شناسهٔ خبر: 66954593 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

انصارالله به ناو «آیزنهاور» حمله کرد 

روزنامه جوان

حتی اگر تمام جهان به صنعا حمله کند، هرگز غزه را رها نمی‌کنیم. به گزارش شبکه المیادین، «نصرالدین عامر» معاون رئیس اطلاع‌رسانی انصارالله در این باره تأکید کرد: ما حتماً پیروز خواهیم شد و غزه و فلسطین پیروز خواهند شد و این وعده الهی است

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: انصارالله یمن در ادامه حمایت‌های خود از مردم غزه ناو هواپیمابر امریکا را در دریای سرخ با موشک‌های بالستیک هدف قرار داد و اعلام کرد که در مقابله با متجاوزان هیچ تردیدی به خود راه نمی‌دهد؛ حمله‌ای که در پاسخ به حملات ائتلاف انگلیس و امریکا به مناطقی از یمن انجام شد و نشان داد که واشینگتن با وجود هزینه‌های گزاف نظامی نتوانسته در برابر صنعا بازدارندگی ایجاد کند و اکنون خود نیز از ضربات موشکی یمنی‌ها در امان نیست. 

درحالی که امریکا پیش‌بینی می‌کرد با کمک اندک متحدانش می‌تواند با تشکیل ائتلاف دریایی در دریای سرخ، حملات موشکی انصارالله را متوقف کرده و مسیر کشتیرانی را برای تجار صهیونیستی امن کند، با گذشت چند ماه از این تحرکات نظامی نه تنها عبور و مرور کشتی‌های اسرائیلی از این آبراه بین‌المللی با قدرت یمنی‌ها به صفر رسیده است، بلکه ناو‌ها و منافع امریکا هم زیر سندان موشکی انصارالله قرار گرفته‌اند. پس از انهدام چندین پهپاد و حمله به کشتی‌های انگلیسی و امریکایی، این بار نوبت ناو‌های امریکایی بود تا ضرب‌شست موشکی انصارالله را بچشند. 
جنگنده‌های متجاوز امریکایی- انگلیسی بامداد جمعه به شهر و استان صنعا و استان‌های الحدیده و تعز یورش بردند. چهار حمله به شهر صنعا منجر به زخمی شدن یک نفر شد. دو حمله به استان صنعا، یک حمله به منطقه «حیفان» در تعز، شش حمله هم به استان الحدیده انجام شد. در حملات به الحدیده ۱۶ نفر شهید و ۴۱ تن زخمی شدند. در حملاتی که مکان‌های غیرنظامی مانند ساختمان رادیو الحدیده در مقابل بیمارستان الثوره و گارد ساحلی در بندر الصلیف را هدف قرار دادند، شماری شهید یا زخمی شدند تا تعداد کل شهدا و مجروحان اعم از غیرنظامی و نظامی به ۵۸نفر افزایش یابد. این حملات به ساختمان رادیو الحدیده و همچنین ساختمان گارد ساحلی در بندر الصلیف خسارت وارد کرد و تعدادی از کشتی‌های تجاری هم در بندر آسیب دیدند. این حملات در حالی است که هدف قرار گرفتن مراکز غیرنظامی، نقض آشکار تمام قوانین بین‌المللی و جنایت جنگی تمام عیار است. یحیی سریع در بیانیه خود گفت: «در پاسخ به این جنایات و در چارچوب پاسخ به تجاوزات امریکا و انگلیس و در ادامه کمک به مردم مظلوم فلسطین، نیروی موشکی و نیروی دریایی ارتش یمن دست به اقدام مشترک زدند و ناو هواپیمابر امریکایی «آیزنهاور» را در دریای سرخ با تعدادی موشک بالدار و بالستیک به‌صورت دقیق و مستقیم هدف قرار دادند.» بر اساس این بیانیه، «نیرو‌های مسلح یمن از پاسخ مستقیم و فوری به هر تجاوز جدید به خاک یمن و هدف قرار دادن همه منابع تهدید و همه اهداف متخاصم امریکایی و انگلیسی در دریای سرخ و دریای عرب تردید نخواهند کرد. نیرو‌های مسلح یمن تأکید می‌کنند که جنایات تجاوزگری امریکا و انگلیس مانع از انجام وظیفه دینی، اخلاقی و انسانی در قبال مردم فلسطین نخواهد شد.»
حمله موشکی انصارالله به ناو‌های امریکا در منطقه، درحالی است که مقامات واشینگتن در چند ماه گذشته بار‌ها ادعا کرده‌اند که بسیاری از زیرساخت‌های نظامی انصارالله را منهدم کرده‌اند، اما نوع واکنش یمنی‌ها نشان داد که این حملات تأثیری در سیاست‌های راهبردی رهبران صنعا در حمایت از مردم فلسطین نداشته است. هرچند از میزان خسارات وارده به ناو امریکا گزارشی منتشر نشده است، اما صرف اجرای حمله موشکی از سوی انصارالله نشان داد که امریکا به رغم تبلیغات گسترده و در اختیار داشتن زرادخانه تسلیحاتی قدرتمند نتوانسته در برابر یمنی‌ها بازدارندگی ایجاد کند تا مانع از عملیات یمنی‌ها شود. در ماه‌های اخیر یمنی‌ها حتی از سلاح‌های جدید خود از جمله موشک‌های هایپرسونیک و زیردریایی بدون سرنشین رونمایی کردند که نشان داد حملات و تحریم‌های غربی- عربی در مسیر موفقیت‌های آن‌ها خللی ایجاد نکرده است. 
عملیات انصارالله به کشتی‌های صهیونیستی در هشت ماه گذشته از جنگ غزه، به بزرگ‌ترین نگرانی و دغدغه اصلی رهبران تل‌آویو و واشینگتن تبدیل شده است. کشتی‌های صهیونیستی در ماه‌های اخیر از ترس عملیات یمنی‌ها مجبور شده‌اند مسیر خود را به جنوب آفریقا تغییر دهند و این مسئله بار مالی سنگینی را روی دوش کابینه تندرو بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل گذاشته است. نیرو‌های مسلح یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود را به غزه متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ هدف قرار دهند و دامنه این عملیات را به اقیانوس هند هم گسترش داده‌اند. قدرت نظامی یمنی‌ها روز به روز در حال افزایش است و مقامات امریکایی هم پیش‌تر نسبت به آن اذعان کردند که درباره زرادخانه تسلیحاتی این جنبش دچار اشتباه شده‌اند و قوی‌تر از آن بود که آن‌ها تصور می‌کردند. 

 ادامه حمایت از ملت فلسطین
یمنی‌ها که نقش مهمی در حمایت از مردم فلسطین در برابر رژیم اشغالگر داشتند، گفته‌اند این حمایت‌ها با وجود کارشکنی‌ها برای همیشه ادامه خواهد یافت. یک مقام ارشد انصارالله روز جمعه در واکنش به حمله دوباره ائتلاف امریکایی و انگلیسی به صنعا و الحدیده گفت: حتی اگر تمام جهان به صنعا حمله کند، هرگز غزه را رها نمی‌کنیم. به گزارش شبکه المیادین، «نصرالدین عامر» معاون رئیس اطلاع‌رسانی انصارالله در این باره تأکید کرد: ما حتماً پیروز خواهیم شد و غزه و فلسطین پیروز خواهند شد و این وعده الهی است. علی القحوم، عضو دفتر سیاسی انصارالله هم اعلام کرد: اگر امریکا به دنبال آن نیست که دامنه جنگ گسترش یابد، پس باید حمایت از تجاوز به غزه و محاصره آن را پایان دهد، در غیر این صورت حملات یمنی‌ها ادامه و دامنه آن نیز گسترش خواهد یافت. وی تأکید کرد که پاسخ یمن به تجاوز امریکا و انگلیس بسیار دردناک خواهد بود. القحوم ادامه داد: «امریکایی‌ها و انگلیسی‌ها باید فهمیده باشند که میزان قدرت یمن چقدر خواهد بود و موشک‌های بالستیک ما اهداف مورد نظر در دریا و در اراضی اشغالی فلسطین را هدف خواهند داد.» در ماه‌های اخیر مردم یمن با راهپیمایی‌های میلیونی حمایت خود را از مردم غزه در برابر صهیونیست‌ها اعلام کرده و ده‌ها هزار نفر نیز آمادگی خود را برای اعزام به جبهه نبرد با اسرائیل اعلام کرده‌اند.

نظر شما