شناسهٔ خبر: 66942640 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

ادای احترام نمایندگان کشورها در مراسم گرامیداشت رئیس‌جمهور و وزیر خارجه در سازمان ملل

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره حجت الاسلام رئیسی، رئیس‌جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه شهید کشورمان در سازمان ملل برگزار شد. سخنرانان در این مراسم با ادای احترام به این دو شهید، همدردی و همبستگی خود را با ملت ایران اعلام کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از بلومبرگ، جلسه ویژه مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای ادای احترام به رئیس‌جمهور و وزیرامور خارجه شهید ایران برگزار شد.

حاضران در این نشست یک دقیقه به احترام شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان به پا خاسته و سکوت کردند.

دنیس فرانسیس، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سخنان خود در این نشست گفت: ما امروز برای ابراز تسلیت عمیق خود به ایران در پی درگذشت رئیس‌جمهور ابراهیم رئیسی گرد هم آمدیم.

فرانسیس همچنین گفت: من مهارت دیپلماتیک وزیر امور خارجه فقید حسین امیرعبداللهیان را تحسین می‌کنم.

نماینده هائیتی در سخنانی از سوی گروه آمریکای لاتین و کارائیب گفت: مرگ رئیس‌جمهور ایران شوکی برای جامعه جهانی بود.

وی افزود: گروه کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب ضایعه غمبار فوت آقای سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور و آقای حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه و همراهان ایشان در سانحه بالگرد را به مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران تسلیت و همدردی صمیمانه خود را اعلام میدارد. 
وی ادامه داد: ما ضمن ادای احترام، مایلیم همبستگی و همدردی خود را با خانواده آنها نیز ابراز کنیم. رئیس جمهور فقید در راه خدمت خستگی‌ناپذیر به مردم جان خود را از دست داد و فداکاری خود را در راه سعادت و موفقیت ملت ایران نشان داد. اطمینان داریم که مردم ایران بر این فاجعه فائق آمده و راه سعادت و توسعه خود را ادامه خواهند داد.

نماینده کشورهای جنبش عدم تعهد در مراسم یادبود رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران و سایر شهدای سقوط بالگرد ایرانی اعلام کرد: همدردی خود را با دولت و مردم ایران در این زمان سخت اعلام می‌کنیم  و با هم به کار برای ارتقای صلح، توسعه و همکاری میان کشورها، ادامه می‌دهیم.

سعید ایروانی، نماینده ایران در سازمان ملل نیز در سخنانی گفت: رئیس‌جمهور رئیسی به دلیل تعهد به روابط حسن همجواری بسیار مورد احترام بود. رئیس‌جمهور شهید رئیسی در دوران ریاست جمهوری استثنایی خود توسعه روابط با همه طرف‌های جهان را در اولویت قرار داد.

ایروانی افزود: وزیر خارجه امیر عبداللهیان یک دیپلمات برجسته بود و مشخصه کار وی در عرصه بین‌المللی و منطقه‌ای، احترام متقابل است.

 ایروانی ادامه داد: از همدردی تمامی کشورها در این رویداد حزن‌انگیز صمیمانه قدردانی می‌کنم؛ این همدردی بیانگر عشق و احترام آنها به مردم ایران و قربانیان این حادثه تلخ است.
وی تاکید کرد: رئیس‌جمهور و وزیر فقید، مدیرانی با بصیرت بودند که دوره ریاست‌جمهوری و وزارت آنها به ارتقای صلح، ثبات و امنیت پایدار در منطقه و فراتر از آن اختصاص داشت. ما به مسیر خود تحت مدیریت رئیس جمهور بعدی که در انتخابات ۲۸ ژوئن انتخاب خواهد شد، ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام

نظر شما