شناسهٔ خبر: 66946616 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نگاهی به مستند «قوی دل» در برنامه «نردبان»

جدیدترین قسمت از برنامه تلویزیونی «نردبان»، به مستند «قوی دل» می پردازد.

صاحب‌خبر -

مروری بر بهترین مستند جشنواره سینما حقیقت و فجر در شبکه مستند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  در این برنامه علی فراهانی صدر کارگردان مستند «قوی دل» در گفتگو با حامد شکیبانیا مجری برنامه درباره  تولید این مستند و تجربیات خود از ساخت آن مستند و فعالیت‌های اجتماعی خود که بخشی از آن در مستند به نمایش درآمده است، سخن می‌گوید.

مستند «قوی دل» به تهیه کنندگی سعید الهی، به بررسی ماجرای ورود خون‌های آلوده فرانسوی به ایران و تلاش‌های احمد قوی‌دل برای تحقق عدالت می‌پردازد.

این فیلم مستند در جشنواره مستند «سینماحقیقت» خوش درخشید و موفق به کسب جایزه ویژه هیات داوران، جایزه ویژه شهید آوینی، جایزه ویژه تماشاگران و جایزه دبیر جشنواره به شخصیت مستند شد. همچنین این اثر توانست سیمرغ بلورین چهل و دوم جشنواره فیلم فجر را از آن خود کند.

پرونده «بازسازی در سینمای مستند» در بخش دیگری از برنامه باز شده و موضوع «بازساختن در آثار هنری» مورد بررسی قرار می‌گیرد. در بخش مستند‌های خارجی نیز، مستند تحسین شده «کالکتیو» ساخته الکساندر نانائو مرور می‌شود.

در این قسمت از برنامه، پیشنهاد تماشای فیلم مستند «و تمام زیبایی و خونریزی» به کارگردانی لورا پویترس به مخاطبان داده می‌شود و آریان عطارپور مستندساز مروری بر این اثر دارد.

برنامه تلویزیونی «نردبان» با اجرای حامد شکیبانیا و کارگردانی و تهیه‌کنندگی اصغر احمدپور و فاطمه بوربور، جمعه‌ها ساعت ۱۷:۳۰ از شبکه مستند پخش و شنبه ها ساعت ۲۴ و ۱۴:۳۰ بازپخش می شود.

 

نظر شما