شناسهٔ خبر: 66958576 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

در گفت و گو با روابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)؛

سردار بابایی: طوفان الاقصی و وعده صادق نقطه عطفی را در تاریخ معاصر به وجود آورده/ امام خمینی(س) مدافع فلسطین و پرچمدار اسلام و مسلمین در دهه‌های اخیر بود

سردار مالک بابایی به خبرنگار روابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، گفت: سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام چند ویژگی دارد که یکی از آنها بحث فلسطین است. امام بسیار مدافع فلسطین بود و فرمودند که فلسطین پاره تن اسلام است؛ فلسطین باید پیروز شود و این غده سرطانی اسرائیل باید از بین برود و مسلمین باید برابر این غده سرطانی وحدت داشته باشند. مقام معظم رهبری هم همین راه را ادامه می‌دهد. طوفان الاقصی و وعده صادق نقطه عطفی را در تاریخ معاصر به وجود آورده که ارتباط آن با سالگرد ارتحال امام این است که ایشان مدافع فلسطین و پرچمدار اسلام و مسلمین در دهه‌های اخیر بود.

صاحب‌خبر -

نماینده سپاه ولی امر در ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، با تأکید بر اینکه «ولایت فقیه» یکی از مترقی‌ترین اصول قانون اساسی ما است، گفت: امام بسیار مدافع فلسطین بود و فرمودند که فلسطین پاره تن اسلام است؛ فلسطین باید پیروز شود و این غده سرطانی اسرائیل باید از بین برود و مسلمین باید برابر این غده سرطانی وحدت داشته باشند. مقام معظم رهبری هم همین راه را ادامه می‌دهد. طوفان الاقصی و وعده صادق نقطه عطفی را در تاریخ معاصر به وجود آورده که ارتباط آن با سالگرد ارتحال امام این است که ایشان مدافع فلسطین و پرچمدار اسلام و مسلمین در دهه‌های اخیر بود.

مشروح گفت‌وگوی خبرنگار روابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، با سردار مالک بابایی را در ادامه می‌خوانید:

با توجه به شرایطی که امسال در آستانه سالگرد ارتحال امام خمینی(س) برای کشور وجود دارد، از جمله شهادت رئیس جمهور کشورمان و همراهان ایشان، شرایط کشور را در آستانه سالگرد ارتحال حضرت امام چطور ارزیابی می‌کنید؟

انقلاب ما از منشأ اسلام، تاریخ اسلام و حوادث تاریخ اسلام به ما رسیده و ادامه راه پیامبر(ص)، ائمه معصومین(ع) و حوادث صدر اسلام است. مبنای امام در بنیانگذاری جمهوری اسلامی، اسلام و سیره معصومین(ع) و حکومت علوی(ع) بود. ما در صدر اسلام حوادث بزرگی مثل عاشورا و بصیرت خواص و عوام را داشته‌ایم و مقام معظم رهبری در مقاطعی از انقلاب به آنها اشاره کرده است.

تشابهی که خرداد امسال با خرداد 42 و یا تیر 60 و ایام مختلف بعد از پیروزی انقلاب دارد این است که ما در مقاطعی دچار بحران‌هایی شده‌ایم و بعضی از شخصیت‌های عزیز را به صورت فردی یا جمعی از دست داده‌ایم؛ مثلا رئیس جمهور و نخست وزیر و یا 72 تن که تقریبا یاران اصلی امام بودند و در یک فاجعه به شهادت رسیدند، ترور مقام معظم رهبری را داشتیم و اوج این بحران‌ها رحلت حضرت امام بود.

ولی ما تکیه‌گاهی داریم که هیچ جای دنیا ندارد. ما تکیه به خدا و عنایت امام زمان(عج) داریم. امام زمان(عج) پشتیبان این انقلاب است و خداوند در قرآن فرموده که خودم اسلام را نگه می‌دارم. لذا ما با تکیه بر این منبع غنی الهی، خود اسلام و عبرت‌هایی که از تاریخ اسلام گرفته‌ایم، نگرانی نداریم.

یکی از پیشرفته‌ترین و مترقی‌ترین اصول قانون اساسی ما، اصل «ولایت فقیه» است. با استناد به اصل ولایت فقیه، ما نگرانی نداریم و می‌بینیم که در حوادث اول انقلاب، امام به راحتی کشور را اداره کرد و تمام حوادث 35 سال اخیر هم با هدایت مقام معظم رهبری در تمام حوادث جبهه حق پیروز بوده و کاملا با آرامش، سعه صدر، ثبات، بصیرت، دوراندیشی، شجاعت و اقتدار کشور را مدیریت کرده‌اند و ما همیشه از گردنه‌های بحران عبور کرده‌ایم و ان شاء الله به فضل الهی و تدابیر مقام معظم رهبری از این بحران هم عبور می‌کنیم.

به حول و قوه الهی، نتیجه این حوادث و انتخابات به نفع اسلام، انقلاب اسلامی و پیشرفت کشور خواهد بود.

 

سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام چه ویژگی‌هایی نسبت به سال‌های قبل دارد؟

سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام چند ویژگی دارد که یکی از آنها بحث فلسطین است. امام بسیار مدافع فلسطین بود و فرمودند که فلسطین پاره تن اسلام است؛ فلسطین باید پیروز شود و این غده سرطانی اسرائیل باید از بین برود و مسلمین باید برابر این غده سرطانی وحدت داشته باشند. مقام معظم رهبری هم همین راه را ادامه می‌دهد. طوفان الاقصی و وعده صادق نقطه عطفی را در تاریخ معاصر به وجود آورده که ارتباط آن با سالگرد ارتحال امام این است که ایشان مدافع فلسطین و پرچمدار اسلام و مسلمین در دهه‌های اخیر بود.

ویژگی دیگر هم بحث شهادت ریاست محترم جمهور انقلابی، ولایتمدار، تلاشگر و مجاهد فی سبیل الله و همراهان ایشان است. واقعا باید از وزیر امور خارجه جهادی نام ببریم که یک سردار جهادی دیپلماسی بود؛ و همراهان دیگر ایشان که همه مخلص و مجاهد فی سبیل الله بودند. به خصوص ایام هفتم و چهلمین روز شهادت این عزیزان به سالگرد ارتحال امام نزدیک است و لذا این تقارن هم بحث ویژه‌ای را به وجود آورده و در این مقطع مردم باید بحث انتخاب رئیس جمهور را به عنوان یکی از مسائل مهم و سرنوشت‌ساز کشور مدنظر قرار بدهند و ان شاء الله با درس گرفتن از سیره امام و پیروی از مقام معظم رهبری، انتخاب خوبی داشته باشیم که به نفع کشور، اسلام و مسلمین باشد.

اخبار مرتبط

انتهای پیام

نظر شما