شناسهٔ خبر: 66945559 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مجتمع آبرسانی تنکابن خدمات ماندگار دولت مردمی

نوشهر - ایرنا - استاندار مازندران گفت : مجتمع آبرسانی شهرستان تنکابن خدمات ماندگار دولت مردمی بوده که در راستای راهبرد جهاد آبرسانی دولت مردمی سیزدهم ایجاد شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، یوسف نوری روز جمعه در حاشیه بازدید از مجتمع آبرسانی شهر تنکابن در گفت و گو با ایرنا افزود : طرح "جهاد آبرسانی" به منظور تامین آب و رفع تنش آبی مناطق مختلف کشور از سال اول دولت سیزدهم کلید خورد که مجتمع آبرسانی تنکابن از جمله آنها بوده است.

وی اظهارداشت: عملیات اجرایی طرح آبرسانی به شهرستان تنکابن به عنوان فاز نخست مجتمع شماره یک آبرسانی مازندران زمستان سال گذشته آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد : اکنون پیشرفت فیزیکی این طرح مهم خوب بوده و باید با تلاش جهادی مسوولان امر استانی و شهرستانی هر چه زودتر به اتمام برسید.

نوری احداث این مجتمع آبرسانی را نیاز ضروری شهرستان های غرب مازندران برشمرد.

استاندار مازندران با بیان این که این استان در دفاع مقدس افزون بر ۱۰ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است ، بر ضرورت برگزاری مستمر یادواره های شهدا در همه نقاط شهری و روستایی استان تاکید کرد.

تامین آب آشامیدنی از آب‌های سطحی به منظور کاهش برداشت از منابع زیرزمینی و تامین پایدار آب سالم باکیفیت در استان به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار شرکت آب منطقه‌ای مازندران قرار دارد که برای تحقق آن ۹ مجتمع آبرسانی در قالب طرح جامع تأمین آب آشامیدنی استان طراحی و تعریف شده و طرح آبرسانی به شهرستان تنکابن یکی از بخش‌های این مجتمع محسوب می‌شود.

با حمایت‌ها و نگاه ویژه وزارت نیرو در دولت سیزدهم، سال گذشته گام نخست اجرای طرح آبرسانی به شهرستان تنکابن برداشته شد و مقرر شد با تخصیص اعتبارات طبق برنامه زمان‌بندی تا ۳۰ ماه آینده از این تاریخ این فاز تکمیل بشود و پس از آن نیز فازهای بعدی آغاز شود.

با تکمیل طرح آبرسانی به شهرستان تنکابن آب آشامیدنی مورد نیاز جمعیتی بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر در چهار شهر شیرود، نشتارود، خرم‌آباد و تنکابن و برخی روستاهای منطقه تامین می‌شود.

با اجرای این سامانه، ۸۴۰ لیتر بر ثانیه آب توسط سد انحرافی و تاسیسات آبگیری از رودخانه دوهزار برداشت شده و به صورت ثقلی از طریق خط لوله ۱۴ کیلومتری به تصفیه‌خانه‌ای که در مجاورت روستای خشکرود ساخته می‌شود انتقال می‌یابد. پس از تصفیه نیز آب از یک خط انتقال ۶ کیلومتری به مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی شهر تنکابن می‌رسد.

مجتمع شماره یک طرح جامع تأمین آب آشامیدنی مازندران، طرح آبرسانی به شهرهای رامسر، تنکابن و عباس‌آباد است که با توان تامین ۲ هزار و ۴۵۰ لیتر بر ثانیه آب سالم و بهداشتی از آب‌های سطحی، جمعیتی بالغ بر ۶۲۰ هزار نفر در ۱۰ شهر و ۲۰۴ روستای غرب استان را زیر پوشش قرار می‌دهد.

شهرستان ۱۸۰ هزار نفری تنکابن در غرب مازندران واقع شده است.

نظر شما