شناسهٔ خبر: 66953638 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

چگونه «رفح» به پرجمعیت‌ترین نقطه زمین تبدیل شد؟ / All Eyes On Rafah و چشمان بسته شده مدعیان حقوق بشر!

رفح در جنوب غزه به دلیل بمباران فرشی ارتش رژیم صهیونیستی مأمن ۱/۵ میلیون نفر آواره فلسطینی از مناطق شمالی غزه شد و بزرگترین شهر چادری جهان برای آوارگان در آن شکل گرفت.

صاحب‌خبر -

«همه چشم‌ها به رفح است -All Eyes On Rafah». این تیتر تصویری بود که هوش مصنوعی از آخرین جنایت اسرائیل طراحی کرد و جهانی شد. این تصویر تاکنون از سوی قریب به ۵۰ میلیون کاربر اینستاگرام به اشتراک گذاشته شده است.

اما داستان رفح چیست؟

نوار غزه ۳۶۵ کیلومتر مربع است. تقریباً نصف شهر تهران. عرض نوار غزه تنها ۱۰ کیلومتر و طول آن از شمال به جنوب ۴۱ کیلومتر است. کمتر از یک ساعت زمان لازم است تا از شمالی‌ترین نقطه غزه (گذرگاه بیت حانون) به جنوبی‌ترین نقطه غزه (گذرگاه مرزی رفح) برسید.نوار غزه ۲/۳ میلیون نفر جمعیت دارد. از شمال به جنوب به ۵ منطقه «غزه شمالی»، «شهر غزه»، «دیرالبلاح»، «خان یونس» و «رفح» تقسیم شده است. رفح جنوبی‌ترین منطقه غزه و تنها نقطه‌ ارتباط آن با جهان است.

نوار غزه

با شروع جنگ، اسرائیل از شمال غزه شروع به بمباران فرشی کرد. منظور از بمباران فرشی (CarpetBombing) بمباران متراکم یک منطقه با تعداد زیادی بمب و موشک است. تاکنون غزه معادل پنج برابر حمله اتمی آمریکا به هیروشیما تحت بمباران قرار گرفته است.به همین دلیل، نیمی از جمعیت غزه تا بهمن به سمت رفح آواره شد. رژیم صهیونیستی به صورت مکرر اعلامیه می‌فرستاد که منطقه رفح اصطلاحاً منطقه امن است و همگی به سمت این رفح بروند وگرنه کشته می‌شوند!نکته‌ای در همین باب لازم به ذکر است. اسرائیل برای آوارگان فلسطینی‌ دو کریدور به اصطلاح امن به سمت جنوب تعیین کرد: خیابان شمال به جنوب «صلاح‌الدین» و خیابان «الرشید». وقتی آوارگان در حال حرکت از مسیر امن رژیم صهیونیستی بودند، تحت حمله هوایی رژیم صهونیستی قرار می‌گیرند!

نوار غزه

فلسطینیان از شمال و مرکز نوار غزه به سمت جنوب رانده شدند. جمعیت رفح چهار برابر شد و به ۱/۵ میلیون نفر رسید. رفح در حال حاضر پرجمعیت‌ترین نقطه جهان است. این جمعیت باعث شد که به نوعی بزرگترین شهر چادری جهان برای آوارگان در رفح تشکیل شود.

نوار غزه

رژیم صهیونیستی به مردم رفح اعلام کرد مناطق مشخصی امن هستند اما همان مناطق را بمباران کرد. اسرائیل عادت دارد که از بیمارستان تا مدرسه و خانه، هر نقطه‌ای را که می‌زند، آن نقطه را مقر حماس معرفی می‌کند. به دلیل آنکه «ترک عادت موجب مرض است»، اسرائیل در بین چادرهای آوارگان نیز چهار تیپ حماس پیدا کرد! رژیم صهیونیستی بدون اعتنا به اعتراض جهانی مبنی بر عدم حمله به رفح، روز یکشنبه به چادرهای آوارگان حمله کرد.آنروا (آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک) گفت: «غزه جهنم روی زمین است، تصاویر شب گذشته (منظور یکشنبه) بمباران چادر آوارگان در رفح شاهد دیگری بر این واقعیت است.»

نظر شما