شناسهٔ خبر: 67331177 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

در صورت عدم رعایت قوانین سقف بودجه

اتمام حجت فدراسیون: خطر کسر امتیاز برای مدعیان

فدراسیون فوتبال اعلام کرد که در صورت عدم رعایت قوانین نقل و انتقالاتی، از تیم‌ها امتیاز کسر می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، ظهر امروز سازمان لیگ، مقررات جدید نقل و انتقالات فوتبال ایران را اعلام کرد که این ابلاغیه حاوی 59 ماده مختلف است که قوانین مهم و جدیدی برای فصل جدید فوتبالی ایران وضع کرده است.

از تعداد بازیکنان حاضر در لیست تیم‌ها گرفته تا قوانین ریز و درشت دیگری که باید توسط تیم‌ها رعایت شود. دستورالعملی که با رعایت سقف بودجه در فصل قبل حسابی خبرساز شده بود و امسال نیز این قوانین اجرا خواهد شد.

فدراسیون قصد دارد تا با جلوگیری از حواشی فصل گذشته، امسال با نظارت ویژه بر قراردادهای بازیکنان، قوانین تصویب شده را اجرا کند و حالا نیز جریمه‌هایی نظیر کسر امتیاز برای باشگاه‌های خاطی در نظر گرفته شده است.

در ماده ۴۷ مقررات جدید نقل و انتقالات فوتبال ایران آمده است: در صورت نقض مفاد این دستورالعمل و یا دستورالعمل ناظر بر سقف بودجه، رکن قضایی فدراسیون در اجرای مقررات انضباطی، باشگاه یا طرف قرارداد را بابت نقض مفاد دستور‌العمل به یک یا چند مجازات انضباطی متناسب با نوع و میزان تخلف محکوم خواهد کرد.

در ادامه نیز شرایط این جرایم که مهم‌ترین آن کسر امتیاز بوده، آمده است: در صورت کسر امتیاز از باشگاه خاطی، امتیازی به باشگاه طرف مقابل در مسابقه برگزار شده، اعطاء نخواهد شد.

در بند دوم این ماده نیز ذکر شده است: در صورت تشخیص مراجع صالح به لزوم اصلاح و یا هرگونه بازنگری در قرارداد تنظیمی، بهره‌برداری از نتایج آن برای متعاقدین (تا زمان اجرای کامل مورد / موارد اصلاح یا بازنگری اعلامی) امکان‌پذیر نخواهد بود.

فصل گذشته بود که با کسر چهار امتیاز از سپاهان و یک امتیاز از پرسپولیس، قانون سقف بودجه حسابی خبرساز شده بود و در نهایت نیز این امتیازات به باشگاه‌ها برگردانده شد و به نظر می‌رسد که در فصل جاری، فدراسیون و کمیته انضباطی قصد دارد تا قوانین را سفت و سخت اجرا کند.

نظر شما