شناسهٔ خبر: 66961051 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

همه ادیان در اداره کشور سهیم هستند

­مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: همه اقوام و ادیان در اداره کشور سهیم و دخیل هستند و هیچ کدام فضیلتی بر دیگری ندارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، رجبی دوانی رئیس بنیاد ایران شناسی در مراسم گرامیداشت شهدای خدمت که امروز دوازدهم خرداد با حضور نمایندگان ادیان توحیدی در بنیاد ایران شناسی برگزار شد، گفت: بنیاد ایران شناسی، خانه همه مردم از هر دینی است. رییس جمهور شهید در سه سالی که مسئولیت قوه مجریه را داشت برای خدمت به ایران از هر تلاشی فروگذار نکرد.

وی با بیان اینکه پیروان ادیان در ایران همچون هموطنان مسلمان ما، در فراز و فرود‌ها حضور داشتند، افزود: ادیان الهی ساکن ایران ازجمله زرتشتی‌ها، مسیحی‌ها و کلیمی‌ها سپاسگزار دولت شهید رئیسی بودند لذا مجلس ویژه‌ای با حضورشان برپا شد.

رجبی دوانی گفت: شهید رئیسی، ریاست بنیاد ایرانشناسی را هم دراختیار داشت و شهید امیرعبداللهیان نیز عضو هیئت امنای بنیاد ایران شناسی بود.

ماموستا عبدالسلام کریمی مشاور رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی نیز در این مراسم گفت: رئیس جمهور شهید می‌گفت اقوام مانند پازل هستند که هر چه بیشتر در هم تنیده شوند انسجام بیشتر می‌شود.

وی افزود: شهید رئیسی، اقوام را به رنگین کمان تشبیه می‌کرد و می‌گفت اقوام در حقوق، مساوی هستند و این رنگ‌ها و تنوع‌ها راز بقا هستند.

ماموستا عبدالسلام کریمی اضافه کرد: همه اقوام و ادیان در اداره کشور سهیم و دخیل هستند و هیچ کدام فضیلتی بر دیگری ندارند.

آرا شاوردیان نماینده مسیحیان ارمنی تهران و شمال ایران در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم گفت: امروز پس از شهادت رئیس جمهور ناگفته‌هایی را می‌شنویم که مظلومیت وی را نمایان می‌کند و حضور میلیونی در تشییع پیکر او نیز نشان از همین موضوع است.

نماینده مسیحیان ارمنی تهران و شمال ایران در مجلس افزود: شهید رئیسی الگویی برای پیشرفت کشور بود و برای کسب رای، همه چیز را قربانی نمی‌کرد.

آرا شاوردیان اضافه کرد: رئیس جمهور شهید، نماد پویایی انقلاب بود و کارنامه درخشانی در بسیاری از حوزه‌ها از خود برجاگذاشت.

همه ادیان در اداره کشور سهیم هستند همه ادیان در اداره کشور سهیم هستند همه ادیان در اداره کشور سهیم هستند همه ادیان در اداره کشور سهیم هستند

نظر شما