شناسهٔ خبر: 66955992 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به سومین نامه رهبر انقلاب به دانشجویان اروپایی و امریکایی

سلام به همرزمان جدید جبهه مقاومت

روزنامه جوان

عصبانیت مقامات امریکا از نامه رهبر انقلاب به دانشجویان امریکایی؛ مایک‌جانسون، رئیس مجلس نمایندگان کنگره: «به دست آوردن تأییدیه آیت‌الله یعنی از دست رفتن امریکا.» جروسلم پست: «آیت‌الله‌خامنه‌ای از دانشجویان امریکایی می‌خواهد به نبرد علیه سیاست نسل‌کشی اسرائیل ادامه دهند.»

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: با انتشار سومین‌نامه رهبر معظم انقلاب به دانشجویان اروپایی و امریکایی معترض به جنایات رژیم صهیونیستی کاربران شبکه‌های اجتماعی فارسی زبان در توییت‌هایی ضمن انتشار و انعکاس نامه به زبان‌های مختلف از زوایای مختلف نامه رهبر انقلاب نوشتند. برخی از کاربران نیز از عصبانیت سران امریکایی و اروپایی از این نامه گفتند. کاربران مخاطبان این نامه را همرزمان جدید جبهه مقاومت خواندند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را مرور کرده‌ایم. 


 فؤاد ایزدی:
عصبانیت مقامات امریکا از نامه رهبر انقلاب به دانشجویان امریکایی؛ مایک‌جانسون، رئیس مجلس نمایندگان کنگره: «به دست آوردن تأییدیه آیت‌الله یعنی از دست رفتن امریکا.» جروسلم پست: «آیت‌الله‌خامنه‌ای از دانشجویان امریکایی می‌خواهد به نبرد علیه سیاست نسل‌کشی اسرائیل ادامه دهند.»
 دانیال معمار:
۹ سال از نامه قبلی رهبر انقلاب به جوانان غرب گذشت. ۹ سال قبل شگفت‌زده شدیم از مطالبه رهبری نسبت به ایستادن جوانان غربی مقابل صهیونیست‌ها. ما به آینده ایمان نداشتیم و امروز را نمی‌دیدیم. امروزی که رهبری دوباره به همان جوانان نامه نوشته و گفته حالا شما در سمت درست تاریخ ایستاده‌اید.
 عباسعلی کدخدایی:
طرف درست تاریخ، زمانی که تاریخ در حال ورق خوردن است: یعنی دفاع از مردم مظلوم غزه، یعنی مبارزه شرافتمندانه، یعنی مبارزه برای توقف ظلم آشکار، یعنی ارزش‌های انسانی وشجاعانه، یعنی، آزادی، امنیت و حق تعیین سرنوشت، یعنی فَاستقم کما اُمرت، یعنی لا تَظلمون و لا تُظلمون. 
 کاربری با نام «گلیجان»:
رهبری در نامه به دانشجویان امریکایی چقدر قشنگ هم امریکا رو میکوبه هم تاریخ فلسطین رو میگه هم نوید اتفاقات خوب رو میده هم به قرآن خوندن تشویق میکنه هم کار خوب دانشجویان رو تحسین میکنه. لطفاً دعوا رو بذارید کنار و تا میتونید نامه رو نشر بدید. 
 فاطمه‌سادات فردوس:
واکنش برایان ماست، نماینده کنگره امریکا به پیام رهبری: «اگر آیت‌الله شما را تحسین می‌کند، قطعاً در سمت اشتباه تاریخ هستید.» این دست و پا زدن‌ها فایده‌ای نداره. دنیا بیدار شده و هرگز به قبل ۷اکتبر برنمیگرده! حالا اگه میخوای گریه کنی گریه کن بی‌تربیت!
 محسن مهدیان:
در آنسوی دنیا هم «وجدان بیدار» داشته باشی، از رهبر مستضعفین عالم مدال «مبارزه شرافتمندانه» دریافت می‌کنی و متصل به «جبهه‌مقاومت» می‌شوی و سمت «درست‌تاریخ» خواهی ایستاد. بعد هم از پدر معنوی به «فاستقم کما امرت» سفارش می‌شوی. در نهایت هم وعده پیروزی نهایی «به اذن‌الله». غبطه ندارد؟
 حسام‌الدین براتی:
«با قرآن آشنا شوید.» ما هم مخاطب بخش پایانی‌نامه آقا به جوانان امریکایی هستیم. با قرآن آشنا شویم... 
 کاربری با نام «حمیدرضا»:
نامه سال ۲۰۱۵ رهبر انقلاب به جوانان غربی، اکنون به بار نشسته است و آن‌ها بیدار شده‌اند. رهبر انقلاب در نامه اول، جوانان غرب را از اسلام‌هراسی سران غرب آگاه کرد؛ حال جوانان غربی طرف درست تاریخ ایستاده‌اند و از مسلمانان غزه دفاع می‌کنند. آن‌ها اکنون بخشی ازجبهه مقاومت‌اند. کار فرهنگی یعنی همین. 
 محمد اکبرزاده:
این دانشجویان باشرف، همرزمان جدید ما در جبهه مقاومت‌اند. این پیام همدلی و همبستگی ما با شماست، شما اکنون در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید. شما بخشی از جبهه مقاومت را تشکیل داده و مبارزه‌ای شرافتمندانه را آغاز کرده‌اید. 
 علی علیزاده:
بستر و موضع سه‌نامه را نگاه کنید. با فاصله ۱۰ سال. اولی و دومی ۹۴,۹۳ منتشر شد؛ و سومی همین امروز در ۱۴۰۳. ۱۰ سال لازم بود که موضع نقد از اسلام‌هراسی برسیم به موضع وسیع کردن و نامیدن محور مقاومت تا قلب اروپا و امریکا!
 زهرا حاتمی‌اصل:
سلام خداوند بر کسانی که طرف درست تاریخ ایستادند. چه سلمان‌ها که جاری شدنشان به بحر رسالت رساند و چه زبیر‌ها که وقفه‌شان به قعر ظلمات کشاند؛ و تو، میان این نور و ظلمت کجایی؟ آیا طرف درست تاریخ ایستادی؟

نظر شما