شناسهٔ خبر: 66943414 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

کاخ سفید به دنبال برگزاری نشست 3جانبه با مصر و اسرائیل است

کاخ سفید قرار است هفته آینده یک نشست سه جانبه بین مقامات آمریکایی، مصری و اسرائیلی در قاهره برگزار و درباره بازگشایی گذرگاه رفح و طرحی برای تامین امنیت مرز بین مصر و غزه گفتگو کنند. کاخ سفید قرار است هفته آینده یک نشست سه جانبه بین مقامات آمریکایی، مصری و اسرائیلی در قاهره برگزار و درباره بازگشایی گذرگاه رفح و طرحی برای تامین امنیت مرز بین مصر و غزه گفتگو کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری برنا؛ سه مقام آمریکایی و اسرائیلی در گفتگو با آکسیوس اعلام کردند، کاخ سفید قرار است هفته آینده یک نشست سه جانبه بین مقامات آمریکایی، مصری و اسرائیلی در قاهره برگزار و درباره بازگشایی گذرگاه رفح و طرحی برای تامین امنیت مرز بین مصر و غزه گفتگو کنند.

این سفر طی تماس تلفنی جمعه گذشته بین بایدن و عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر توافق شد.

این رسانه پیش‌بینی کرده است که یک هیئت آمریکایی به ریاست تری وولف، مدیر ارشد خاورمیانه در شورای امنیت ملی کاخ سفید در روزهای آینده به مصر سفر کند.

این مقام آمریکایی گفت: وی به رئیس‌جمهور مصر وعده داد که در صورت از سرگیری جریان کمک‌ها، ایالات متحده برای بازگشایی گذرگاه رفح در اسرع وقت تلاش خواهد کرد. مقامات صهیونیست و آمریکایی می‌گویند که انتظار می‌رود هیئتی از مقامات امنیتی اسرائیل نیز همزمان به قاهره سفر کند.

براساس این گزارش طرحی برای بازگشایی گذرگاه، جلوگیری از قاچاق تسلیحات به نوار غزه از مصر و حفظ صلح ضعیف بین رژیم صهیونیستی و مصر اولویت‌های اصلی دولت بایدن است. دولت همچنین مصر را به عنوان یک بازیگر کلیدی در هر طرح پس از جنگ برای ثبات و بازسازی غزه می‌داند.

انتهای پیام/ 

نظر شما