شناسهٔ خبر: 66938925 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی سال ۱۴۰۳ برگزار شد

بیش از ۵۸ هزار نفر امروز و فردا در آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی سال ۱۴۰۳ شرکت خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمد مهدی نوروز شمسی، رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت، با اشاره به برگزاری آزمون کارشناسی ارشد گفت: آزمون کارشناسی ارشد امسال در روز‌های پنجشنبه و جمعه ۱۰ و ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ در چهار مرحله صبح و عصر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه دانشجویان امسال در ۸۹ رشته مختلف به رقابت خواهند پرداخت، تصریح کرد: امسال در ۳۴ حوزه در سراسر کشور آزمون برگزار می‌شود که از این تعداد ۳۱ حوزه در شهرستان‌ها و سه حوزه در شهر تهران مستقر هستند.

رییس مرکز سنجش آموزش، همچنین از ثبت نام ۵۸ هزارو ۶۲۹ داوطلب در آزمون امسال خبر داد و گفت: از این تعداد ۴۲ هزار و ۳۱۵ نفر خانم و ۱۶ هزار و ۳۱۴ داوطلب آقا هستند.

دکتر نوروز شمسی، با بیان اینکه "پس از برگزاری آزمون، کلید و پاسخنامه سوالات از روز یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ در دسترس قرار خواهد گرفت" یادآور شد: همزمان افراد می‌تواند از روز ۱۳ تا ۱۸ خرداد اعتراضات خود را ثبت کنند.

وی زمان اعلام نتایج اولیه آزمون را در نیمه دوم تیرماه خواند و گفت: نتایج اولیه حاوی رتبه و نمره خواهد بود. همچنین انتخاب رشته محل نیز همزمان با اعلام نتایج امکان پذیر خواهد بود.

رییس مرکز سنجش آموزش، در پایان افزود: کارنامه نهایی آزمون نیز در نیمه دوم شهریور اعلام خواهد شد و از اوایل مهر ۱۴۰۳ برگزیدگان می‌توانند دوره آموزشی خود را شروع کنند.

نظر شما