شناسهٔ خبر: 66946840 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل صمت گیلان تاکید کرد؛

لزوم نظارت دقیق و مداوم بر روند فعالیت معادن گیلان

رشت- مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان با تاکید بر لزوم نظارت دقیق و مداوم بر روند فعالیت معادن استان گفت: نظارت دقیق فنی و قانونی بسیاری از سوتفاهم ها را رفع می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، تیمور پورحیدری پیش از ظهر جمعه در جمع اعضای نظام مهندسی معدن ضمن تبریک به اعضای جدید هیأت مدیره نظام مهندسی معدن استان اظهار کرد: رویکرد نظام مهندسی معدن می‌بایست تعامل بیشتر با اداره کل صمت گیلان به جهت برون رفت از چالش‌ها و مشکلات موجود در حوزه معدن باشد.

وی با ابراز تأسف از وجود برخی موانع و مشکلات در حوزه معدن استان افزود: در مسیر فعال سازی و احیای معادن استان می‌بایست نظام مهندسی معدن با رویکرد علمی کمک یار اداره کل صمت باشد.

پورحیدری با اشاره به شرایط سخت بسیاری از ناظران نظام مهندسی معدن گاهاً می‌بایست در معادن دور افتاده و صعب العبور حاضر باشند تصریح کرد: البته این مشکل در سطح کشور وجود دارد و از طریق وزارت صمت پیگیر ایجاد شرایط و بستر مناسب جهت حضور ناظرین در معادن استان هستیم تا به دنبال آن بتوانیم نظارت دقیق‌تر را در معادن شاهد باشیم.

این مسئول با اشاره به اینکه در گذشته فاصله بین نظام مهندسی معدن و اداره کل صمت گیلان ایجاد شده بود تشریح کرد: از زمان حضور اینجانب در اداره کل صمت گیلان تلاش بسیاری جهت تعامل بیشتر با نظام مهندسی معدن انجام شده است و از تیم جدید نیز انتظار دارم تا تعامل مؤثر و سازنده‌ای را در رفع موانع موجود داشته باشند.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان ضمن اشاره به لزوم نظارت دقیق و مداوم بر روند فعالیت معادن استان اضافه کرد: اگر نظارت دقیق فنی، قانونی و مداوم باشد بسیاری از سو تفاهمات و دیدگاه‌های منفی در خصوص معادن برطرف خواهد شد و دغدغه دستگاه‌های نظارتی نیز برطرف خواهد شد و جای هیچ حرف و ایراد قانونی وجود نخواهد ماند.

پورحیدری با بیان اینکه معادن موجود استان پاسخگوی تأمین مصالح پروژه‌های عمرانی استان نیستند، افزود: می‌بایست با تعامل و جدیت دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله نظام مهندسی معدن در جهت فعال سازی معادن استان اقدام مؤثری صورت پذیرد تا در تأمین مصالح پروژه‌های مهم استان از جمله راه آهن رشت کاسپین و پروژه پل سازی شهر رشت خللی ایجاد نشود.

نظر شما