شناسهٔ خبر: 66959376 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

عامل تاخیر در بهره برداری از قطعه ۷ آزادراه شیراز اصفهان چه بود؟

صاحب‌خبر -

مدیرعامل شرکت احداث، نگهداری و بهره برداری آزادراه شیراز اصفهان گفت: عدم تامین منابع مالی بهره برداری از قطعه ۷ آزادراه شیراز اصفهان به طول ۱۳ کیلومتر را به تاخیر انداخته است.

عامل تاخیر در بهره برداری از قطعه ۷ آزادراه شیراز  اصفهان چه بود؟
تین نیوز

مدیرعامل شرکت احداث، نگهداری و بهره برداری آزادراه شیراز اصفهان گفت: عدم تامین منابع مالی بهره برداری از قطعه ۷ آزادراه شیراز اصفهان به طول ۱۳ کیلومتر را به تاخیر انداخته است.

به گزارش تین نیوز، مهندس رضا محمدیان افزود: آزادراه شیراز اصفهان به طول ۲۲۵ کیلومتر بخشی از کریدور شمال به جنوب در مرکز کشور است و در دو قسمت شیراز تا ایزدخواست و قسمت دیگر آن از ایزدخواست تا اصفهان ادامه دارد.

وی بیان کرد: عملیات اجرایی ساخت آزادراه شیراز ایزدخواست به طول ۲۲۵ کیلومتر در ۷ قطعه برنامه ریزی شده که قطعات ۱ تا ۶ آن مهرماه سال گذشته با حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران به بهره برداری رسید و قطعه ۷ آن با ۱۳ کیلومتر طول هم اکنون با ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی در دست احداث قرار دارد و اتمام عملیات این قطعه نیازمند تامین ۵۰۰ میلیارد تومان است.

وی تصریح کرد: این قطعه در ورودی شهر شیراز در دست اجرا هست و برای تکمیل این قطعه مجری سرمایه گذار آن نیازمند ۵۰۰ میلیارد تومان منابع مالی است و ضرورت دارد دولت نسبت به تخصیص و پرداخت آورده خود اقدام کند.

مدیرعامل شرکت احداث، نگهداری و بهره برداری آزادراه شیراز اصفهان گفت: ۶ قطعه این آزادراه ۲۰ مهرماه سال گذشته توسط رئیس جمهور شهید افتتاح شد و چون عملیات اجرایی قطعه ۷ آن دیر آغاز شده بود، هم اکنون تکمیل این قطعه با ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است.

محمدیان افزود: پس از افتتاح این آزاد راه مقرر شد بخشی از هزینه های تکمیل و نگهداری آن از پرداخت عوارض خودروهای عبوری تامین شود ولی تاکنون این مهم عملی نشده و شرکت آزادراه شیراز اصفهان برای تکمیل قطعه ۷ و نیز نگهداری این آزادراه با کمبود مالی مواجه شده است و پیگیریها برای دریافت مجوز برای اخذ عوارض از این آزادراه پس از ۷ ماه بی نتیجه مانده است.

وی اظهارداشت: به طور متوسط روزانه ۹ هزار خودرو از این آزادراه بدون پرداخت عوارض آزادراهی تردد می کنند و برای کامل شدن بهره برداری از آن باید عملیات اجرایی قطعه ۷ آن به پایان برسد در حالی که کمبود منابع مالی و عدم پرداخت سهم دولت بهره برداری کامل آن را به عقب انداخته است.

وی یادآوردشد: در ایام تعطیلات شاهد ترافیک سنگینی در ورودی و یا خروجی شهر شیراز هستیم، ولی با راه اندازی قطعه ۷ آزادراه شیراز اصفهان بسیاری از مشکلات ترافیک ورودی و خروجی شهر شیراز برطرف می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

نظر شما