شناسهٔ خبر: 66938333 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استاندار:

۲۵ درصد بیش از حق آبه، به دریاچه ارومیه آب هدایت شد

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه گفت: در سال آبی جاری بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب آب به سمت دریاچه آب هدایت شده است.

صاحب‌خبر -

استاندار آذربایجان غربی صبح امروز در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با  گرامیداشت یاد و خاطره رییس جمهور شهید حضرت آیت الله رییسی و شهدای خدمت، از حضور ارزشمند مردم قدرشناس ایران اسلامی و بویژه استان آذربایجان غربی در مراسم های گرامیداشت یاد ایشان که در مناطق مختلف استان برگزار شد قدردانی کرد.

محمد صادق معتمدیان در ادامه با اشاره به روند احیای دریاچه ارومیه و نگاه ویژه رییس جمهور شهید به احیای این دریاچه و تفیض اختیارات ویژه به استان توسط ایشان اظهار کرد: با اتمام کانال بادین آباد به عنوان آخرین پروژه سخت افزاری احیای دریاچه ارومیه که با اهتمام جدی دولت سیزدهم تکمیل شد، پروژه‌های سخت افزاری احیای دریاچه ارومیه نیز به اتمام رسید. 

وی اجرای پروژه‌های نرم افزری احیای دریاچه ارومیه از جمله تغییر الگوی کشت و استفاده از سیسیتم‌های نوین آبیاری را یادآور شد و افزود: در این زمنیه وزارت جهد کشاورزی باید اهتمام ویژه‌ای داشته باشد تا شاهد اجرای برنامه‌های نرم افزاری در روند احیای دریاچه ارومیه باشیم. 

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه به تاثیر بارش‌های اخیر، مدیریت منابع آبی، رهاسازی آب سد‌ها و جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز در بهبود وضعیت دریاچه نیز اشاره کرد و افزود: در سال آبی جاری یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب حقابه برای دریاچه ارومیه پیش بینی شده بود که با برنامه ریزی‌های انجام شده و مدیریت منابع آبی، تاکنون بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب آب به سمت دریاچه هدایت شده است که ۲۵ درصد بیش از حق آبهآن است.

معتمدیان با اشاره به احیای تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه در دولت سیزدهم می گوید: با مدیریت آب‌های رهاسازی شده از سدها، و تامین حق آبه لازم تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه احیا شده و ۸۵ میلیون مترمکعب آب به تالاب‌ها رهاسازی شده است.

نظر شما