شناسهٔ خبر: 66950586 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

شیرجه در آب کم‌عمق در رودخانه «دز» ۶ مصدوم بر جای گذاشت

افسانه باورصاد

رئیس هلال احمر دزفول از امدادرسانی نجاتگران پایگاه امداد و نجات علی کله به مصدومان حادثه‌دیده در رودخانه دز خبر داد.

صاحب‌خبر -

مصطفی طحان امروز (۱۱ خردادماه) در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به مصدوم شدن شش نفر در بخش کم عمق رودخانه دز گفت: هر شش نفر مصدوم مراجعه‌کننده به این پایگاه در اثر شیرجه زدن در نقاط کم عمق از ناحیه سروگردن آسیب دیده بودند که دو نفر به دلیل ترومای شدید و نیاز به اقدامات درمانی بیشتر به بیمارستان بزرگ دزفول منتقل شدند. 

به گزارش ایسنا، وی افزود: با توجه به ویژگی‌های بستر رودخانه، وجود عوارض طبیعی فراوان و یکنواخت نبودن عمق در نقاط مختلف، شیرجه زدن و شنا کردن در نقاط ناایمن بدون داشتن شناخت و مهارت کافی می‌تواند بسیار خطرناک باشد. 

رئیس جمعیت هلال احمر خاطر دزفول گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته تجربه‌های تلخی داشته‌ایم‌ که منجر به غرق‌شدگی و فوت تعدادی از هموطنان در رودخانه دز شده و بنابراین برای جلوگیری از بروز هر گونه حادثه ناگواری بسیار ضروری است گردشگران از انجام حرکات نمایشی و هیجانی، شنا در نقاط پرخطر از جمله نزدیک سد تنظیمی و شوخی‌های بی مورد درون رودخانه پرهیز کنند. 

وی با اشاره به متفاوت بودن شرایط شنا در رودخانه و آب‌های خروشان با استخرها و دیگر محیط‌های آبی گفت: کودکان در معرض خطرات زیادی در رودخانه قرار دارند و ضروری است خانواده‌ها هنگام مراجعه به مناطق گردشگری کنار رودخانه‌ها هوشیاری کافی را نسبت به فرزندان خود داشته باشند.

طحان با اشاره به نقش رسانه‌های محلی در فرهنگ‌سازی گفت: از رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی انتظار می‌رود آن گونه که در معرفی جاذبه‌ها و رشد بسیار خوب صنعت گردشگری نقش بسیار زیادی ایفا کرده‌اند، نسبت به اطلاع‌رسانی در خصوص خطرات موجود و لزوم رعایت نکات ایمنی و احتیاط‌های لازم برای جلوگیری از رخداد حوادث ناگوار از طریق خودایمنی و خود مراقبتی هم کوشا باشند. 

انتهای پیام 

نظر شما