شناسهٔ خبر: 66949520 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

شهید رئیسی در راه خدمت به مردم به شهادت رسید

امام جمعه اصفهان با اشاره شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانش گفت: آیت‌الله رئیسی پیرو اهل‌بیت (ع) بود و در راه خدمت به مردم به شهادت رسید، عملکرد ایشان موجب شد، رئیس‌جمهور بعد از ایشان مسیر سختی برای ادامه راه ایشان داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با بیان اینکه عملیات وعده صادق موجب افزایش اقتدار ایران در منطقه شد، گفت: این حقیقت را می‌توان در مراسم شهادت آیت‌الله رئیسی با آمدن برخی از کشورها برای عرض تسلیت که از جمله رفقای رژیم صهیونیستی بودند، دید.

وی افزود: بعد از امام خمینی (ره) خداوند به ما نعمت وجودی رهبر معظم انقلاب را عطا کرد که امروز شاهدیم حضور ایشان موجب شده بسیاری از بحران‌ها را پشت سر بگذاریم.

امام جمعه اصفهان با اشاره به سالروز رحلت حضرت امام (ره) بیان کرد: امام حسین (ع) در خطبه‌ای در خصوص دلیل بیعت نکردنش با یزد فرمودند: اگر هرکس سلطان ستمگری را ببیند که آشکارا گناه می‌کند و از دستورات خداوند پیروی نمی‌کند و سکوت کند عذابی مشابه این ستمگر در انتظارشان است. در این راستا امام خمینی (ره) با توجه به این صحبت امام حسین (ع) قیام کردند.

وی ادامه داد:  قرآن کریم می‌فرماید هرکس که در راه الهی تلاش کند خدا او را حمایت خواهد کرد، همانطوری که شب 21 بهمن با توجه به حکومت نظامی امام خمینی (ره) پس از اقامه نماز گفتند به مردم باید حکومت نظامی را بشکنند و شاهد بودیم آن شب خدا مردم را یاری کرد، همانطوری که در تسخیر لانه جاسوسی برخی ترسیدند اما امام (ره) فرمودند تسخیر لانه جاسوسی انقلاب دوم است.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با اشاره شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانش افزود: آیت‌الله رئیسی پیرو اهل‌بیت (ع) و ولایت، زندگی کرد و در راه خدمت به مردم به شهادت رسید، عملکرد ایشان موجب شد رئیس‌جمهور بعد از ایشان مسیر سختی برای ادامه راه ایشان داشته باشد.

وی گفت: یکی از حقوقی که فرزند بر گردن پدر دارد، انتخاب مادر خوب است، مادر نقش مهمی در تربیت فرزند بر عهده دارد، بر همین اساس پیامبر اسلام (ص) «از انتخاب دختری که در خانواده نامناسب بزرگ شده است، پرهیز کنید.» در این راستا فرزند متدین از مادری پاک‌دامن تربیت خواهد شد.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: خداوند متعال می‌فرماید اگر گناه را ترک و تقوا پیشه کنید، نور هدایت در دل‌های شما به وجود خواهد آمد، در این راستا لازم است انسان نسبت به اعمال خود حسابگری داشته باشد، در ادامه لازم است مؤمن مراقبت کند، بر همین اساس مؤمن باید آگاه باشد اولیای خدا شاهد بر اعمال ما هستند، در همین راستا امام صادق (ع) می‌فرمایند: «با گناهان خود پیامبر (ص) را ناراحت نکنید، زیرا که اهل‌بیت (ع) و پیامبر (ص) ناظر بر رفتار مؤمنان هستند. »

انتهای پیام/163

برچسب‌ها:

نظر شما