شناسهٔ خبر: 66940229 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تفاهم‌نامه توسعه برق‌رسانی صنایع معدنی در خواف منعقد شد

تفاهم‌نامه توسعه پست ۴۰۰ کیلوولتی و افزایش زیر ساخت‌های تامین برق مورد نیاز صنایع و معادن سنگان خواف منعقد شد.

صاحب‌خبر -

 

تفاهم‌نامه توسعه برق‌رسانی صنایع معدنی در خواف منعقد شد


به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان رضوی، نماینده مردم خواف و رشتخوار خراسان رضوی روز پنج شنبه گفت: این تفاهم‌نامه بین مجتمع سنگ آهن سنگان، شرکت برق منطقه‌ای خراسان و شرکت «اپال پارسیان» سنگان امضا شد.

امیر توکلی رودی روز پنج شنبه افزود:‌ دوره اجرای این تفاهم نامه یکسال و میزان سرمایه گذاری برای اجرای آن ۲ هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال است.

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی هدف از انعقاد این تفاهم نامه را تامین برق مورد نیاز تولید کنسانتره شرکت اپال پارسیان سنگان ذکر کرد و گفت:‌ با تکمیل طرح فوق تأمین برق منطقه از ۴۹ مگاوات به ۷۵ مگا وات توسعه پیدا خواهد کرد.

توکلی رودی افزود: با بهره برداری از این طرح برق رسانی و توسعه بخش تولید کنسانتره معدنی شرکت مزبور، برای ۳۰۰ نفر در این منطقه اشتغال جدید ایجاد می شود.

شرکت صنعتی و معدنی اپال پارسیان سنگان (OPSIM) به عنوان یکی از شرکتهای معدنی فعال در منطقه سنگان خواف با هدف مدیریت و توسعه کارخانه های کنسانتره و گندله سازی مجموعه صنعتی و معدنی سنگان تاسیس شده است.

افزایش ظرفیت تولید کنسانتره سنگ آهن از ۲/۶ میلیون تن و تولید ۵ میلیون تن گندله از جمله اهداف این شرکت بوده است.

مجتمع سنگ‌آهن سنگان خواف با یک میلیارد تن ذخیره یکی از ۱۰ معدن بزرگ سنگ‌آهن در جهان و تامین‌کننده خوراک اولیه برای تولید ۱۷.۵ میلیون تن کنسانتره، ۱۵ میلیون تن گندله و پنج میلیون تن سنگ‌آهن در ایران است.

مجموعه کانسارهای سنگان با ۳۰ درصد ذخایر سنگ‌آهن کشور در گستره‌ای به طول ۲۲ کیلومتر و عرض ۱۰ کیلومتر در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد، ۴۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر خواف و ۱۸ کیلومتری شمال شرقی سنگان در جنوب شرقی خراسان رضوی و نزدیک مرز افغانستان قرار دارد.

مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

نظر شما