شناسهٔ خبر: 66938583 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

گوگل لورفتن اسناد داخلی مربوط به معیارهای سئو را تأیید کرد

شرکت گوگل تایید کرده که اسنادی در مورد الگوریتم‌های جستجوی این شرکت لو رفته‌است. این اسناد نشان می‌دهد گوگل اطلاعاتی را جمع‌آوری و برای رتبه‌بندی وبسایت‌ها در موتور جست‌وجویش استفاده می‌کند که اعلام کرده‌بود در رتبه‌بندی صفحات وب مبنا قرار نمی‌گیرد.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: شرکت گوگل امروز تایید کرد که مجموعه‌ای از ۲۵۰۰ سند داخلی این شرکت لو رفته است. گوگل تا کنون از اظهار نظر در مورد این مورد خودداری کرده بود.

به گزارش فارس، اسناد مورد بحث جزئیاتی را در مورد داده‌های ردیابی شده توسط گوگل ارائه می‌کنند، که برخی از آن‌ها ممکن است در الگوریتم رتبه‌بندی جستجوی محافظت شده‌اش استفاده شوند.

دیویس تامپسون، سخنگوی گوگل گفت: ما نسبت به ایجاد فرضیات نادرست در مورد جستجو بر اساس اطلاعات خارج از زمینه، قدیمی یا ناقص هشدار می‌دهیم. وجود مطالب فاش شده ابتدا توسط رند فیشکین و مایک کینگ، کارشناسان سئو که هر کدام تحلیل‌های اولیه اسناد و محتوای آن‌ها را چند روز پیش منتشر کردند، تشریح شد.

مطالب فاش شده نشان می‌دهد که گوگل داده‌هایی را جمع‌آوری (کلیک‌ها، داده کاربر کروم و...) و احتمالاً از آن‌ها برای رتبه بندی استفاده می‌کند، که نمایندگان این شرکت اعلام کردند در رتبه‌بندی سایت‌ها دخیل نیستند.

گوگل معمولاً در مورد نحوه عملکرد الگوریتم جستجوی خود بسیار محرمانه عمل می‌کند، اما این اسناد وضوح بیشتری را در مورد رتبه بندی وب سایت‌ها ارائه کرده است. انتخاب‌هایی که گوگل در جستجو انجام می‌دهد تأثیر عمیقی بر کسب و کار‌های مبتنی بر وب می‌گذارد.

برچسب‌ها:

نظر شما