شناسهٔ خبر: 66956817 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

آسمان کشور به جز ۳ استان صاف و آرام است

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از جو آرام و آسمان صاف کشور به جز سه استان اردبیل و شمال استان‌های آذربایجان غربی و شرقی خبر داد.

صاحب‌خبر -

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در بعضی مناطق اردبیل و شمال استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، رشد ابر، رگبار پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و در سایر مناطق کشور جو آرام و آسمان صاف خواهد بود.

وی افزود: دوشنبه در بعضی نقاط سواحل غربی دریای خزر و اردبیل و آذربایجان شرقی بارش پراکنده رخ می‌دهد و سه‌شنبه در بعضی نقاط آذربایجان غربی، زنجان، قزوین، مرکزی، مازندران، شمال سمنان و ارتفاعات استان‌های البرز، تهران و خراسان رضوی، به‌ویژه در ساعات بعدازظهر، رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در بعضی نقاط گرد و خاک انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: طی پنج روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل و از شنبه تا دوشنبه در جنوب غرب و از بعدازظهر یکشنبه تا سه‌شنبه در بخش‌هایی از شمال شرق، شرق، مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، وزش باد شدید، در بعضی مناطق احتمال خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود.

ضیائیان ادامه داد: از اواخر وقت شنبه تا دوشنبه دریای خزر، خلیج فارس و تنگه هرمز و سه‌شنبه دریای عمان و تنگه هرمز مواج خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک با بیشینه ۴۰ و کمینه ۱۹ درجه سانتی‌گراد است و روز یکشنبه، صاف تا کمی ابری، همراه با ورزش باد و احتمال باد و گردوخاک با بیشینه ۴۰ و کمینه ۱۹ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

نظر شما