شناسهٔ خبر: 66938860 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

علی باقری:

به نقش آفرینی موثر برای پایداری امنیت و ثبات در قفقاز متعهدیم

سرپرست وزارت امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه ارمنستان با تأکید بر امنیت درون زا به عنوان دکترین امنیت منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: ایران خود را به نقش آفرینی موثر برای پایداری امنیت و ثبات در قفقاز متعهد می‌داند.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین:  آرارات میرزویان وزیر خارجه ارمنستان امروز (پنجشنبه) دهم خرداد ماه در گفت‌وگوی تلفنی با علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه، ضمن تسلیت شهادت شهدای خدمت به دولت و مردم ایران، بر تداوم همکاری دولت ارمنستان با جمهوری اسلامی ایران برای تحقق اهداف مورد نظر رهبران دو کشور تأکید کرد.

به گزارش فارس، در این گفت‌وگوی تلفنی علی باقری ضمن تشکر از پیام‌های مقامات عالی ارمنستان از جمله رئیس جمهور، نخست وزیر و وزیر خارجه این کشور و همچنین سفر نخست وزیر و وزیر خارجه ارمنستان به تهران برای ادای احترام به رئیس جمهور و وزیر خارجه شهید و همراهانشان، بر اهمیت اجرایی شدن بیانات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با نخست‌وزیر ارمنستان که ناظر بر تحقق اهداف راهبردی بین دو کشور است، تأکید کرد.

سرپرست وزارت خارجه با تأکید بر امنیت درون زا به عنوان دکترین امنیت منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: ایران خود را به نقش آفرینی موثر برای پایداری امنیت و ثبات در قفقاز متعهد می‌داند. باقری همچنین بر آمادگی ایران برای عملیاتی شدن توافقاتی که در دوران رئیس جمهور و وزیر خارجه شهید حاصل شده تأکید کرد و در ادامه ضمن ابراز همدردی جمهوری اسلامی ایران با سیل زدگان اخیر در ارمنستان، آمادگی ایران را برای کمک به حادثه دیدگان اعلام کرد.

وزیر امور خارجه ارمنستان هم نقش جمهوری اسلامی ایران در تقویت صلح در منطقه قفقاز جنوبی را مهم توصیف کرد. وی همچنین از همکاری‌های ایران در اجرای طرح‌های زیرساختی ارمنستان از جمله جاده آگاراک- کاجران ابراز رضایت کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما