شناسهٔ خبر: 66944189 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

گزارش جماران

جنجال‌های جهان ورزش| روماریو، ستاره ای که تصور می کرد با مهمانی شبانه فوتبالیست بهتری می شود!

مهاجم برزیلی علاقه زیادی داشت شب ها بیرون برود و تصور می کرد اگر این کار را انجام دهد می تواند بیشتر گل بزند.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران، فرشته مقدم: روماریو یکی از بهترین بازیکنان تاریخ برزیل به حساب می آید که توانست با سلسائو فاتح جام جهانی ۱۹۹۴ شود‌. ستاره برزیلی برای تیم هایی همچون فلومیننزه، بارسلونا و والنسیا بازی کرد اما به خاطر بی انضباطی و عادت های بدش این باشگاه ها را ترک کرد. مهاجم برزیلی تفکرات خاصی داشت و تصور می کرد بهترین کار را انجام می دهد. او همچنین رک بود و به تندی با مربیان برخورد می کرد.

اخراج از فلومیننزه 

مهاجم برزیلی در ۳۶ سالگی با فلومیننزه قرارداد بست اما دو سال بعد از این باشگاه اخراج شد. او در ملا عام چند بار به الکساندر گاما، سرمربی تیم توهین کرد. این موضوع موجب شد داوید فیشل،  رییس باشگاه تصمیم به اخراج ستاره برزیلی بگیرد. روماریو از طریق یک تماس تلفنی متوجه شد دیگر جایی در تیم برزیلی ندارد. این تصمیم برخلاف میل مدیریت بود چون باشگاه با روماریو قرارداد بسته بود تا بتواند در دو فصل بعد عنوان قهرمانی را به دست آورد. 

بیرون رفتن های شبانه

روماریو علاقه زیادی داشت شب ها بیرون برود و نمی خواست این عادتش را ترک کند چون معتقد بود این کار موجب می شود بهتر عمل کند. او در این رابطه گفت: "دو هفته پیش شب بیرون رفتم، ساعت هفت صبح به هتل رسیدم و سپس سه گل به ثمر رساندم. پس از آن دیگر به بیرون نرفتم و نتوانستم گلزنی کنم. به همین خاطر باید دوباره بیرون رفتن هایم را از سر می گرفتم. پنجشنبه شب بیرون رفتم، جمعه هم و شنبه و هفته دیگر نیز این کار را خواهم کرد.". در باشگاه بارسلونا بیرون رفتن های شبانه مهاجم برزیلی کنترل می شد و حتی یک کارگاه خصوصی برای این کار استخدام شده بود. روماریو وقتی شب ها به مهمانی می رفت الکل مصرف نمی کرد. 

جدایی از بارسلونا 

ستاره برزیلی در تابستان ۱۹۹۳ از آیندهوون جدا شد و به بارسلونا پیوست. او در نخستین فصلش عملکرد خوبی داشت و در ۴۷ بازی ۳۲ گل به ثمر رساند. در نهایت جام قهرمانی را در لالیگا بالای سر برد. در تابستان پس از فتح جام جهانی جنجال به راه انداخت. روماریو قرار بود یکم آگوست در تمرینات پیش فصل حاضر شود اما به بارسلونا برنگشت. او گفت که به تعطیلات بیشتری نیاز دارد ولی باشگاه آن را نپذیرفت و اعلام کرد که او با بازیکنان دیگر فرقی ندارد و باید در تمرینات حاضر شود. بازیکن برزیلی می خواست بارسلونا را ترک کند. به نظر می رسید او از ابتدا از بودن در این شهر رضایت ندارد چون هرگز در آنجا خانه نخرید و در هتل زندگی کرد. 

بیست و یکم آگوست روماریو و وکلایش به ایتالیا رفتند تا با باشگاه تورینو مذاکره کنند اما باشگاه بارسلونا مبلغ انتقال را قبول نکرد و در نهایت مهاجم برزیلی به کاتالونیا برگشت. یوهان کرویف، سرمربی وقت بارسلونا روماریو را تنبیه نکرد اما ستاره تیمش دیگر مانند سابق بازی نمی کرد. روماریو سه روز پس از شکست پنج بر صفر بارسا مقابل رئال مادرید اسپانیا را در ماه ژانویه ترک کرد و دیگر به بارسلونا برنگشت. بازیکن برزیلی تنها یک سال و نیم در بارسا حضور داشت. او چند سال بعد درباره دلیل جدایی اش گفت: "من هفت سال اروپا بودم و می خواستم به ریو برگردم تا نزدیک فرزندان، خانواده و دوستانم باشم و به خصوص ساحل. بارسلونا هم ساحل داشت اما محیط و دمایش فرق داشت. برای من شادی و رضایتم اهمیت داشت و نه پول."

رکورد جنجالی ۱۰۰۰ گل

روماریو مدعی است که هزار گل به ثمر رسانده است اما این تعداد گل را نه فیفا قبول دارد و نه فدراسیون بین المللی تاریخ و آمار فوتبال. فیفا تنها ۷۷۲ گل ستاره برزیلی حساب می کند. با این حال روماریو گل هایش به عنوان بازیکن آماتور، در تیم های پایه، بازی های خیریه و حتی بازی هایی که بدون گل تمام شدند (گل هایی که در ضربات پنالتی پس از مساوی شدن بازی زده است) را به حساب می آورد. او هفدهم می ۲۰۰۷ را روز تاریخی در دوران بازی اش عنوان کرد چون توانست هزارمین گلش را به ثمر برساند. این اتفاق در دیدار واسکوداگاما و اسپورت رسیفی رخ داد که روماریو از روی ضربه پنالتی هزارمین گلش را به ثمر رساند. 

جملات 

مهاجم سابق فلامنگو علاوه بر اینکه بی انضباط بود و به مهمانی و زنان علاقه زیادی داشت درباره برخی مسائل اظهار نظر جنجالی می کرد. او زبانش را گاز نمی گرفت و نمی توانست مقابل چیزی که به نظرش نادرست بود سکوت کند. برای روماریو اهمیتی نداشت مخاطبش چه کسی باشد اگر می خواست توهین هم می کرد. 

خائن بودن 

"من یک خائن خالص هستم! همیشه به دنبال رابطه برقرار کردن با زنان هستم و می توانم در یک روز همزمان با سه خانم باشم."

خودشیفتگی

"بدون شک پس از تیم جام جهانی ۱۹۷۰ من مهمترین بازیکنی بودم که برای تیم ملی برزیل بازی کرد."

"مطمئن هستم از رکورد من عبور خواهند کرد. می توانند هزار گل به ثمر برسانند اما هیچ یک مانند روماریو نخواهند بود." 

"بازیکنان کنونی خیلی الاغ هستند اگر من در این دوران بازی می کردم ۲۰۰۰ گل به ثمر می رساندم."

پله

"پله هیچ ایده ای ندارد از این که برزیلی ها با چه چیزی روبرو هستند. پس بهتر است دهانش را ببندد."

"۴۵ سال دارم، نماینده مجلس هستم و برای کشورم کار می کنم. پله چه کار می کند؟"

زیکو 

"زیکو سه جام جهانی را به عنوان بازیکن از دست داد و یک جام جهانی را به عنوان سرمربی. او یک بازنده ذاتی است."

نظر شما