شناسهٔ خبر: 66943655 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رعایت اصل بی طرفی و قانون مداری وظیفه مجریان انتخابات

فرماندار خوی گفت: قانون مداری و رعایت اصل بی طرفی مهمترین وظیفه مجریان انتخابات است.

صاحب‌خبر -

کریم علی نژاد فرماندر خوی در نخستین جلسه ستاد انتخابات شهرستان با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای خدمت، گفت: انتظار نمیرفت که چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را در چنین شرایطی برگزار کنیم.

وی ابراز داشت :حسب قانون اساسی درصورتی‌که رئیس‌جمهور حین دوره ریاست‌جمهوری فوت کند،شورای مربوطه، موظف‏ است‏ ترتیبی‏ دهد که‏ حداکثر ظرف‏ مدت‏ پنجاه‏ روز رئیس‌جمهور جدید انتخاب‏ شود.

علی نژاد اظهار داشت: با شروع کار ستاد انتخابات، در اولین فرصت هیات اجرایی در شهرستان و بخش های تابعه تشکیل شده و برنامه ریزی و هماهنگی های لازم صورت گرفته است.

مقام عالی شهرستان با اشاره به اینکه تجربه موفق انتخابات اخیر را همراه داریم،افزود: با هم‌فکری و تعامل بین کمیته ها انتخابات هشتم تیرماه امسال به بهترین شکل ممکن در خوی، هم‌زمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد.

علی نژاد تاکید کرد: مهم‌ترین وظیفه ما بعنوان مجریان انتخابات برگزاری‌ انتخاباتی سالم و قانونی در عین حال رعایت اصل بی طرفی می باشد.

این مقام مسئول تصریح کرد:در کمیته اطلاع رسانی از کلیه ظرفیت ها اعم از فضای مجازی،رسانه های محلی و تولید محتوای وامید افرینی جهت ترغیب برای حضور حداکثری استفاده شود‌.

علی نژاد با تاکید بر لزوم هم افزایی برای  تشویق مردم به حضور حداکثری و پرشور در انتخابات پیشرو افزود: از گروه‌های مرجع همچون اساتید دانشگاه،قشر فرهنگی، جامعه روحانیت و بانوان درخواست شود تا با تبیین و تشریح اهمیت انتخابات ریاست‌جمهوری برای مردم عزیز، زمینه حضور پرشور آنان در پای صندوق‌های رأی را فراهم آورند.

نظر شما