شناسهٔ خبر: 66937320 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ابزار‌های ستاد امر به معروف تشکل‌های مردمی است

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر کشور گفت: امر به معروف مقوله مهمی است و حیات و پویایی جامعه براساس امر به معروف است و قله امر به معروف حکمرانی دینی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ حجت الاسلام طاهری آکردی در سومین روز سفر خود به استان بوشهر در صداوسیمای مرکز بوشهر حضور یافت و در جمع خبرنگاران گفت: امر به معروف و نهی از منکر یعنی نسبت به جامعه، محیط کار، مسائل اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و روح و جسم خود بی تفاوت نباشیم.

وی با اشاره به اینکه ابزار‌های ستاد امر به معروف تشکل‌های مردمی و شورای دستگاه هاست، اضافه کرد: کار ستاد امر به معروف پیشگیری است و نه درمان، و مچگیری نیست بلکه دستگیری است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور اظهار کرد: همه باید تلاش کنیم منکر از بین برود و معروف ترویج شود که وظیفه ستاد امر به معروف بنا بر قانون شامل ترویج فریضه ها، نظارت برفریضه‌ها، حمایت از آمران به معروف و عفاف و حجاب است.

حجت الاسلام طاهری عنوان کرد: امسال ۴ شعار را در دستور کار قرار دادیم که شامل منویات مقام معظم رهبری، مطالبات مردمی، قانون گرایی و تعامل با دستگاه هاست.

وی از برگزاری ۶۰ نشست علمی و ۶ همایش منطقه‌ای امر به معروف در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: برای نخستین بار پارسال جشنواره معروف را برگزار کردیم که ۷ هزار اثر به جشنواره ارسال شد که از موارد ترویج امر به معروف است.

حجت الاسلام طاهری اظهار داشت: در نظارت بر فریضه ها، تشکل‌های مردمی و شورای دستگاه را شامل می‌شود و در حمایت از آمران، شعب ویژه‌ای باید تشکیل می‌شد تا پرونده‌های ویژه مربوط به امر به معروف در آن شعب تشکیل شود که هم اکنون در شماری از استان‌ها راه اندازی شده است که در گروه‌های جهادی حقوقدان و وکلا را ایجاد کردیم.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر کشور افزود: نگرش اسلام به حجاب، بر محور خانواده است و هر چیزی که بنیان خانواده را تحت تاثیر قرار دهد حائز اهمیت است.

وی اضافه کرد: بر اساس آمار ۹۰ درصد مردم به حجاب اعتقاد دارند و ۱۰ درصد دیگر به دو دسته تقسیم می‌شوند که بخشی مخالفند وبخشی دیگر راحت طلب هستند.

حجت الاسلام طاهری گفت: باید سواد رسانه‌ای در جامعه بالا برود و مردم یاد بگیرند هر چیزی را در فضای مجازی قبول و باور نکنند و هر چه در فضای مجازی مشاهده کردند نشر ندهند.

<div id="video-display-embed-code_11169634"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4247888/11169634?width=600&height=350"></script></div>
 

نظر شما