شناسهٔ خبر: 66957407 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

انواع تخت‌خواب‌های دو طبقه

تخت‌های دو طبقه بیشتر برای فرزندانی که اتاق مشترک با فضای کوچکی دارند، خریداری می‌شود تا آن‌ها بتوانند از فضای اتاق خود استفاده بهینه را داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از دکوچید، مدل های تخت خواب‌ دوطبقه برای تمامی سنین کاربرد دارند و در طرح‌های ساده، کشویی و تاشو تولید و عرضه می‌شوند.

قبل از انتخاب تخت خواب دو طبقه، خرید تخت خواب دو طبقه و قیمت تخت خواب دو طبقه شما باید با انواع آن آشنا بشوید تا بتوانید تصمیم درست بگیرید.

تخت‌ خواب دوطبقه پسرانه

مدل تخت دوطبقه شامل دو تخت کوچک نوجوان، قفسه کتابخانه، میز تحریر و کامپیوتر، محافظ و نردبان می‌باشد. به عبارت دیگر یک سرویس خواب کامل است که جای کمی را اشغال می‌کند و برای اتاق‌هایی با ابعاد کوچک بسیار مناسب است. حتی اگر اتاقتان بزرگ است، باز هم می‌توانید از این تخت جمع‌وجور استفاده کنید تا فضای بیشتری را برای بازی و سرگرمی به بچه‌هایتان اختصاص دهید. تخت‌خواب‌های پسرانه طرح‌ها و رنگ‌های فانتزی مختلفی همچون آبی، سبز و قرمز دارند.

 تخت ‌خواب دو طبقه دخترانه

تخت‌ های دوطبقه دخترانه یکی از پرطرفدارترین مدل‌های تخت است. این تخت برای دخترانی که در یک اتاق درکنار هم هستند گزینه مناسبی برای خرید است. تخت ‌خواب دو طبقه دخترانه در طرح‌ها و مدل‌های مختلف تولید و عرضه می‌شوند. دختران معمولاً طیفی از رنگ‌های روشن‌تر را برای دیزاین اتاق خود ترجیح می‌دهند، مانند سفید و صورتی که بیشتر با خلق‌وخوی آن‌ها سازگار است. علاوه بر رنگ‌های ملیح، گاهی در طراحی مدل ‌های تخت دخترانه فضاهای کوچک نیز به عنوان میز آرایش تعبیه می‌شود.

انواع تخت‌خواب‌های دو طبقه

تخت‌ خواب دوطبقه کشویی

 اگر فضای اتاق خواب شما کوچک است و نمی‌خواهید از تخت کوچک استفاده کنید، تخت‌ دو طبقه کشویی می‌توانند بهترین گزینه انتخاب برای خرید باشند که با توجه به سنین مختلف در طرح‌های متنوع در بازار موجود هستند و با وجود 2 کشو در زیر تخت فضای زیادی برای نگهداری وسایل در اختیارتان می‌گذارند.

تخت ‌خواب دو طبقه کودک

اکثر کودکان در طول روز زمان زیادی را صرف بازی یا انجام تکالیفی می‌کنند که در مدرسه از آن‌ها خواسته می‌شود. بنابراین بهتر است اتاق خواب آن‌ها را به گونه‌ای طراحی کنید که تمام این کارها را در اتاق خود انجام دهند و از ماندن در اتاق خود لذت ببرند.  تخت کودک از جمله وسایلی است که بیش از هر چیز دیگری در اتاق کودک مورد توجه قرار می‌گیرد. بنابراین بهتر است در انتخاب تخت مناسب برای اتاق کودک دقت کنید. تخت‌ خواب دو طبقه کودک با طراحی زیبا، دکوراسیون اتاق کودک شما را شاد و پر انرژی می‌کند. تخت ‌خواب دو طبقه کودک در مدل‌های مختلف فانتزی، اسپرت، شخصیت کارتونی در رنگ‌بندی متنوع تولید و عرضه می‌شوند که تا سنین نوجوانی برای فرزندان قابل استفاده است. تخت‌های دوطبقه کودکان علاوه بر طول کوتاه، ویژگی‌های دیگری نیز دارند. پله‌های این تخت‌ها باید دارای حفاظ کافی باشد تا در هنگام بالا و پایین آمدن، کودک زمین نخورد. علاوه بر این در طراحی آن، معمولاً برای جلوگیری از افتادن کودک هنگام خواب یا بازی، نرده‌هایی به عنوان حفاظ در اطراف تخت در نظر گرفته شده است. همچنین در طراحی این نوع تخت، مکانی برای نگهداری اسباب بازی‌ها تعبیه شده است.

انواع تخت‌خواب‌های دو طبقه

تخت ‌خواب دو طبقه بزرگسال

تخت‌خواب دوطبقه بزرگسال با سبک‌های دیگر تفاوت دارد و بیشتر از طرح‌های ساده و زیبا در ساخت آن استفاده می‌شود. همچنین اگر فضای محدودی برای اتاق یا خانه خود دارید، می‌توانید از این تخت استفاده کنید. رنگ‌های به کار رفته در طراحی مدل‌ تخت‌ دو طبقه بزرگسالان معمولاً گردویی و سفید است و با توجه به نیاز بزرگسالان قسمت‌های مختلفی به آن اضافه شده است. به عنوان مثال، برخی مدل‌ها دارای میز هستند و برخی دیگر ممکن است قفسه‌هایی برای نگهداری کتاب یا وسایل دیگر داشته باشند و یا سایر مدل‌ها کمدهایی برای نگهداری لباس در کنار خود دارند.

تخت‌های دوطبقه بزرگسالان معمولاً بیشتردر خوابگاه‌ ها و فضاهای عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرند. زیرا فضای کمتری نسبت به تخت یک نفره اشغال می‌کنند. با این حال، مجموعه‌ای از تخت خواب دو طبقه مدرن و بسیار شیک بزرگسالان در انواع دکوراسیون در بازار موجود است. این تخت‌ خواب با ارتفاع و ابعاد مناسب باعث داشتن احساس خوابی راحت و آرامش ‌بخش برای افراد می‌شود و معمولاً برای اشخاص دانشجو، هم اتاقی‌ها و اعضای خانواده‌ای که در یک اتاق هستند انتخابی مناسب است.

تخت دوطبقه ساده

تخت‌های دوطبقه تخت‌هایی هستند که برای دو گروه سنی قابل استفاده هستند. در اکثر تخت دو طبقه تخت بالا برای کودکان تا 14 سال و تخت پایین برای بزرگسالان مناسب است. برخی از مدل‌ها دارای کشوهایی در زیر تخت پایینی هستند و در برخی دیگر قفسه‌هایی در سمت راه‌پله طراحی و ساخته شده است.

با توجه به رنگ‌های موجود، می‌توانید این مدل را به عنوان تخت دوطبقه دخترانه و پسرانه انتخاب کنید. تخت دوطبقه با توجه به ابعاد قابل ساخت برای کودکان، نوجوانان و جوانان کارایی دارد. تخت دوطبقه در دو سایز کوچک در ابعاد 120*200 و سایزهای بزرگتر در ابعاد 140*200 بنا به سلیقه مشتریان قابل ساخت و عرضه است.

تخت دو طبقه سرسره‌ دار

در طراحی این مدل تخت دو طبقه یک عدد سرسره وجود دارد که با توجه به سلیقه کودکان امروزی بسیار جذاب و کاربردی است. به علاوه، با وجود دو کشو زیر تخت پایین و کشوهای تعبیه شده در راه‌پله این تخت، دیگر نیازی به کمد یا درب اضافی برای نگهداری وسایل در اتاق بچه ندارید. نکته قابل توجه در مورد این مدل این است که امکان برداشتن سرسره‌ها یا تعویض پله‌ها در اتاق هایی با فضای محدود وجود دارد.

جمع بندی

در این مقاله با انواع مدل‌ تخت دو طبقه آشنا شدیم، بهتر است در هنگام انتخاب تخت برای خرید، نکاتی مانند موقعیت مکانی، ارتفاع سقف، سن و نیازهای افرادی که قرار است از تخت استفاده کنند را در نظر داشته باشید. قیمت‌ انواع تخت دو طبقه با توجه به مواد مورد استفاده مانند کشو، نردبان و غیره متفاوت است. در هر محصول از مواد اولیه متفاوتی استفاده می‌شود که همگی از نوع متریال درجه یک همچون ام دی اف، چوب روس، ملامینه و غیره هستند و مقاومت بالایی دارند.

انتهای رپرتاژ آگهی

نظر شما