شناسهٔ خبر: 66947130 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بازداشت چهار شکارچی در منطقه حفاظت شده قمصر 

جلال جلیلی

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان از دستگیری تیم چهار نفره شکارچیان متخلف در منطقه حفاظت شده قمصر و برزک خبر داد.

صاحب‌خبر -

الهیار دولتخواه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان در هنگام گشت و کنترل در منطقه،  شکارچیان متخلف را همراه با کشف و ضبط آثار ۱۳ قطعه تیهو  را به دام انداختند.

وی افزود: لاشه پرندگان وحشی شامل اجزای پرندگان و آثار خون و پر به همراه ادوات شکار و صید را از متخلفان کشف و ضبط کرده و پرونده آن‌ها برای سیر مراحل قانونی، تحویل مقام قضایی شهرستان شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان ضمن هشدار به متخلفان شکار غیرمجاز، از مردم طبیعت دوست درخواست کرد: شهروندان هرگونه تخلف زیست محیطی را  به شماره ۱۵۴۰ این اداره اطلاع دهند.

دولتخواه تصریح کرد: بر اساس مواد ۱۰ تا ۱۳ قانون شکار و صید، هرگونه خرید، فروش، عرضه، حمل و نگهداری اجزاء حیات وحش زنده و ذبح شده جرم و ممنوع است و از مردم تقاضا داریم برای حفظ گونه‌های گیاهی و جانوری از کارهای خودسرانه خودداری کنند.

وی گفت: از ابتدای سال جاری، دو گروه از شکارچیان متخلف، دستگیر شده و به مرجع قضایی تحویل داده شدند.

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان، افزود: منطقه حفاظت‌شده قمصر و برزک با وسعت ۶۰ هزار هکتار در حاشیه شهر قمصر در جنوب غربی شهرستان کاشان واقع شده و در داخل گستره جغرافیای سه شهر برزک، قمصر، و کامو و جوشقان قالی قرار گرفته است.

انتهای پیام 

نظر شما