شناسهٔ خبر: 66945475 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

هزینه رومینگ برای پرواز استانبول

هنگام سفر به خارج از کشور، باید دنبال راهی ارزان و آسان برای ارتباط با دوستان و خانواده‌تان در کشور باشید. از آنجایی که هزینه‌های رومینگ معمولا زیاد هستند، بهترین راه خرید سیم‌کارت ترکیه‌ای است.

صاحب‌خبر -

هزینه رومینگ برای پرواز استانبول

علاوه‌بر بررسی قیمت بلیط استانبول ارزان باید با روشی اقتصادی دوران سفر را بگذرانید. استفاده از سرویس رومینگ Roaming روشی آسان برای تماس با افراد داخل کشور با همان سیم کارت داخلی است. در این مقاله به بررسی رومینگ و هزینه آن برای پرواز استانبول پرداخته‌ایم.

سرویس رومینگ Roaming برای پرواز استانبول چیست؟

همه سیم‌کارت‌های اپراتورها فقط برای تماس و ارسال پیامک در داخل کشور استفاده می‌شوند. برای اینکه افراد هنگام سفرهای خارجی بتوانند با همان سیم کارت داخلی خود با افراد داخل کشور تماس بگیرند، اپراتورها سیستم رومینگ را طراحی کردند. به‌عنوان نمونه اپراتور همراه اول با اپراتوری در کشور استانبول مذاکره کرده و از او خواسته افراد هنگام سفر به استانبول بتوانند با همان سیم کارت همراه اول خود با افراد داخل کشور تماس تلفنی برقرار کنند.

تعرفه رومینگ پرواز استانبول

هزینه و تعرفه رومینگ براساس دقیقه محاسبه می‌شود. یعنی هزینه یک دقیقه مکالمه از حساب شما کسر خواهد شد. بنابراین فرقی نمی‌کند 10 ثانیه یا 59 ثانیه صحبت کرده باشید. درصورت فعال‌بودن سرویس رومینگ بسته‌های اینترنتی داخلی شما غیر‌فعال خواهد شد.

اگر اینترنت تلفن همراه خود را روشن کنید، هزینه آن براساس تعرفه اعلام شده محاسبه می‌شود. برای اطلاع از تعرفه رومینگ استانبول و هر کشور دیگری کافی است به سایت اپراتور موردنظر مراجعه کنید. اگر از سیم کارت خارجی برای تماس استفاده کنید هزینه آن بر مبنای تعرفه بین المللی محاسبه خواهد شد.

چگونه سرویس رومینگ را فعال کنیم

چگونه سرویس رومینگ را فعال کنیم

هنگامی که شما با خرید انواع بلیط استانبول مانند بلیط لحظه آخری تهران به استانبول به این کشور سفر کرده باشید، می‌توانید سرویس رومینگ سیم کارت خود را فعال کنید.

با توجه به نوع اپراتور سیم کارت نحوه فعال کردن آن متفاوت است. به‌عنوان نمونه برای فعال کردن سرویس رومینگ همراه اول کافی است کد #۲۹*۱۰* را از چپ به راست شماره گیری کنید. روش دیگری برای فعال کردن سرویس رومینگ همراه اول وجود دارد، برای این منظور باید به شماره 10 عدد 29 را پیامک کنید.

برخی از گوشی‌های موبایل به حالت رومینگ به‌صورت خودکار تبدیل نمی‌شوند که در چنین مواقعی باید گوشی موبایل خود را یک بار خاموش و روشن کنید. برای فعالسازی سرویس رومینگ ایرانسل باید کد *۱۱۱*۱# را شماره بگیرید.

چگونه با موبایل و سرویس رومینگ تماس بگیریم.

اگر در یک کشور خارجی هستید و می‌خواهید با موبایل خود شماره موبایل فردی را بگیرید که در ایران است، کافی است کد 0098 را به جای صفر اول شماره بگیرید. به‌عنوان نمونه اگر شماره موبایل ۰۹۱۲۱۱۱۱۱۱۱ باشد، باید صفر اول شماره را بردارید و شماره ۰۰۹۸۹۱۲۱۱۱۱۱۱۱ را بگیرید.

برای تماس با شماره ثابت باید صفر کد را بردارید و به جای آن شماره 0098 را بگیرید. به‌عنوان نمونه کد تهران که 021 است باید صفر آن را بردارید‌. مانند شماره ۰۰۹۸۲۱۵۵۵۵۵۵۵۵

فعال کردن سرویس رومینگ بر روی موبایل

فعال کردن سرویس رومینگ بر روی موبایل

شارژ کردن حساب و شماره‌گیری برای فعالسازی سرویس رومینگ کافی نیست. شما باید وارد تنظیمات گوشی خود شوید و این سرویس را فعال کنید. برای فعالسازی سرویس رومینگ روی موبایل آیفون iOS ابتدا باید وارد تنظیمات (settings) موبایل خود شوید‌. سپس روی گزینه Carrier کلیک کنید. در مرحله بعد وارد صفحه جدیدی شده و گزینه اتوماتیک را غیر‌فعال کنید. بعد از اینکه جستجوی شبکه‌های در دسترس انجام شد، باید شبکه موردنظر خود را از میان شبکه‌ها پیدا کنید. در این جا رومینگ شما فعال خواهد شد.

برای فعالسازی سرویس رومینگ روی دستگاه‌های اندروید ابتدا باید وارد تنظیمات یا همان settings شوید. در مرحله بعد وارد قسمت more networks یا همان شبکه‌های بیشتر شوید و گزینه mobile networks را انتخاب کنید. در مرحله بعد صفحه‌ای برای شما باز می‌شود که باید گزینه network operators یا همان اپراتورهای شبکه را انتخاب و روی آن کیک کنید تا جستجو شبکه‌های در دسترس انجام شود. سپس شبکه موردنظر خود را انتخاب کنید. در این جا سرویس رومینگ فعال خواهد شد.

سخن پایانی

هنگامی که دنبال قیمت بلیط استانبول با هزینه کمی هستید، یکی از راه‌ها خرید بلیط لحظه آخری تهران به استانبول است تا بتوانید با هزینه مقرون‌به‌صرفه‌ای به استانبول سفر کنید. هنگامی که وارد استانبول شدید، برای این که با همان سیم کارت داخلی بتوانید با دوستان و آشنایان خود تماس بگیرید، باید از سرویس روبینگ استفاده کنید. در این مقاله روش‌های فعالسازی رومینگ اپراتور همراه اول و ایرانسل را برای شما عزیزان شرح دادیم‌.

نظر شما