شناسهٔ خبر: 66946521 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نخستین مربی لژیونر والیبال:

مشکل اصلی والیبال بانوان نبود یکسان‌سازی است/ باید صبور باشیم

سیده فرزانه شریفی

نخستین مربی لژیونر والیبال بانوان گفت: مشکل اصلی ما در والیبال بانوان عدم یکسان سازی است و مثل سایر کشورها همه بازیکنان با یک روش کار را ادامه نمی‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سومین دوره مسابقات والیبال چلنج‌کاپ زنان آسیا از دوم تا نهم خرداد سال ۱۴۰۳ به میزبانی فیلیپین برگزار شد. تیم ملی والیبال ایران سال گذشته در این مسابقات برای نخستین بار شرکت کرد و عنوان پنجمی را به دست آورد. تیم ملی والیبال زنان ایران با کسب مقام پنجمی موفق به ثبت رکورد تازه‌ای شد. این تیم از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در ۱۳ دوره رقابت‌های قهرمانی زنان آسیا (۷ دوره) و جام کنفدراسیون آسیا (۶ دوره) شرکت کرده است و بهترین رتبه‌اش به جایگاه ششم در سال ۲۰۱۶ و در مسابقات AVC CUP برمی‌گردد.

ملی‌پوشان جوان والیبال بانوان برای دومین بار در این دوره از مسابقات چلنج کاپ آسیا شرکت کردند که با هدایت پدیده بلوری زاده این تیم در جایگاه ششم قرار گرفت و عملکرد تیم ملی والیبال بانوان نسبت به سال گذشته در این مسابقات یک پله سقوط داشت.

سمیرا ایمانی نخستین مربی لژیونر والیبال بانوان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره عملکرد تیم ملی والیبال بانوان در مسابقات چلنج‌کاپ زنان آسیا و کسب عنوان ششمی گفت: امسال تیم با بازیکنان جوان به این مسابقات راه پیدا کرد و همانطور که سرمربی تیم گفتند این مسابقات برای تیم ملی والیبال بانوان حالت بازی‌های تدارکاتی داشته که تیم با این ترکیب اعزام شده است. به نظرم ما هم باید توقع خودمان را پایین بیاوریم و اگر به دنبال کسب نتیجه هستیم باید صبور باشیم و کار را با یک روال ادامه دهیم.

مربی والیبال ایران تأکید کرد: به نظرم اگر امسال این نتیجه را گرفتیم سال آینده هم با همین بازیکنان و سرمربی ادامه دهیم و این طور نباشد که سال آینده کادر فنی تغییر کند و بازیکن دوباره باید با متد سرمربی جدید خودش را وقف دهد. نباید بازیکنان تیم به خاطر تغییر مدوام کادر فنی دچار چندگانگی شوند. مشکل اصلی ما در والیبال بانوان این است که یکسان سازی نداریم و مثل همه کشورهای که هر ماه کمیته فنی با حضور مربی تیم ملی و سرمربیان لیگ برتری تشکیل نمی‌شود. در کشوری مثل آرژانتین سرمربی رده سنی امید با مربیان لیگ برتری جلسه می‌گذارد و به آن‌ها می‌گوید قرار است این بازیکن را آموزش دهد و شما مربیان لیگ برتر طبق این متد روی این بازیکن کار کند. متأسفانه ما در ایران چنین چیزی نداریم.

ایمانی خاطرنشان کرد: این مشکل از زمانی که ما خودمان هم بازی می‌کردیم وجود داشت و در واقع در والیبال بانوان یکسان سازی صورت نمی‌گرفت. همین موضوعات باعث می‌شود تیم هر سال نتایج متفاوتی بگیرد. طبق صلاحدید برای مسابقات چلنچ کاپ بازیکنان زیر ۲۰ سال با ترکیبی از بازیکنان ۲۳ سال اعزام شدند اما اگر قرار باشد نتیجه بگیریم باید یکسان‌سازی صورت بگیرد. نباید دغدغه بازیکنان ما این باشد که اگر الان ۶ ماه در اردوی بود نباید از زندگی‌اش عقب بیافتد. برخی بازیکنان در تیم ملی بازی می‌کنند و جواز حضور در تیم ملی را در کارنامه خود دارند، در کنار آن‌ها بازیکنان جوان‌تر هم به تیم اضافه می‌شوند و آن‌ها برای مدت طولانی کنار هم بازی می‌کنند و به همین خاطر آن نتیجه که ما انتظار داریم به دست نمی‌آید.

وی عنوان کرد: به نظرم بازیکنان باید طبق یک متد یکسان جلو بروند و با تغییر سرمربی، شیوه بازی کردن آن‌ها نباید تغییر کند. این موضوع به ضرر بازیکن است و شاید یکی از دلایل عدم نتیجه‌گیری در والیبال بانوان همین موضوع است. تیم با نگاه بازی‌های تدارکاتی به بازی‌های چلنچ کاپ اعزام شد و از نظر من این نتیجه خوب بود اما اگر هدفمان اهتزاز پرچم ایران باشد باید با تمام توان کار کنیم.

نظر شما