شناسهٔ خبر: 66948182 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

امام جمعه اصفهان:

آیت‌الله رئیسی در مسیر اهل‌بیت(ع) و ولایت زندگی کرد

امام جمعه اصفهان گفت: انصافاً آیت‌الله رئیسی پیرو اهلبیت (ع) و ولایت زندگی کرد و در راه خدمت به مردم به شهادت رسید، عملکرد ایشان موجب شد، رئیس‌جمهور بعد از ایشان مسیر سختی برای ادامه راه ایشان داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز _جمعه، یازدهم خرداد_ در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان اظهار کرد: عملیات وعده صادق موجب افزایش اقتدار ایران در منطقه شد به نحوی که شاهد بودیم در مراسم شهادت آیت‌الله رئیسی برخی از کشورهای که از جمله رفقای رژیم صهیونیستی بودند برای عرض تسلیت آمدند.

وی افزود: بعد از امام خمینی خداوند به ما نعمت وجودی رهبر معظم انقلاب را عطا کرد که امروز شاهدیم حضور ایشان موجب شده بسیاری از بحران‌ها را پشت سر بگذاریم.

امام جمعه اصفهان با اشاره به سالروز رحلت حضرت امام (ره) ادامه داد: امام حسین (ع) در خطبه‌ای در خصوص دلیل عدم بیعت با یزد فرمودند: اگر هرکس سلطان ستمگری را ببینید که آشکارا گناه می‌کند و از دستورات خداوند پیروی نمی‌کند سکوت کند عذابی مشابه این ستمگر در انتظارشان است، در این راستا امام خمینی (ره) باتوجه به این صحبت امام حسین (ع) قیام کردند، قرآن کریم می‌فرماید هرکس که در راه الهی تلاش کند خدا او را حمایت خواهد کرد، همانطوری که شب ۲۱ بهمن باتوجه به حکومت نظامی امام خمینی (ره) بعد از اقامه نماز گفتند به مردم باید حکومت نظامی را بشکنند و شاهد بودیم آن شب خدا مردم را یاری کرد، همانطوری که در تسخیر لانه جاسوسی برخی نرسیدند اما امام (ره) فرمودند تسخیر لانه جاسوسی انقلاب دوم است.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با اشاره شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانش افزود: انصافاً آیت‌الله رئیسی پیرو اهل‌بیت (ع) و ولایت زندگی کرد و در راه خدمت به مردم به شهادت رسید، عملکرد ایشان موجب شد، رئیس‌جمهور بعد از ایشان مسیر سختی برای ادامه راه ایشان داشته باشد. متأسفانه برخی اتهاماتی را به ایشان نسبت داند در حالی که ایشان همواره در حال خدمت کردن به مردم بود.

وی ادامه داد: یکی از حقوقی که فرزند بر گردن پدر دارد، انتخاب مادر خوب است، مادر نقش مهمی در تربیت فرزند بر عهده دارد، بر همین اساس پیامبر اسلام (ص) «از انتخاب دختری که در خانواده نامناسب بزرگ شده است، پرهیز کنید.» در این راستا فرزند متدین از مادری پاک‌دامن تربیت خواهد شد.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: خداوند متعال می‌فرماید اگر گناه را ترک کنید و تقوا پیشه کنید، نور هدایت در دل‌های شما به وجود خواهد آمد، در این راستا لازم است انسان نسبت به اعمال خود حسابگری داشته باشد، در ادامه لازم است مؤمن مراقبت کند برهمین اساس مؤمن باید آگاه باشد اولیای خدا شاهد بر اعمال ما هستند، در همین راستا امام صادق (ع) می‌فرمایند «با گناهان خود پیامبر (ص) را ناراحت نکنید، زیرا که اهل‌بیت (ع) و پیامبر (ص) ناظر بر رفتار مؤمنان هستند.»

نظر شما