شناسهٔ خبر: 66340160 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

جی پلاس

جنجال‌های جهان ورزش| لقب های ترسناک ورزشکاران

برخی از ورزشکاران به خاطر نحوه بازی و رفتارهایشان با لقب های ترسناک شناخته شدند.

صاحب‌خبر -

جی پلاس، فرشته مقدم: اغلب ورزشکاران لقب دارند و بعضی از آن ها تنها با این نام شناخته می شوند. نحوه بازی، رفتارها، هیکل و حتی نوع پوشش آن ها موجب می شوند به نام خاصی معروف شوند. در میان این صفات مثبت و منفی برخی از ورزشکاران لقب های ترسناک دارند از جسد گرفته تا خون آشام. 

فرشته مرگ 

آنتونیو پنیا بنیانگذار مسابقات کشتی کج در مکزیک شخصیتی را به نام ال پارکو خلق کرد. او می خواست این شخصیت ترسناک باشد و کشتی گیر لباسی بر تن کند که اسکلت های بدن انسان را نشان دهد و ماسکی به صورت بزند که منعکس کننده مرگ باشد. خسوس آلفونسو اسکوبوسا اوئرتا، مبارز مکزیکی با پوشیدن این لباس به ال پارکو معروف شد. ال پارکو که از سال ۱۹۸۷ وارد این رشته شد ژانویه ۲۰۲۰ درگذشت.

جسد

لقب لوییس آنتونیو والدس مانند دعوت لحظه ای آخری به تیم ملی مکزیک برای جام جهانی ۱۹۹۴ آمریکا عجیب است. والدس به دلیل این که خوش اندام نبود و لاغر بود به جسد معروف شد. او به همراه چیواس توانست قهرمانی را در فصل ۸۷-۱۹۸۶ تجربه کند. 

هیولا

یکی از القاب ترسناک متداول در میان ورزشکاران هیولا است. الکساندر آلوارس، دروازه‌بان مکزیکی زمانی که برای نکاکسا بازی می کرد به خاطر واکنش آلرژیک به این لقب معروف شد. مارشون لینچ، بازیکن تیم فوتبال آمریکایی سیاتل سی هاکس به دلیل توانایی بالا در حفظ توپ به "هیولا لینچ" معروف است. ورزشگاه فن وی پارک بوستون دیواری بزرگ و نمادین به ارتفاع یازده متر دارد که به هیولای سبز مشهور است.  

خفه کننده 

ثروت چتین، مدافع ترک که برای فنرباغچه و گالاتاسرای بازی کرد به دلیل نحوه بازی ترسناکش و ضربه زدن های پیاپی به بازیکنان حریف به خفه کننده (لقب قاتل بوستون) معروف بود. آلبرت دسالوو قاتل سریالی آمریکایی در سال های ۱۹۶۲ تا ۶۴ سیزده زن را در بوستون کشت. 

شبح

آندرس اینیستا، ستاره سابق بارسلونا به خاطر رنگ پوست خیلی روشنش و توانایی گذر از دیوارهای دفاعی حریفان به شبح معروف است. همچنین به هافبک اسپانیایی گاسپر، شخصیت کارتونی که روح است نیز می گویند. دیگر شبح فوتبال مارکو آنتونیو "فانتاسما" فیگروا است. بازیکن شیلیایی همیشه پس از گلزنی سرش را با پیراهنش می پوشاند و زمانی که در مکزیک پا به توپ شد چون کسی او را نمی شناخت به شبح معروف شد. 

خون آشام کانادایی

در اوایل دهه ۹۰ ایان ریچارد هاچکینسن کانادایی برای شرکت در رقابت های کشتی کج مکزیک به این کشور سفر کرد اما به موفقیتی دست نیافت. با این حال توانست تماشاگران را به خود جذب کند و تصمیم گرفت در مسابقات دیگر این کشور شرکت کند. او زمان مبارزه صورتش را سفید رنگ می کرد و شبیه خون آشام ها می شد. به همین خاطر او را خون آشام کانادایی نامیدند. 

متصدی کفن و دفن

مارک ویلیام کالاوی، مبارز آمریکایی القاب زیادی دارد و به آندرتیکر به معنای متصدی کفن و دفن معروف است. مبارزه‌های  معروفش در مسابقه تابوت، لباس سیاهش و ۲۱ پیروزی پیاپی اش در رسلمانیا او را به بهترین کشتی گیر حرفه ای تمام ادوار تبدیل کرد. یکی دیگر از لقب های معروف آندرتیکر مرد مرده است. 

شیطان بزرگ

از دیگر القاب معروف در دنیای ورزش شیطان است و برخی از تیم ها به این نام معروف هستند. خوسه ساتورنینو کاردوسو به دلیل ساده ای این لقب را گرفت چون تیمش تولوکا به شیاطین سرخ معروف است. کاردوسو زمانی که به بهترین گلزن تاریخ باشگاه تبدیل شد به شیطان بزرگ معروف شد. 

هیولاهای میدوی

در دهه ۳۰ تیم فوتبال آمریکایی شیکاگو بیرز به هیولاهای میدوی معروف بود. این تیم به لطف دفاع قدرتمند خود توانست با کسب ۱۵ پیروزی در لیگ بهترین شود. هیولاهای میدوی تنها یک بار شکست خوردند. 

جادوگر و جادوگر کوچک 

خوان رومن ورون در دهه ۶۰ به خاطر ظاهرش به جادوگر معروف شد. پس از این که پسرش خوان سباستین وارد دنیای فوتبال شد به او لقب جادوگر کوچک را دادند.خوان سباستین برای تیم هایی همچون بوکاجونیورز، منچستریونایتد و اینترمیلان بازی کرد. داریو ورون چون خوان سباستین ورون را تحسین می کرد به جادوگر معروف شد. بازیکن پاراگوئه ای چهار قهرمانی را در لیگ مکزیک با پوماس تجربه کرد. 

مومیایی

خولیو گومس در نیمه نهایی جام جهانی زیر ۱۷ سال در دیدار مکزیک و آلمان سرش آسیب دید و با سری بانداژ شده به زمین برگشت. گومس توانست گل پیروزی تیمش را برابر آلمان به ثمر برساند و مکزیک را راهی فینال کند. پس از آن بازی مهاجم مکزیکی را مومیایی نامیدند. 

عنکبوت سیاه 

لو یاشین متولد شوروی یکی از بهترین دروازه‌بانان تاریخ فوتبال به حساب می آید. به او لقب عنکبوت سیاه داده بودند چون همیشه مشکی می پوشید و همچنین نحوه مهار توپش به گونه ای بود که تصور می شد شش دست دارد. 

چاکی (عروسک شیطانی)

ایروینگ لوسانو، مهاجم مکزیکی به چاکی (عروسک شیطانی) معروف است. لوسانو مدام هم تیمی هایش را در رختکن و اتوبوس اذیت می کرد و یک بار یکی از آن ها به خاطر موی سرش و نحوه لبخندش او را چاکی نامید. 

بیبی فیس قاتل

هر بار که اوله گنار سولشر به عنوان بازیکن ذخیره به میدان می رفت گل مهمی را برای منچستریونایتد به ثمر می رساند مانند گلی که در فینال لیگ قهرمانان ۱۹۹۹ برابر بایرن مونیخ به ثمر رساند و به قهرمانی تیمش کمک کرد. به همین خاطر به او که چهره کودکانه ای دارد لقب بیبی فیس قاتل دادند.  

اسکلت

خوسه لویس گونسالس که تجربه بازی در دو جام جهانی (۷۰ و ۶۶) و دو المپیک (۶۸ و ۶۴) دارد به اسکلت معروف بود. مهاجم مکزیکی به خاطر هیکلش این لقب را گرفته بود. 

گرگ تنها 

خوسه آلوس دو سانتوس به آسانی دریبل می کرد و در ضربه سر فوق العاده بود. او یک گلزن ذاتی بود. اسطوره برزیل در دهه ۶۰ چون تنها مهاجم در منطقه حریف بود به گرگ تنها معروف شد. 

نظر شما