شناسهٔ خبر: 66952887 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تهران آماده برگزاری مراسم سالگرد بنیانگذار جمهوری اسلامی در روز ۱۴ خرداد است

قیومی فرماندار تهران از ارائه خدمات رایگان مترو و اتوبوسرانی تهران در روز ۱۴ خرداد خبر داد.

صاحب‌خبر -

احمد قیومی معاون استاندار و فرماندار تهران در بازدید از آخرین اقدامات صورت گرفته در زمینه برگزاری مراسم ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در حرم مطهر که با همراهی یزدی مهر مدیرکل بحران استانداری و زارعی معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری صورت گرفت، با اشاره به جایگاه فرمانداری تهران در امر هماهنگی در بخش‌های مختلف این مراسم باشکوه اظهار داشت: بر این اساس نخستین جلسه در اسفندماه برگزار و برنامه‌ها طبق پیش بینی‌های شکل گرفته پیگیری و اجرایی شده است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری تهران، فرماندار تهران در ادامه به بازدید امروز صبح اشاره کرد و بیان داشت: از محل استقرار پارکینگ‌ها و کلیه موارد در نظر گرفته شده بازدید شد که طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته، ۱۴ پارکینگ برای استقرار اتوبوس‌های استان‌های کشور مشخص شده است.

قیومی در ادامه با اشاره به حضور زائران با خودرو‌های شخصی، عنوان کرد: پارکینگ شماره ۴ بلوار غدیر ایستگاه مترو شاهد ویژه خودرو‌های شخصی در نظر گرفته شده است، همچنین برای موتور سیکلت‌ها نیز در پارکینگ کنار متروی حرم مطهر محلی برای استقرارشان تعبیه شده است.

وی در ادامه به حوزه حمل و نقل در شهر تهران و خدمات دهی ویژه اشاره کرد و یادآور شد: اتوبوسرانی و مترو در روز ۱۴ خردادماه بصورت رایگان از ۱۲ میدان اصلی تهران خدمات رسانی می‌کنند و مردم عزیز می‌توانند به سهولت به حرم مطهر عزیمت کرده و پس از اتمام مراسم مجددا به مقصد خود بازگردند.

معاون استاندار تهران در ادامه افزود: موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی پذیرای زائران و مسافران حرم هستند که توسط دستگاه ها، ادارات و گروه‌های داوطلب مردمی ارائه خدمت خواهند کرد و توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز بر اقلام توزیعی آنها نظارت خواهد شد، همچنین شرکت برق، مخابرات، همراه اول و آبفا و راهداری چون سنوات گذشته خدمات ویژه‌ ای را در روز ۱۴ خرداد ماه ارائه می‌کنند.

فرماندار تهران با اشاره به آمادگی کامل در راستای برگزاری باشکوه مراسم ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد: اجرای مطلوب برنامه‌ها مورد انتظار است و در همین راستا، آتش نشانی با ۲۰۴ دستگاه خودرو سبک و سنگین و ۲۶۰ نفر نیروی آتش نشان، هلال احمر با ۱۴۰۰ نفر امدادگر و ۵۰ دستگاه آمبولانس و خودروی نجات و اورژانس با ۳۰۰ نفر نیرو و ۱۲۰ دستگاه آمبولانس و ۱۵۰ دستگاه آمبولانس موتوری (موتورلانس) و استقرار پایگاه‌های امدادی آماده ارائه خدمات پزشکی و امدادی مطلوب به مردم در حرم مطهر امام راحل (ره) حضور خواهند داشت.

قیومی در پایان یادآور شد: مدیریت بحران کلانشهر تهران بصورت ۱۰۰ درصد در آماده باش کامل بوده و امنیت کامل مراسم توسط فراجا با کمک سایر دستگاه‌ها فراهم شده است.

نظر شما