شناسهٔ خبر: 66940261 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها نظر شما آخرین اخبار وبگردی

۹۰ درصد مردم ایران به عفاف و حجاب اعتقاد دارند

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد مردم ایران به عفاف و حجاب اعتقاد دارند، گفت: کشورهای غربی با توطئه و برنامه‌ریزی، حجاب را به موضوع شخصی، سیاسی و امنیتی تبدیل کرده و از آن بهره‌برداری می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام محمد حسین طاهری آکردی در بوشهر حیات و پویایی جامعه را به احیا فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر دانست و اظهار داشت: قله این فریضه الهی حکمرانی دینی است که دولت الهی باید در جامعه شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه ۴ وظیفه برای ستاد امر به معروف و نهی از منکر برنامه‌ریزی شده است گفت: ترویج فریضه‌های الهی، نظارت بر اجرای آن، حمایت از آمران به معروف و توسعه فرهنگ عفاف و حجاب از وظایف ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر کشور با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی، نشست‌های علمی، پژوهشی، کرسی‌های آزاداندیشی، نخبگانی، نشست تخصصی ویژه هنرمندان و تولیدات رسانه‌ای از جمله جشنواره‌ها در ترویج فریضه‌های الهی امر به معروف و نهی از منکر گفت: در حوزه نظارت و اجرا نیز توجه ویژه‌ای به تشکل‌های مردمی در ۱۰ عرصه از جمله گردشگری، محیط زیست، تولید، ورزش و دیگر موارد در سامانه ستاد امر به معروف و نهی از منکر ثبت شده است.

طاهری فعالیت شوراهای امر به معروف دستگاه‌های اجرایی را مورد اشاره قرار داد و گفت: شوراهای امر به معروف ادارات و دستگاه‌ها نقش مهمی در نظارت بر عملکرد آن‌ها دارند.

وی حمایت از آمران به معروف را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: در این عرصه در تمام دادگستری استان‌های مختلف شعبه تخصصی و ویژه در رسیدگی و حمایت از پرونده‌های امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده و برای حل مشکلات وکلای آمران به معروف، نیز گروه جهادی از کارشناسان حقوقی و وکلا راه‌اندازی شده است و به‌صورت جهادی و انقلابی با ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر کشور همکاری می‌کنند.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر کشور ادامه داد: برای احراز جانبازی و شهادت آمران به معروف نیز کمیته تخصصی در این حوزه فعال شده است.

طاهری با بیان اینکه در عرصه عفاف و حجاب با نگاه فرهنگی موضوع تشکل‌های مردمی، آموزش، تربیت مربی، عفاف در خانه مورد توجه قرار گرفته است گفت: شعار ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر کشور گفتمان دینی است که بالاترین مرتبه امر به معروف محسوب می‌شود که بر اساس آن باید دستورات خدا در زمین جاری شود که ۴ شعار از جمله منویات مقام معظم رهبری، پیگیری مطالبات مردمی، قانون‌گرایی، تعامل با دستگاه‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی از تدوین ۵۴ برنامه ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر کشور در حوزه‌های مختلف خبر داد و خاطرنشان کرد: بر این اساس متناسب با زیست بوم مناطق، برنامه استانی در حال تدوین است.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر کشور در ادامه با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد مردم در جامعه اسلامی ایران به عفاف و حجاب اعتقاد دارند اضافه کرد: کشورهای غربی با توطئه و برنامه‌ریزی، حجاب را به موضوع شخصی، سیاسی و امنیتی تبدیل کرده و از آن بهره‌برداری می‌کنند.

طاهری بیان کرد: افزایش سواد رسانه‌ای نقش مهمی در مقابله با اهداف دشمنان در عرصه عفاف و حجاب دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما