شناسهٔ خبر: 67634350 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

توضیحات ظریف درباره فرایند انتخاب کابینه پزشکیان/ هیچ نامزدی برای هیچ پستی از جمله معاون اول بررسی نشده است

صاحب‌خبر -

رئیس شورای راهبری دوره انتقال دولت چهاردهم: از همه رسانه‌ها و نامزدها و دوستان و طرفدارانشان تقاضا می‌کنم از دامن زدن به شایعات و طرح اسامی که نه تنها هیچ پایه و اساسی ندارد بکه تها باعث خدشه‌دار شدن اعتماد عمومی به روند می‌شود خودداری کنند. از مردم عزیز هم تقاضا دارم که اصلا به این خبرسازی ها توجه نفرمایند. شایعه اعمال فشار شخصیت هایی چون اقای خاتمی در این روند را شدیدا تکذیب میکنم. اصولا این شایعات با رفتار بزرگمنشانه ایشان سازگاری ندارد.

روز گذشته 5 نفر به اعضای شورای راهبری دوره انتقال دولت چهاردهم مسعود پزشکیان، رئیس جمهور منتخب اضافه شدند.

محمدجواد ظریف، رییس در پاسخ به پرسش جماران درباره جزئیات این روند گفت: جوانان عضو ستاد پزشکیان، پیشنهاد اضافه شدن چندتن از میان خودشان به شورای راهبری را داشتند که با پذیرش آن از سوی رئیس جمهور منتخب این اتفاق رخ داد. این 5 تن از میان دبیران کمیته های ستاد انتخاباتی انتخاب شدند.
 
محمدجواد ظریف در پاسخ به پرسش دیگر جماران درباره برخی گمانه‌زنی‌ها پیرامون روند تعیین اعضای کابینه دولت چهاردهم گفت:  تا کنون هیچ نامزدی برای هیچ پستی از جمله معاون اول حتی بررسی هم نشده است. روند بررسی ها پس از دریافت پیشنهادهای سمن‌ها، انجمن‌های علمی ، انجمن‌های صنفی و بخش خصوصی شروع می شود. 

ظریف افزود: فراخوان دیروز ارسال شده است. روسای کمیته‌ها فردا با بنده جلسه دارند تا روش کار معلوم شود و هفته آینده اعضای کمیته‌ها با جناب آقای دکتر پزشکیان دیدار می‌کنند تا اولویت‌های دولت چهاردهم را از زبان ایشان بشنوند. روند بررسی نامزدها به صورت کاملا شفاف تنها پس از آن شروع خواهد شد و ان شاءالله تا پایان تیرماه به نتیجه خواهد رسید. 

رئیس شورای راهبری دوره انتقال دولت چهاردهم در ادامه افزود: از همه رسانه‌ها و نامزدها و دوستان و طرفدارانشان تقاضا می‌کنم از دامن زدن به شایعات و طرح اسامی که نه تنها هیچ پایه و اساسی ندارد، بلکه تها  باعث خدشه‌دار شدن  اعتماد عمومی به روند می‌شود خودداری کنند. از مردم عزیز هم تقاضا دارم که اصلا به این خبرسازی ها توجه نفرمایند.

وی تأکبد کرد: شایعه اعمال فشار شخصیت هایی چون آقای خاتمی در این روند را شدیدا تکذیب میکنم. اصولا این شایعات با رفتار بزرگ منشانه ایشان سازگاری ندارد.

نظر شما