شناسهٔ خبر: 66949949 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار فارس: شفافیت مالی، احیای تولید و رفع انزوا از جمله دستاوردهای دولت است

شیراز-ایرنا-استاندار فارس در بیان بخشی از دستاوردهای شاخص و تاریخی دولت شهید رئیسی به شفاف سازی در صورت های مالی بانک‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه دولت با اصرار شخص رییس جمهور، احیای بیش از ۱۰ هزار کارخانه، خروج ایران از انزوای جهانی با عضویت در پیمان شانگهای و بریکس اشاره کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمدهادی ایمانیه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شیراز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید جمهور و همراهان، گفت: شفاف سازی صورت های مالی بانک‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه دولت با اصرار رییس جمهور شهید برای اولین بار بعد از انقلاب صورت گرفت و احیای بیش از ۱۰ هزار کارخانه و کارگاه‌های تولیدی در کشور در دولت سیزدهم انجام شد، کارگاه‌هایی که یا تعطیل بودند یا بسیار کمتر از ظرفیت واقعی فعالیت می کردند.

وی ادامه‌ داد: وعده صادق دولت سیزدهم برای ایجاد یک میلیون شغل محقق شد و به گواهی بیمه شده های سازمان تامین اجتماعی ۱۲۹ درصد سهمیه اشتغال در استان فارس طی سال گذشته محقق شد.

ایمانیه اضافه کرد: طی ۱۰ سال قبل از دولت سیزدهم رشد اقتصادی همواره کمتر از یک درصد و یا صفر بود که در سه سال گذشته رشد چهار درصدی اقتصادی محقق شد و بنا داریم رشد اقتصادی امسال به حدود ۷ تا ۸ درصد ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۳۰۰ هزار مجوز از طریق درگاه ملی کسب و کار صادر شده است، اظهار کرد: ۵۵۰ هزار میلیارد تومان بدهی از قبل مانده و به ارث رسیده به دولت، در طول عمر دولت سیزدهم تسویه شد.

استاندار فارس با بیان اینکه منکر تورم موجود نیستیم، گفت: تورم زمان تحویل گرفتن دولت ۶۰ درصد بود که کابینه سیزدهم آن را به کمتر از ۴۰ درصد کاهش داد.

وی به پایان یافتن سریال تکراری قطعی مکرر برق خانگی در دولت کنونی اشاره و اضافه کرد: جهاد آبرسانی به حدود پنج هزار روستا در دولت کنونی انجام شد و اهالی این روستاها از آب آشامیدنی برخوردار شدند.

ایمانیه بیان کرد: خروج ایران از انزوای جهانی با عضویت در پیمان شانگهای و بریکس و سیاست های سه گانه دولت سیزدهم در حوزه توسعه روابط خارجی محقق شد.

وی ادامه داد: ۲۹ سفر خارجی رییس جمهور شهید طی سه سال گذشته انجام و به خلق کریدور شمال به جنوب منجر شد که ایجاد راه آهن شیراز بوشهر در استان فارس در همین راستاست که مزایای ایجاد این محور در آینده از فروش نفت برای ایران بیشتر خواهد بود.

استاندار فارس در ادامه اظهار کرد: دولت سیزدهم در اوج همه گیری کرونا دولت را تحویل گرفت و در حالی که روزانه ۷۰۰ نفر بر اثر کرونا در کشور فوت می کردند با تلاش دولت و ورود واکسن با سرعت روند همه گیری بیماری کاهش یافت.

وی رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال طی چند ماهه اخیر را برگ زرینی در کارنامه درمانی دولت سیزدهم دانست و گفت: بیمه ۹۰ درصدی درمان ناباروری، اجرای نسخه نویسی الکترونیکی و اضافه شدن ۱۶ هزار تخت بیمارستانی از دیگر اقدامات دولت سیزدهم برای توسعه خدمات درمانی و بهداشتی در کشور بود.

ایمانیه عنوان کرد: آیت الله رئیسی بطور میانگین سه سفر استانی در هر ماه انجام داد که در آخرین لحظات عمرشان نیز در یکی از همین سفرها به فیض شهادت نائل آمد.

وی ادامه داد: اجرای قانون رتبه بندی معلمان و پرستاران از دیگر دستاوردهای دولت انقلابی سیزدهم بود در حالی که این اقدامات طی یک دهه اخیر زمین مانده بود و دولت‌های قبل شهامت اجرای آن را نداشتند.

استاندار فارس اضافه کرد: تدوین و اجرای سامانه آرد و نان باعث کاهش ۲۵ درصدی مصرف گندم در کشور و عدم نیاز به واردات گندم از خارج شد.

وی پرتاب ۱۱ ماهواره با هدف انجام تحقیقات علمی و فناوری و سه برابر شدن فروش نفت را از دیگر دستاوردهای کابینه سیزدهم عنوان کرد و افزود: تولید غلات ۲۴ درصد افزایش یافته، افزایش ۱۶۰ درصدی کشت دیم و اجرای نهضت ملی مسکن و تامین یک میلیون مسکن در سال از دیگر اقدامات دولت آیت الله رئیسی بود.

ایمانیه به افزایش ۲۱ درصدی صادرات محصولات پتروشیمی و کاهش ۱۱ درصدی کلاس های درس شلوغ اشاره کرد و اظهار داشت: کاهش بیکاری به هشت و ۲ دهم درصد که پایین‌ترین درصد بیکاری در بیست سال گذشته در سال ۱۴۰۲ بود نتیجه زحمات رییس جمهور شهید و کابینه وی بود.

وی در ادامه خواستار حضور پررنگ مردم در انتخابات هشتم تیرماه شد و گفت: رییس جمهور آینده باید شاخص های رییس جمهور شهید شامل خدامحوری، کار برای رضای خدا، مردمی بودن، خستگی ناپذیر بودن را دارا باشد.

وی در خاتمه به روش مدیریت و خستگی ناپذیری شهید جمهور آیت الله رئیسی اشاره کرد و گفت: سفرهای استانی رییس جمهور معمولا پنجشنبه و جمعه ها برنامه ریزی می شد و در طول هفته کارهای کشور در پایتخت و مسایل خارجی را دنبال می‌کردند.

نظر شما