شناسهٔ خبر: 66949143 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

قدردانی امام جمعه مشهد برای برگزاری تشییع شهید جمهور

امام جمعه مشهد از رهبر معظم انقلاب به خاطر بذل توجه به داغدیدگان سقوط بالگرد حامل رییس جمهور و همراهی مردم در تشییع پیکر شهید جمهور و همراهانش قدردانی کرد.

صاحب‌خبر -
قدردانی امام جمعه مشهد برای برگزاری تشییع شهید جمهور
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، آیت الله سیداحمد علم الهدی امروز در آیین نمازجمعه در حرم مطهر رضوی، گفت: از مدیران متدین و انقلابی در همه رده‌های سیاسی، نظامی و خدماتی، از شما مردم که یکی از فرزندانتان در مسیر خدمت به شهادت رسید و از تولیت آستان قدس رضوی و همه خدمتگزاران استان خراسان رضوی برای برگزاری این مراسم تشکر می‌کنم.
 
وی در بیان انگیزه استقبال و همراهی پرشور مردم و مسئولان از پیکر شهدا و ابراز محبت آنها به رئیس جمهور شهید و همراهانش، اظهار داشت: رئیس جمهور شهید، خادمی با خدمات کم سابقه بود و توجهی فراوان به محرومان داشت و تلاش خستگی ناپذیری در مراحل مختلف از خود نشان می‌داد و اخلاق، منش و خضوع و خضوع زیادی در برابر مردم مخصوصا قشر مستضعف داشت.
 
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه مدیریت اقتصادی و سیاسی رئیس جمهور شهید کم نظیر بود، گفت: همه اینها به خاطر آن بود که آیت الله رئیسی اهل اخلاص بود و با وجودی که کار‌های بزرگی انجام می‌داد، از گفتن آن پرهیز می‌کرد تا به اخلاصش خدشه وارد نشود. 
 
آیت الله علم الهدی ادامه داد: وی اغلب روزه‌های مستحب را می‌گرفت و اهل عبادت بود و از گفتن و منتشر کردن اقداماتش در راستای محرومیت زدایی، خودداری می‌کرد؛ به طوریکه برخی معتقد بودند کار رسانه‌ای پیرامون خدمات وی قوی نیست در حالیکه او نمی‌خواست این موضوع ابزار مطرح شدنش باشد.
 
خطیب جمعه مشهد یادآور شد: رئیس جمهور شهید، فقیه و مجتهد و عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان بود و کتاب وی اکنون در اختیار فضلا قرار دارد، مبانی فقهی را در کارهایش در نظر می‌گرفت، ولایت مدار بود و دایم می‌گفت من طلبه و سرباز رهبرم و از مدرک دکترای حقوق و سمت استاد دانشگاه بودنش حرفی نمی‌زد.
 
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: اینها مولفه حکمرانی دینی است، حکمرانی دینی یعنی رسیدگی به محرومان و قشر آسیب پذیر و خسته نشدن به وقت تلاش و فعالیت.
 
آیت الله علم الهدی در ادامه از مردم خواست در انتخاب رئیس جمهور آینده دقت کنند تا فردی که وابستگی به ولایت فقیه داشته باشد، برای این سمت انتخاب شود.

نظر شما