شناسهٔ خبر: 67335121 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

ضرورت توسعه مراکز آموزشی جهاددانشگاهی در شهر مشهد

صاحب‌خبر -
رییس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی گفت: با توجه به رعایت استانداردهای آموزشی در مراکز این سازمان و ظرفیت‌های محدود آن، نیازمند توسعه مراکز آموزشی جهاددانشگاهی در شهر مشهد هستیم.

به گزارش سینا از روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، دکتر حسین امینی مشهدی در نشستی مشترک با مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی، بودجه و تحول اداری استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه با توجه به ظرفیت‌های علمی که در این سازمان وجود دارد، می‌تواند به عنوان بازوی علمی استانداری قرار گیرد، اظهار کرد جهت دهی این سازمان در راستای مسائل اساسی استان از جمله زیارت، امنیت غذایی، افزایش بهره‌وری منابع آبی، توانمند سازی و مهارت آموزی به نسل جوان صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به تصویب بودجه برای احداث دو پروژه مرکز درمان ناباروری و تشخیص زودهنگام سرطان جهاددانشگاهی خراسان رضوی در سال جاری، ادامه داد: در صورت تخصیص و حمایت‌ استانداری، احداث این دو پروژه در سال جاری آغاز خواهد شد.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی به ارائه خدمات متعدد این سازمان به بیش از یک میلیون نفر از مردم استان در حوزه‌های پزشکی، آموزشی و فرهنگی اشاره و تصریح کرد: دلیل خوشنامی و استقبال مردم از خدمات این سازمان کیفیت و تعرفه‌های مناسب آن است.

امینی مشهدی با اشاره به فعالیت 4 مرکز آموزش تخصصی کوتاه مدت جهاددانشگاهی خراسان رضوی در شهر مشهد، اظهار کرد: با توجه به رعایت استانداردهای آموزشی در این مراکز و ظرفیت‌های محدود آن، نیازمند توسعه مراکز آموزشی خود در شهر مشهد هستیم.

وی در ادامه سخنانش گریزی بر توانمندی‌های جهاددانشگاهی خراسان رضوی نسبت به تعریف بسته‌های آموزشی ویژه آموزش اتباع در استان زد و خاطرنشان کرد: این سازمان آمادگی دارد تا آزمون‌های بین‌المللی که در خارج کشور برگزار می‌شود را در داخل اجرا کند.

در ادامه این نشست، دکتر «احمدحسین سلگی»، مدیرکل پروژه‌های آموزشی و کار آفرینی جهاددانشگاهی گفت: این نهاد یک مجموعه چند وجهی از فعالیت در حوزه‌های فرهنگی، آموزش و کارآفرینی، پژوهش و فناوری و تجاری‌سازی فناوری است.

وی به اجرای طرح سرباز مهارت توسط معاونت آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی اشاره کرد و افزود: در حوزه آموزش‌های تخصصی به دنبال این هستیم تا مهارت محوری را در میان دانش آموختگان دانشگاه‌ها را افزایش دهیم.

سلگی با اشاره به اینکه در نقشه جامع علمی کشور به جهاددانشگاهی ماموریت داده شده تا نسبت به مهارت‌افزایی نسل جوان همت گمارد، بیان کرد: ضرورت دارد تا با توجه به پتانسیل‌های آموزشی که در جهاددانشگاهی خراسان رضوی وجود دارد به نحو شایسته و بایسته‌ای از ظرفیت‌های این نهاد در استان استفاده شود.

مدیرکل پروژه‌های آموزشی و کارآفرینی جهاددانشگاهی خواستار همراهی و حمایت استانداری خراسان رضوی با این نهاد جهت ارائه خدمات متنوع آن به مردم استان شد.

سلگی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه جهاددانشگاهی در حوزه کانون ارزیابی پیشتاز بوده است، عنوان کرد: از ابتدای سال ۱۳۹۷تا کنون بیش از 27 هزار و 500  نفر از مدیران دستگاه‌های اجرایی دولتی و غیر دولتی در کانون ارزیابی و توسعه مدیران جهاددانشگاهی، مورد ارزیابی قرار گرفتند.

 دکتر «علی اصغری»، مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی، بودجه و تحول اداری استانداری خراسان رضوی در ادامه این جلسه گفت: حوزه آموزش عالی و پژوهش استان ارتباط مستقیمی با این دفتر دارد و یکی از فعالیت‌های ما برگزاری هفته پژوهش و فناوری در استان است.

وی با ابراز خرسندی نسبت به دامنه متنوع فعالیت‌های جهاددانشگاهی در استان خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: پیشنهاد داد تا جهت افزایش آشنایی مخاطبان با فعالیت‌های جهاددانشگاهی مجموعه‌ای وزین تحت عنوان موزه تاریخ شفاهی فعالیت‌ها و اقدامات جهاددانشگاهی خراسان رضوی ایجاد شود.

مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی، بودجه و تحول اداری استانداری خراسان رضوی بر اعلام آمادگی استانداری خراسان رضوی جهت حمایت‌های همه جانبه از جهاددانشگاهی در راستای ارتقاء سطح پژوهش، آموزش و فرهنگ در استان تصریح کرد.

کپی لینک لینک کپی شد

نظر شما