شناسهٔ خبر: 66956651 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاری روزانه حدود۵۰ نماز جماعت در حرم مطهر رضوی

روزانه حدود۵۰ نماز جماعت در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

برگزاری روزانه حدود۵۰ نماز جماعت در حرم مطهر رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی گفت: روزانه ۵۰ نوبت نماز جماعت در صحن‌ها و رواق‌های مختلف حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسین شریعتی‌نژادافزود: حرم مطهر رضوی یکی از بزرگترین و مهمترین اماکن مذهبی جهان اسلام است که علاوه بر زیارت و عرض ارادت به محضر امام مهربانی‌ها محلی برای برگزاری آئین‌ها و مراسم مذهبی است.
 وی گفت: یکی از مهمترین مراسم و آئین‌های مذهبی که همه روزه در این ارض اقدس انجام می‌شود، نماز‌های جماعت است که این آئین همه روزه و در تمامی اوقات شرعی با نظم و شکوه خاصی با حضور هزاران نمازگزار از سراسر کشور و همچنین نمازگزارانی از کشور‌های اسلامی در صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.
 معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی افزود: روزانه ۱۲ نماز جماعت صبح، ۲۰ نماز ظهر و عصر و ۱۹ نماز مغرب و عشاء در ۲۲ مکان از اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی اقامه می‌شود. رواق امام خمینی (ره) یکی از بزرگ‌ترین مکان‌های سرپوشیده برای برگزاری مراسم و آئین‌های مذهبی است و این رواق بزرگ در سه نوبت صبح، ظهر و مغرب پذیرای تعداد زیادی از نمازگزاران خواهر و برادر است.
 شریعتی‌نژاد گفت: ایوان مقصوره، شبستان نهاوندی، شبستان تبریزی و صحن مسجد گوهرشاد، رواق‌های دارالحجه (عج)، دارالسیاده، دارالسلام و صحن جمهوری اسلامی نیز از جمله اماکنی است که همه روزه در سه افق شرعی صبح، ظهر و مغرب ویژه خواهران و برادران در آن نماز جماعت برگزار می‌شود.

او افزود:رواق نجمه خاتون نیز در سه نوبت صبح، ظهر و مغرب، صحن انقلاب در دو نوبت ظهر و مغرب و رواق حضرت زهرا (س) تنها در نوبت ظهر میزبان بانوان زائر و مجاور برای اقامه نماز جماعت است.
 معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی گفت: مدرسه پریزاد در دو نوبت ظهر و مغرب نماز جماعت ویژه برادران و در صحن‌های پیامبر اعظم (ص)، امام حسن مجتبی (ع)، آزادی، کوثر، مقبره شیخ طبرسی و رواق شیخ حر عاملی نماز جماعت ظهر و عصر و مغرب و عشا ویژه خواهران و برادران برگزار می‌شود.
 وی در ادامه به برگزاری نماز‌های جماعت ویژه زائران غیر ایرانی اشاره کردو افزود: رواق غدیر در سه افق شرعی صبح، ظهر و مغرب میزبان نمازگزاران اردو زبان و رواق دارالرحمه تنها در افق شرعی صبح، رواق درالمرحمه و صحن غدیر در دو نوبت ظهر و عصر میزبان جمع نمازگزاران عرب زبان است.
 

نظر شما