شناسهٔ خبر: 66960096 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

قالیباف در همایش «غزه؛ مظلوم مقاوم»:

امام(ره) غیرت انسانی و وجدان بشری را مبنای مقاومت فلسطین قرار داد

رئیس مجلس شورای اسلامی در همایش بین‌المللی «غزه؛ مظلوم مقاوم» با بیان اینکه امام(ره) اجازه نداد مسئله فلسطین هیچگاه از دستور کار انقلاب اسلامی خارج شود، گفت: از زمانی که امام(ره) به جای ناسیونالیسم عربی، غیرت انسانی و وجدان بشری را مبنای مقاومت فلسطین قرار داد، اسرائیل روز به روز ضعیف‌تر شده و امروز عرق سرد شکست بر پیشانی آنها نشسته است.

صاحب‌خبر -

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی

به گزارش خبرنگار ایکنا، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، صبح امروز، شنبه 12 خرداد، در اجلاس بین‌المللی «غزه؛ مظلوم مقاوم» که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، در سخنانی اظهار کرد: میهمانان حاضر در اجلاس بین‌المللی «غزه؛ مظلوم مقاوم»، برادران و خواهران گرامی، مفتخرم مراتب خرسندی خود را از حضور در جمع شما دغدغه‌مندان مردم مظلوم فلسطین از تجاوز رژیم صهیونیستی ابراز کنم. 

 
وی‌افزود: فرصت را غنیمت شمرده و حضور شما را در ایران اسلامی خیر مقدم می‌گویم. امروز که وجدان آزادگان جهان از آنچه که ماه‌ها است بر سر فلسطینیان می‌رود، زخم دیده است، امروز که موج حمایت مردمی از غزه و رفح در شهرهای اروپایی و غربی آغاز شده و برخی کشورهای غربی برای به رسمیت شناختن فلسطین پیش‌قدم شده‌اند، امروز که دادگاه لاهه به صراحت اسرائیل غاصب را محکوم می‌کند، امروز که دانشگاه‌های جهان کلاس‌های درس آزادی‌بخش و رهایی از ظلم را برگزار می‌کنند، جهان صدای فلسطین را می‌شنود اما این صدا ۶۰ سال پیش از گلوی یک مرد الهی از قم به گوش ما رسید.
 
قالیباف بیان‌ کرد: این مرد الهی یکه و تنها و حتی در میان‌ شگفتی یاران نزدیکش ریشه فساد و ظلم را نه فقط در ایران، بلکه در جهان نشان داد و آمریکای جنایتکار و رژیم غاصب اسرائیل را مظهر این فساد دانست و البته راه مبارزه و مقاومت در برابر این ظالمان را نیز به ما آموخت، آن هم در حالی که دنیا و حتی جهان اسلام در‌گیر و دار کنار آمدن با این موجودیت نامشروع و فراموشی فلسطین بود.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از روزی که نهضت اسلامی در ایران شروع شد تا روز پیروزی انقلاب اسلامی امام اجازه نداد تا موضوع فلسطین از دستور کار انقلاب اسلامی خارج شود. ایشان پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز تمامی امکانات را برای حل مسئله فلسطین به کار برد و مهمترین تمرکز را بر روی مسئله فلسطین و اینکه فلسطین مسئله اول جهان اسلام است، قرار داد. 
 
وی افزود: در این زمینه امام(ره) از هیچ کمکی دریغ نکرد و ابتکار ایجاد روز قدس به عنوان روز جهانی از سوی ایشان بود. امروز نیز در دنیا هر روز به روز جهانی فلسطین تبدیل شده است. اسرائیلی‌ها از خرد انسانی بی‌بهره هستند. آنها خیال می‌کردند که با گذشت زمان، فلسطین بیشتر فراموش شده و پیکر مقاومت تراشیده خواهد شد اما از زمانی که امام(ره) به جای ناسیونالیسم عربی، غیرت انسانی و وجدان بشری را مبنای مقاومت فلسطین قرار داد، اسرائیل روز به روز ضعیف‌تر شده و امروز عرق سرد شکست بر پیشانی آنها نشسته است.
 
قالیباف تصریح کرد: امام(ره) تحول‌آفرین بود و امروز بصیرت او روز به روز برای آزادگان جهان‌روشن می‌شود. نقشه راه تحول امام‌(ره) نیز نه فقط برای ایران‌ بلکه برای جهان اسلام‌ و همه بشریت بود. همه می‌دانیم‌ یکی از رؤیاهای رژیم‌صهیونیستی این بود که با تغییرات نسلی مسئله فلسطین در میان‌ جوانان فراموش شود و نهایت تلاش خود را در این زمینه کردند تا نسل جدیدی به سرزمین‌های اشغالی کوچ داده شوند اما نسل جدید فلسطینی این رؤیای پریشان را نیز بر هم زد. این‌ ضرب دست امام(ره) است که از ۶۰ سال پیش تاکنون موج‌ مقاومت را پیش برده است.
 
وی تصریح کرد: امروز نه فقط جوانان فلسطینی مقاوم‌تر از هر نسلی پای فلسطین ایستاده‌اند، بلکه دانشجویان در همه جهان به حمایت از آنها برخواسته‌اند. این اراده ملت فلسطین و اراده مردم مسلمان و آزاده در جهان است که سدهای پشتیباتی از رژیم‌ غارتگر را یکی یکی می‌شکند و پیش می‌رود. توحش اسرائیل واکنشی از ترس وجودی است که آن را به صورت روز افزون حس می‌کند. 
 
قالیباف اظهار کرد: موج مقاومت دیر یا زود این‌ پیکره منحوس را ریشه‌کن می‌کند. مظلوم‌نمایی و تبلیغات رژیم صهیونیستی فایده ندارد و اقتصاد آن رژیم نیز در حال فروپاشی است. بعد از رحلت خمینی کبیر(ره)، امام خامنه‌ای به عنوان رهبر انقلاب اسلامی همان رویکرد مردم‌سالاری دینی و عزت‌آفرین را ادامه داد و به حل ریشه‌ای مسئله فلسطین پرداخته است. ایشان امروز با جوانان دنیا سخن می‌گوید و به آن‌ها بشارت می‌دهد که در طرف درست تاریخ ایستاده‌اند و حرکت آن‌ها براساس سنت الهی به مقصد خواهد رسید. 
 
وی بیان‌کرد: انشاالله همبستگی‌ جهانی برای نابودی اسرائیل غاصب ادامه یافته و نوجوانان و جوانان جهان به زندگی پس از اسرائیل که برای زندگی جای بهتری است، دست پیدا می‌کنند.
 
قالیباف در پایان ابراز کرد: عملیات وعده صادق خانه عنکبوتی و پوشالی اسرائیل را به نمایش در آورد. ما در حفظ مقاومت و مردم فلسطین با کسی تعارف نداریم و برای مردم‌سالاری و برای آنکه تمامی ساکنان اصلی فلسطین سرنوشت کشور خود را خود تعیین کنند، مقاومت می‌کنیم و این طرح همیشگی جمهوری اسلامی ایران برای حل مسئله فلسطین است.
انتهای پیام

نظر شما