شناسهٔ خبر: 67299239 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

هنیه: «طوفان الاقصی» پایه‌های رژیم صهیونیستی را به لرزه درآورد

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با بیان اینکه نبرد طوفان الاقصی مسأله فلسطین را به اولویت اصلی در عرصه بین المللی بازگرداند، گفت که پایه‌های رژیم صهیونیستی در این نبرد به لرزه درآمد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» گفت: آنچه در هفتم اکتبر رخ داد، زلزله‌ای بود که پایه‌های رژیم صهیونیستی را درنوردید و آمریکا را بر آن داشت که سریعاً برای نجات رژیم صهیونیستی به‌ویژه ارتش اشغالگر به تکاپو افتد.

اسماعیل هنیه در ادامه افزود: نبرد طوفان الاقصی مسئله فلسطین را به اولویت اصلی در عرصه بین المللی بازگرداند. ما باید مشروعیت مقاومت را در تمامی محافل بین‌المللی ثابت کنیم، زیرا این مهمترین عامل است.

وی افزود: ما به خواسته‌های مردم و آرمان خود متعهد هستیم و با این موضوع با انعطاف برخورد می کنیم، اما رژیم اشغالگر از ابتدای مذاکرات پاسخ خود را به طرح‌های آتش‌بس تعویق انداخته و تعلل می‌کند.

هنیه تصریح کرد: ما خواستار توقف تجاوز و آتش‌بس و خروج نظامیان اشغالگر از کل نوار غزه هستیم، اما رژیم اشغالگر همچنان در حال اتلاف وقت است. با هر سند و ابتکاری که مطالبات و اصول موضع مقاومت را تامین کند، تعامل مثبت خواهیم داشت، زیرا اولویت ما توقف جنگ جنایتکارانه علیه مردم فلسطین است.

رئیس دفتر سیاسی حماس خاطرنشان کرد: همه نظاره گر هستند که مقاومت در رفح چه می کند. مقاومت پس از 9 ماه در تمام جبهه های جنگ در نوار غزه به مقاومت ادامه می‌دهد.

وی تأکید کرد: ما با محورهای مقاومت در همه جبهه ها برای بازدارندگی و دفع تجاوز به نوار غزه تلاش می‌کنیم. راهبرد مذاکراتی رژیم صهیونیستی مبتنی بر افزایش فشار بر حماس و دیگر گروه‌های مقاومت است.

اسماعیل هنیه با اشاره به اینکه قطعنامه شورای امنیت باید برای توقف جنگ غزه فورا اجرا شود، گفت: جنبش حماس با دیدگاه روشن و پایبند به خواسته‌های مردم فلسطین حرکت می کند.

نظر شما