شناسهٔ خبر: 66949983 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس:

شهدای پانزده خرداد صفحه تاریخ را به نفع دیانت و معنویت ورق زدند

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه شهدای پانزده خرداد در مقابل ظلم و استکبار ایستادند و یک قیام حسینی انجام دادند، گفت: شهدای پانزده خرداد صفحه تاریخ را به نفع دیانت و معنویت ورق زدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام امروز _ جمعه یازدهم خرداد_ در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با اشاره به اینکه در هفته جاری ۳ مناسبت پیش رو است، اظهار کرد: ایام ۱۴ و ۱۵ خرداد یادآور قیام بسیار عظیم و تاریخ ساز ۱۵ خرداد است و اگر پانزده خرداد نبود اصلاً نمی‌گذاشتند امام خمینی (ره) جان سالم به در ببرد.

وی افزود: پانزده خرداد روزی بود که چکمه پوش‌های آمریکایی در این کشور حضور داشتند اما ۱۵ خردادی‌ها در مقابل هر چه ظلم و استکبار ایستادند و یک قیام حسینی انجام دادند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با اشاره به رشادت‌های شهدا در این روز تصریح کرد: پانزده خردادی‌ها با شهادت، جان رهبر انقلاب اسلامی را در آن زمان نجات دادند و افرادی همچون شهید طیب رضایی با هیئت سینه زن امام حسین (ع) به خیابان آمد و مردم شریف ورامین، باقر آباد و باقر شهر فعلی آمدند و کفن پوشیدند و به رگبار بسته شده و کشته شدند ولی گفتند ما را بکشید اما دست از رهبری دینی‌مان بر نمی‌داریم.

آیت الله دژکام ادامه داد: این افراد صفحه تاریخ را به نفع دیانت و معنویت ورق زدند که امروز می‌بینیم در ادامه آن راه یک عده در اروپا و آمریکا به خیابان‌ها آمدند، همان‌ها هم ممکن است از نظر رفتارهای شخصی ایرادهایی داشته باشند اما جهت‌گیری آن‌ها صحیح است و انسانیت هنوز زنده است.

وی اضافه کرد: ۱۵ خردادی‌ها از این سنخ بودند، مردان مردی که هنوز از خاکشان بوی عشق به اهل بیت و عشق به امام حسین (ع) می‌آید.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز خاطر نشان کرد: روز ۱۵ خرداد سبب یک فرج شد که پیروزی انقلاب بود و امام که با ۱۵ خردادی‌ها حرکت خود را آغاز کرده بود در ۱۴ خرداد به آن‌ها ملحق شد.

آیت‌الله دژکام اظهار کرد: این بزرگ مرد، مؤسس نظام مقدس جمهوری اسلامی در بت‌کده دنیای مدرن که در جهان پیرامون ما چیزی از دین و دینداری نمانده بود و نمانده است، جهانی که سردمدارش آمریکا است که ۳۶ هزار بچه، زن و کودک و پیر با بمب‌های آن‌ها کشته می‌شود.

وی افزود: در چهاردهم خرداد آن بزرگ مرد رفت اما خدای متعال منت بر سر ما گذاشت و سومین چیزی که باید به یاد بیاوریم و خدا را برایش سپاس بگوییم، بزرگ مردی از سلاله پیامبر، مرجع و عالم زمان‌شناسی چون آیت الله العظمی امام خامنه‌ای که به لطف خدا همان مسیر خداخواهی و دین خواهی و پیروی و تبعیت از قرآن و اهل بیت را با کمال متانت دارد پیش می‌برد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز تصریح کرد: بعد از رحلت امام خمینی (ره) ولی فقیه مقدر و مدیر هدایت این ملت را بر عهده گرفت تا جایی که اکنون مردمی از سراسر دنیا از ایشان تبعیت می‌کنند.

نظر شما