شناسهٔ خبر: 66960401 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

وزیر دفاع آمریکا:آسیا و اقیانوس آرام همچنان اولویت واشینگتن است

صاحب‌خبر -
وزیر دفاع آمریکا:آسیا و اقیانوس آرام همچنان اولویت واشینگتن است

خبرگزاری آریا-لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده روز شنبه اعلام کرد که "ایالات متحده نمی تواند امن باشد مگر اینکه آسیا امن باشد" و تاکید کرد که منطقه آسیا-اقیانوسیه یک "اولویت" برای واشینگتن است.

به گزارش سرویس بین‌الملل آریا؛آستین یک روز پس از گفتگوهای نادر در حاشیه یک مجمع دفاعی در سنگاپور با همتای چینی خود، دونگ جون، صحبت می کرد که سخنگوی پکن آن را "مثبت" توصیف کرد.

آستین در جریان گفتگوی شانگری-لا، یک مجمع سالانه دفاعی که تا روز یکشنبه ادامه دارد و اخیراً ادامه دارد، گفت: "ایالات متحده نمی تواند امن باشد مگر اینکه آسیا امن باشد، و به همین دلیل است که ایالات متحده مدت ها حضور خود را در این کشور حفظ کرده است." حضوری که سال ها به معیاری برای سنجش سطح روابط چین و آمریکا تبدیل شده است.

وی افزود که علیرغم درگیری‌ها در اروپا و خاورمیانه، منطقه هند و اقیانوس آرام "به عنوان صحنه عملیاتی اولویت برای ما باقی مانده است."

ایالات متحده به دنبال تقویت اتحاد و مشارکت خود در منطقه آسیا-اقیانوسیه به ویژه با فیلیپین است و در عین حال برای مقابله با نفوذ و قدرت نظامی رو به رشد چین تلاش می کند.

واشینگتن همچنین در حال تشدید تمرینات نظامی مشترک و استقرار منظم کشتی های جنگی و هواپیماهای جنگنده در تنگه تایوان و دریای چین جنوبی است که خشم رهبران چین را برانگیخته است.

این مجمع که با حضور بسیاری از مقامات دفاعی از سراسر جهان برگزار می‌شود، یک هفته پس از مانورهای نظامی بزرگ چین برگزار می‌شود که طی آن کشتی‌های جنگی و جنگنده‌های چینی اطراف تایوان را که پکن مدعی است، محاصره کردند.

نظر شما