شناسهٔ خبر: 66942227 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

تبیین نقش بانوان در دفاع مقدس نیازمند جهاد است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه گفت: پیرامون نقش بانوان در هشت سال دفاع مقدس باید جهاد تبیین صورت گیرد، چراکه مبحث بسیار مهم و گسترده‌ای است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان غربی، قهرمان عیوضلو فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه امروز 10 خرداد در همایش «نقش زنان و خانواده در سنگر دفاع مقدس» که در سالن کانون جوانان بسیج ارومیه برگزار شد، گفت: بانوان اعم از مادران، خواهران و همسران رزمندگان اسلام در دفاع مقدس نقش چشمگیری ایفا کردند، به طوری که حضور آنها در صحنه‌های رزم گرفته تا پشت جبهه را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: از روزی که نخستین گلوله‌های دشمن بعثی به سمت خاک ایران شلیک شد و  شهید و مجروح شدن تعدادی از مردم و رزمندگان را شاهد شدیم، زنان مسلمان دلسوز این آب و خاک متوجه شدند که باید به یاری برادران ایمانی خود بشتابند و در این راستا برای امداد و درمان مجروحان و جانبازان جنگ پرداختند.

عیوضلو اضافه کرد: زنان این دیار بدون اینکه مطالبه مادی داشته باشند بدون کوچکترین چشم داشت تنها به نیت کسب رضایت الهی و اطاعت از مقام ولایت به جبهه‌ها رفتند و به یاری برادران دینی خود شتافتند، چه بسیار بانوانی که در این راه حتی مجروح و جانباز شدند، گاهی به خیل شهدای انقلاب پیوستند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه با بیان اینکه به معنای واقعی کلمه خودمان را وامدار این بانوان غیور می‌دانیم، اضافه کرد: اگر زنان داوطلب به مدد و مساعدت در جبهه و جنگ نمی‌آمدند، آمار شهدای جنگ تحمیلی افزایش پیدا می‌کرد و مداوای مجروحان نیز به مراتب دشوار و زمان‌بر می‌شد.

وی ادامه داد: زنان ضمن خویشتنداری توانستند فرزندان، همسران، برادران و پدران خود را به مشارکت در دفاع مقدس تشویق کنند و گرچه جدایی از عزیزان برای آنها بی‌نهایت دشوار بود ولی با این همه پا روی قلب خود گذاشتند تا برای حفظ کشور در مقابل دشمنان نظام و انقلاب گام بردارند، این چنین خواهران و مادرانی به معنای واقعی کلمه مایه فخر و مباهات هستند.

این مسئول ادامه داد: صبر، برباری و شکیبایی بانوان در مقابل سختی‌های زندگی همچنین تحمل رنج دوری توسط زنان باعث می‌شد همسران‌شان با آرامش خاطر بیشتر و نگرانی کمتری به میادین حق علیه باطل بشتابند و با قوت قلب مقابل دشمنان خود بایستند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه اضافه کرد: بانوان پس ازاینکه خبر جراحت و شهادت بستگان و عزیزان خود را دریافت می‌کردند در بسیاری از مواقع با شکیبایی و بردباری کم نظیری رفتار می‌کردند که آن هم در تقویت روحیه رزمندگان به ادامه مردانه جنگ کمک فراوانی کرد.

نظر شما