شناسهٔ خبر: 66954390 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

انتشار نامه رهبر معظم انقلاب به «جوانان عزیز دانشجو در ایالات متحده امریکا»

اکنون در مبارزه شرافتمندانه خود در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید

روزنامه جوان

رهبر انقلاب اسلامی با توصیه به آشنایی با قرآن، نامه به دانشجویان امریکایی حامی فلسطین را این‌گونه پایان دادند: درس قرآن به ما مسلمانان و به همه مردم جهان، ایستادگی در راه حق است و درس قرآن درباره ارتباطات بشری این است: نه ستم کنید و نه زیر بار ستم بروید. جبهه مقاومت با فراگیری و عمل به این دستور‌ها و صد‌ها نظایر آن به پیش می‌رود و به پیروزی خواهد رسید؛ باذن‌الله. 

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامه‌ای به دانشجویان امریکایی حامی مردم فلسطین تأکید کردند: شما اکنون در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید. 
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در ابتدای این نامه خطاب به جوانان امریکایی حامی فلسطین آمده است: شما اکنون بخشی از جبهه مقاومت را تشکیل داده‌اید و در زیر فشار بی‌رحمانه دولت‌تان- که آشکارا از رژیم غاصب و بی‌رحم صهیونیست دفاع می‌کند- مبارزه‌ای شرافتمندانه را آغاز کرده‌اید. رهبر انقلاب اسلامی در این نامه با اشاره به علل و عوامل شکل‌گیری جبهه بزرگ مقاومت و دلایل مبارزه آن با رژیم اشغالگر صهیونیستی تأکید کردند: رژیم صهیونیست از روز اول، سیاست «مشت آهنین» را در برابر مردم بی‌دفاع فلسطین به کار گرفت و بی‌اعتنا به همه ارزش‌های وجدانی و انسانی و دینی، روزبه‌روز بر بی‌رحمی و ترور و سرکوبگری افزود و دولت امریکا و شرکایش، حتی از یک اخم در برابر این تروریسم دولتی و ظلم مستمر، دریغ کردند. 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه «جبهه مقاومت» از دل این فضای تاریک و یأس‌آلود سربرآورد و تشکیل دولت «جمهوری اسلامی» در ایران، آن را گسترش و توانایی داد، افزودند: آیا ملتی که در سرزمین متعلق به خود در برابر جنایت‌های اشغالگران صهیونیست از خود دفاع می‌کند، تروریست است؟ و آیا کمک انسانی به این ملت و تقویت بازوان او کمک به تروریسم به شمار می‌رود؟ رهبر انقلاب اسلامی خطاب به جوانان امریکایی حامی فلسطین خاطرنشان کردند: من می‌خواهم به شما اطمینان دهم که امروز وضعیت در حال تغییر است. سرنوشت دیگری در انتظار منطقه حساس غرب آسیاست. بسیاری از وجدان‌ها در مقیاس جهانی بیدار شده و حقیقت در حال آشکار شدن است. جبهه مقاومت هم نیرومند شده و نیرومندتر خواهد شد و تاریخ هم در حال ورق خوردن است. 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به تظاهرات حمایت از مردم فلسطین در کشور‌های دیگر و همچنین همراهی و پشتیبانی استادان دانشگاه از دانشجویان و در مقابل، شدت عمل پلیسی گفتند: من با شما جوانان احساس همدردی می‌کنم و ایستادگی شما را ارج می‌نهم. 
رهبر انقلاب اسلامی با توصیه به آشنایی با قرآن، نامه به دانشجویان امریکایی حامی فلسطین را این‌گونه پایان دادند: درس قرآن به ما مسلمانان و به همه مردم جهان، ایستادگی در راه حق است و درس قرآن درباره ارتباطات بشری این است: نه ستم کنید و نه زیر بار ستم بروید. جبهه مقاومت با فراگیری و عمل به این دستور‌ها و صد‌ها نظایر آن به پیش می‌رود و به پیروزی خواهد رسید؛ باذن‌الله. 
متن نامه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
این نامه را به جوانانی می‌نویسم که وجدان بیدارشان آن‌ها را به دفاع از کودکان و زنان مظلوم غزه برانگیخته است. جوانان عزیز دانشجو در ایالات متحده امریکا! این، پیام همدلی و همبستگی ما با شماست. شما اکنون در طرف درست تاریخ- که در حال ورق خوردن است- ایستاده‌اید. شما اکنون بخشی از جبهه مقاومت را تشکیل داده‌اید و در زیر فشار بی‌رحمانه دولت‌تان- که آشکارا از رژیم غاصب و بی‌رحم صهیونیست دفاع می‌کند- مبارزه‌ای شرافتمندانه را آغاز کرده‌اید. 
جبهه بزرگ مقاومت در نقطه‌ای دور، با همین ادراک و احساسات امروز شما، سال‌هاست مبارزه می‌کند. هدف این مبارزه، توقف ظلم آشکاری است که یک شبکه تروریست و بی‌رحم به نام «صهیونیست‌ها»، از سال‌ها پیش بر ملت فلسطین وارد ساخته و پس از تصرف کشورشان، آن‌ها را زیر سخت‌ترین فشار‌ها و شکنجه‌ها گذاشته است. نسل‌کشی امروز رژیم آپارتاید صهیونیست، ادامه رفتار به شدت ظالمانه در ده‌ها سال گذشته است. فلسطین یک سرزمین مستقل است با ملتی متشکل از مسلمان و مسیحی و یهودی و با سابقه تاریخی طولانی. سرمایه‌داران شبکه صهیونیستی پس از جنگ جهانی، با کمک دولت انگلیس، چند هزار تروریست را به تدریج وارد این سرزمین کردند، به شهر‌ها و روستا‌های آن هجوم بردند، ده‌ها هزار نفر را کشتند یا به کشور‌های همسایه راندند، خانه‌ها و بازار‌ها و مزرعه‌ها را از دست آنان بیرون کشیدند و در سرزمین غصب‌شده فلسطین، دولتی به نام اسرائیل تشکیل دادند. 

 اظهارات دولت امریکا در قبال جنایات غزه ریاکارانه است
بزرگ‌ترین حامی این رژیم غاصب، پس از نخستین کمک‌های انگلیسی، دولت ایالات‌متحده امریکاست که پشتیبانی‌های سیاسی و اقتصادی و تسلیحاتی از آن رژیم را یکسره ادامه داده و حتی با بی‌احتیاطی غیرقابل بخشش، راه برای تولید سلاح هسته‌ای را به روی او گشوده و به او در این راه کمک کرده است. رژیم صهیونیست از روز اول، سیاست «مشت‌آهنین» را در برابر مردم بی‌دفاع فلسطین به کار گرفت و بی‌اعتنا به همه ارزش‌های وجدانی و انسانی و دینی، روزبه‌روز بر بی‌رحمی و ترور و سرکوبگری افزود. دولت امریکا و شرکایش، حتی از یک اخم در برابر این تروریسم دولتی و ظلم مستمر دریغ کردند. امروز هم برخی اظهارات دولت ایالات‌متحده در قبال جنایت هولناک غزه بیش از آنچه واقعی باشد، ریاکارانه است. 

 سلطه جهانی مفاهیم بشری را وارونه تعریف می‌کند
«جبهه مقاومت» از دل این فضای تاریک و یأس‌آلود سربرآورد و تشکیل دولت «جمهوری اسلامی» در ایران، آن را گسترش و توانایی داد. سردمداران صهیونیسم بین‌المللی که بیشترین بنگاه‌های رسانه‌ای در امریکا و اروپا متعلق به آن‌ها یا زیر نفوذ پول و رشوه آنهاست، این مقاومت انسانی و شجاعانه را تروریسم معرفی کردند! آیا ملتی که در سرزمین متعلق به خود در برابر جنایت‌های اشغالگران صهیونیست از خود دفاع می‌کند، تروریست است؟ و آیا کمک انسانی به این ملت و تقویت بازوان او کمک به تروریسم به شمار می‌رود؟ سردمداران سلطه قهرآمیز جهانی، حتی به مفاهیم بشری هم رحم نمی‌کنند. رژیم تروریست و بی‌رحم اسرائیل را دفاع‌کننده از خود وانمود می‌کنند و مقاومت فلسطین را که از آزادی و امنیت و حق تعیین سرنوشت خود دفاع می‌کند، «تروریست» می‌نامند!

 تاریخ هم در حال ورق خوردن است
من می‌خواهم به شما اطمینان دهم که امروز وضعیت در حال تغییر است. سرنوشت دیگری در انتظار منطقه حساس غرب آسیاست. بسیاری از وجدان‌ها در مقیاس جهانی بیدار شده و حقیقت در حال آشکارشدن است. جبهه مقاومت هم نیرومند شده و نیرومندتر خواهد شد. تاریخ هم در حال ورق خوردن است. به جز شما دانشجویان ده‌ها دانشگاه در ایالات‌متحده، در کشور‌های دیگر هم دانشگاه‌ها و مردم به پاخاسته‌اند. همراهی و پشتیبانی استادان دانشگاه از شما دانشجویان حادثه مهم و اثرگذاری است. این می‌تواند در قبال شدت عمل پلیسی دولت و فشار‌هایی که بر شما وارد می‌کنند تا اندازه‌ای آرامش‌بخش باشد. من نیز با شما جوانان احساس همدردی می‌کنم و ایستادگی شما را ارج می‌نهم. درس قرآن به ما مسلمانان و به همه مردم جهان، ایستادگی در راه حق است: فَاستَقم کما اُمرت (سوره هود، بخشی از آیه ۱۱۲؛ «پس همان‌گونه که دستور یافته‌ای ایستادگی کن...») و درس قرآن درباره ارتباطات بشری این است: نه ستم کنید و نه زیر بار ستم بروید: لا تَظلمونَ وَ لا تُظلَمون. (سوره بقره، بخشی از آیه ۲۷۹) جبهه مقاومت با فراگیری و عمل به این دستور‌ها و صد‌ها نظایر آن به پیش می‌رود و به پیروزی خواهد رسید، باذن‌الله. توصیه می‌کنم با قرآن آشنا شوید. 
سیدعلی خامنه‌ای ۱۴۰۳/۳/۵ 

 سابقه نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی
رهبر معظم انقلاب پیش‌تر و در تاریخ اول بهمن ماه سال ۱۳۹۳ در کوران حوادث فرانسه، در نامه‌ای به جوانان اروپا و امریکای‌شمالی نوشته بودند: «.. من شما جوانان را مخاطب خود قرار می‌دهم، نه به این علت که پدران و مادران شما را ندیده می‌انگارم، بلکه به این سبب که آینده ملت و سرزمین‌تان را در دستان شما می‌بینم و نیز حس حقیقت‌جویی را در قلب‌های شما زنده‌تر و هوشیارتر می‌یابم. همچنین در این نوشته به سیاستمداران و دولتمردان شما خطاب نمی‌کنم، چون معتقدم که آنان آگاهانه راه سیاست را از مسیر صداقت و درستی جدا کرده‌اند.»
رهبر معظم انقلاب در بخش دیگری از این نامه خطاب به جوانان اروپا و امریکای‌شمالی تصریح کرده بودند: «.. سخن من با شما درباره اسلام است و به‌طور خاص، درباره تصویر و چهره‌ای که از اسلام به شما ارائه می‌گردد. از دو دهه پیش به این سو- یعنی تقریباً پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی- تلاش‌های زیادی صورت گرفته است تا این دین بزرگ، در جایگاه دشمنی ترسناک نشانده شود. تحریک احساس رعب و نفرت و بهره‌گیری از آن، متأسفانه سابقه‌ای طولانی در تاریخ سیاسی غرب دارد. من در اینجا نمی‌خواهم به «هراس‌های» گوناگونی که تاکنون به ملت‌های غربی القا شده است، بپردازم. شما خود با مروری کوتاه بر مطالعات انتقادی اخیر پیرامون تاریخ، می‌بینید که در تاریخ‌نگاری‌های جدید، رفتار‌های غیر صادقانه و مزورانه دولت‌های غربی با دیگر ملت‌ها و فرهنگ‌های جهان نکوهش شده است. تاریخ اروپا و امریکا از برده‌داری شرمسار است، از دوره استعمار سرافکنده است، از ستم بر رنگین‌پوستان و غیرمسیحیان خجل است، محققین و مورخین شما از خونریزی‌هایی که به نام مذهب بین کاتولیک و پروتستان یا به اسم ملیت و قومیت در جنگ‌های اول و دوم جهانی صورت گرفته، عمیقاً ابراز سرافکندگی می‌کنند.» 
رهبر معظم انقلاب در آن نامه همچنین از دانشجویان مخاطب خود خواسته بودند: «.. از روشنفکران خود بپرسید چرا وجدان عمومی در غرب باید همیشه با تأخیری چند‌ده‌ساله و گاهی چندصدساله بیدار و آگاه شود؟ چرا بازنگری در وجدان جمعی، باید معطوف به گذشته‌های دور باشد نه مسائل روز؟ چرا در موضوع مهمی همچون شیوه برخورد با فرهنگ و اندیشه اسلامی، از شکل‌گیری آگاهی عمومی جلوگیری می‌شود؟»

نظر شما