شناسهٔ خبر: 66960161 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

استقلال – پیکان؛ آمار دو تیم و ترکیب احتمالی

صاحب‌خبر -

شفقنا – از چارچوب هفته سی‌ام لیگ برتر، تیم های استقلال و پیکان از  ساعت ۱۹ در ورزشگاه پاس قوامین تهران به مصاف هم می روند.

به گزارش شفقنا ورزشی استقلال با ۶۴ امتیاز دوم است و تحت هر شرایطی پایین‌تر از این رده قرار نخواهد گرفت. منطقاً تنها با پیروزی شانس قهرمانی برای استقلال زنده باقی خواهد ماند که با توقف پرسپولیس محقق می‌شود و در صورت تساوی و شکست سنگین پرسپولیس در شرایط عجیب استقلال می‌تواند به قهرمانی دست یابد.

این بازی فقط برای استقلال مهم نیست و پیکان هم در خطر سقوط قرار دارد. پیکان با ۲۷ امتیاز سیزدهم است و بین تیم‌های در خطر سقوط از وضعیت بهتری برخوردار است ولی حریف قدرتمند و با انگیزه‌ای برابر این تیم قرار می‌گیرد. پیکان با تساوی در این دیدار قطعاً در لیگ برتر می‌ماند ولی در صورت شکست و با پیروزی هر ۲ تیم استقلال خوزستان و فولاد خوزستان به لیگ یک سقوط خواهد کرد.

استقلال در ۶ بازی آخر خود به ۴ پیروزی و ۲ تساوی دست یافته است. ۵ بازی آخر استقلال به طور متوسط تنها یک گل داشته است. استقلال شکست‌ناپذیرترین تیم این فصل است و پیکان بیشترین تساوی را در این فصل دارد. پیکان در ۶ هفته اخیر به ۳ شکست و ۳ تساوی رسیده است. این تیم ۷ بازی است که به پیروزی نرسیده و در سال ۱۴۰۳ هنوز برنده نشده است.

بر اساس آمار «متریکا»، استقلال در شوت در چارچوب، نرخ تبدیل شوت به گل و دقت شوت یکی از ۳ تیم برتر لیگ است. این تیم بد‌ترین آمار دریبل را دارد. پیکان در شوت در چارچوب یکی از ۳ تیم برتر لیگ است ولی در نرخ تبدیل شوت به گل جزو ۳ تیم ضعیف مسابقات است. استقلال رکورددار بیشترین کلین‌شیت در این فصل است و بهترین خط دفاعی را دارد. پیکان با میانگین سنی ۲۵ سال و ۷ ماه جوان‌ترین تیم لیگ است.

از آخرین پیروزی پیکان برابر استقلال ۱۴ فصل می‌گذرد. استقلال با زدن 59 گل، بیش از هر تیم دیگری در لیگ به پیکان گل زده و پیکان در ۷ تقابل قبلی با استقلال تنها یک گل زده است. جواد نکونام به عنوان مربی هیچ‌وقت از پیکان شکست نخورده است.

سرمربی پیکان یکی از چهره‌های شاخص تاریخ باشگاه استقلال یعنی رضا عنایتی است. عنایتی تاکنون ۴ بار برابر استقلال قرار گرفته که در هر ۴ بازی بازنده بوده است. نکونام هم مقابل عنایتی به ۲ پیروزی و یک تساوی دست یافته است.

آنالیز ترکیب احتمالی استقلال برابر پیکان:

سیدحسین حسینی در کنار حسین پورحمیدی دروازه‌بان تیم فوتبال تراکتور تبریز با ثبت ۱۷ کلین‌شیت تا به‌اینجای بازی‌های فصل لیگ‌برتر در صدر جدول برترین گلرهای لیگ قرار دارد و به‌طور قطع در مصاف با پیکان تهران تلاش می‌کند تا با بسته نگه‌داشتن دروازه تیم خود و احتمال دریافت گل از سوی تراکتور در آبادان، دستکش طلایی فصل را از آن خود کند و از طرفی در صورت توقف پرسپولیس مقابل مس رفسنجان بتواند عنوان برترین دروازه‌بان فصل را با قهرمانی در لیگ‌برتر جشن بگیرد.

علامت سوال در ترکیب استقلال احتمالاً حضور محمدحسین مرادمند و آرمین سهرابیان در خط دفاعی است که هر دو مدتی مصدوم بودند اما حالا شرایط بازی دارند. در بازی قبل روزبه چشمی به‌همراه سیلوا و سلیمی در زمین حضور پیدا کرد و ایمان سلیمی این بازی را به دلیل محرومیت از دست داده و از آنجا که مرادمند و سهرابیان نیز به این بازی نمی‌رسند، احتمالاً نکونام از امید حامدی‌فر در سمت راست خط دفاعی سه‌نفره استفاده خواهد کرد. روزبه چشمی در این مسابقه نیز وظیفه رهبری خط دفاعی را برعهده خواهد داشت و رافائل سیلوا نیز سومین مدافع آبی‌هاست. در سمت راست، باز هم اعتماد کادر فنی به صالح حردانی است و او امیدوار است که در هفته پایانی لیگ بتواند باز هم برای تیمش بدرخشد. در سمت چپ نیز ابوالفضل جلالی بازی خواهد کرد. او نیز برای یک عنوان فردی تلاش می‌کند و می‌خواهد جایزه بهترین پاسور لیگ را از آن خود کند.

استقلال با مصدومیت مهدی مهدی‌پور مجبور به تغییر آرایش خود در زمین مسابقه شد. موضوعی که البته از همان بازی‌های ابتدایی نیم‌فصل دوم آغاز شده بود اما آسیب‌دیدگی هافبک اصفهانی دست نکونام را خالی‌تر از قبل کرد. با این وجود زبیر نیک‌نفس که پس از مصدومیت مهدی مهدی‌پور به مهره ثابت در خط میانی استقلال تبدیل شده، هافبک دفاعی استقلال در این مسابقه حساس است. جلوتر از او نیز آرش رضاوند بازی می‌کند که برای بیست‌ونهمین بار در این فصل، در ترکیب اصلی قرار می‌گیرد. جلال‌الدین ماشاریپوف ازبکستانی نیز دیگر هافبک تهاجمی تیم نکونام است که وظیفه تغذیه مهاجمان تیم را برعهده خواهد داشت.

استقلال همچون دیدارهای قبلی، باز هم با دو مهاجم بازی می‌کند. مهرداد محمدی و گوستاوو بلانکو در بازی‌های قبلی در امر گلزنی ناکام بوده‌اند و حالا در آخرین بازی فصل، تلاش می‌کنند تا بتوانند لیگ امسال را با گلزنی به پایان برسانند. مهاجم بلندقامت آرژانتینی که گل‌های حساسی را در بازی‌های اخیر به ثمر رسانده است، امروز نیز امید اصلی گلزنی تیمش به‌شمار می‌رود و در کنار او، شاهد حضور مهرداد محمدی هستیم و باید دید عملکرد این زوج ایرانی-خارجی در برابر خط دفاعی پیکان چگونه خواهد بود.

ترکیب احتمالی استقلال برابر پیکان:

سیدحسین حسینی، روزبه چشمی، رافائل سیلوا، امید حامدی‌فر، زبیر نیک‌نفس، آرش رضاوند، ابوالفضل جلالی، صالح حردانی، جلال‌الدین ماشاریپوف، مهرداد محمدی و گوستاوو بلانکو

نظر شما