شناسهٔ خبر: 66950795 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه قصرشیرین:

شهادت سید الشهدای خدمت مامنی برای وحدت و انسجام سیاسی کشور است

قصرشیرین- ایرنا- امام جمعه قصرشیرین گفت‌: سیدالشهدای خدمت وجود خود را وقف خدمت به کشور، انقلاب و نظام کرد و اکنون شهادت ایشان می‌تواند مأمنی برای بازگشت وحدت و انسجام سیاسی به احزاب و جریانات کشور، افزایش مشارکت در انتخابات پیش رو  باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام صادق صالحی در خطبه های نماز جمعه این هفته قصرشیرین در مسجد افزود: دولت چهاردهم باید با فهم درست از عدالت و پیشرفت و تلاش افزایی در مسیر ترمیم شکاف و فاصله سیاسی اجتماعی در جامعه حرکت کند.

وی بیان کرد: بدون تردید بخشی از استقبال پرشور از پیکر آیت‌الله رئیسی مربوط به شخصیت اخلاقی و صفات والای اخلاقی ایشان است، مردی که برخلاف بسیاری از دولتمردان سابق، شخصیتی تنش‌زدا و فیصله‌بخش و البته صادق و اخلاقی داشت.

خطیب جمعه قصرشیرین گفت:حضور در انتخابات، حضور در راهپیمایی‌های ۲۲ بهمن‌ها و روز قدس‌ها، تشییع پیکر سردار دل‌ها، شهید حاج قاسم سلیمانی، و حالا قیام مردم ایران در تشییع شهید جمهور و شهدای خدمت قابل ستایش است زیرا حضور قدرشناسانه مردم ایران در تشییع پیکر شهید رئیسی عزیز و سایر شهدای خدمت نشان داد که ملت ایران، انقلاب ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی ملت ایران زنده است.

حجت الاسلام صالحی افزود: دولت چهاردهم باید همچون دولت سیزدهم بر تلاش خود از امنیت داخلی، مبتنی برتفاهم و اقناع و تقویت سرمایه اجتماعی در داخل بیفزاید و تولید بازدارندگی فعال را همزمان با افزایش مشارکت مردم در اداره کشور و تقویت توان دفاعی تداوم و تعمیق بخشد.

وی ادامه داد: ساختن ۲قطبی‌های لحظه‌ای و کم‌عمق، خواست و پروژه گروه‌ها و جریان‌های بحران‌زیست است، جریان‌هایی که حیات‌شان در ساخت ۲قطبی‌های بی‌محتواست از این رو انتخابات آینده باید عاری از این ۲گانه‌های موهوم و مصنوعی باشد که نتیجه‌ای جز سوخت سرمایه اجتماعی و سرخوردگی ندارد.

امام جمعه قصرشیرین در بخش دیگری از خطبه ها گفت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مجلس شورای اسلامی در تراز انقلاب، اسلامی و ملی بودن آن است و گزافه نیست اگر بگوییم تنظیم ضربان و حیات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور وابسته به نظام قانون‌گذاری مطلوب است و بهره‌مندی از آن می‌تواند متضمن رشد و پیشرفت جامعه در حوزه‌های مختلف باشد.

حجت الاسلام صالحی گفت: نمایندگان ملت در مجلس دوازدهم ضمن توجه جدی به توصیه‌های ۱۲گانه مقام رهبری، بنیان‌گذار مجلسی باشند که مصوبات آن ضعف‌های موجود در حوزه نظارت را مرتفع کرده و با ارائه گزارش تحقیق و تفحص‌های نیمه‌کاره و اعلام آن به مردم پاسخگوی اعتماد آنها باشند.

وی با گرامیداشت سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی اظهار کرد: از دغدغه‌ها و مطالبه های جدی رهبر معظم انقلاب، آگاهی همگانی به‌خصوص جوانان از بینش، نگرش، روش و منش حضرت امام خمینی (ره) و شناخت شاخص‌های راه انقلاب از طریق مطالعه وصیت‌نامه سیاسی الهی ایشان است.

وی ادامه داد: از راهبردهای امام خمینی (ره) برای شُکوه، عظمت و اقتدار مستضعفین می توان به قیام الهی برای زدودن استبداد و استعمار، امید نبستن به حاکمان مستبد و قدرت‌های خارجی برای رهایی، عبرت از وضعیت اسفبار جهان اسلام و مستضعفین در سده اخیر، سرمشق گرفتن از انقلاب اسلامی ایران در برابر استبداد و وحدت کلمه و برادری نام برد.

او ادامه داد: رهبر معظم انقلاب، از اولین روزهای رهبری با تأکید بر اینکه مسیر و راه انقلاب، همان راه امام (ره) است، در تمام این ‌سال‌های پر فراز و نشیب، از نور نام، یاد، خط و راه امام صیانت کردند.

وی یا اشاره به قیام ۱۵ خرداد گفت: این قیام چون از نظر معرفتی و تاریخی متصل به قیام عاشورا بود، قیامی نامیرا است و همواره به برکت روحیه عاشورایی ملت ایران و عشق ملت ایران به حماسه کربلا و وجود حضرت سیدالشهداء (ع) قابل تجدید و بازآفرینی است.

نظر شما