شناسهٔ خبر: 66937317 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آزادسازی ۹۷ درصد سواحل مازندران

۹۷ درصد سواحل استان مازندران تاکنون آزادسازی شده است.

صاحب‌خبر -

آزادسازی ۹۷ درصد سواحل مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، موضوع آزادسازی سواحل که چند سالی آغاز شده بود در دولت سیزدهم به طور جدی پیگیری شد تا مردم بتوانند به بصورت کامل از این نعمت خدادادی استفاده کنند.


آیت الله رییسی رییس جمهور فقید که بهمن ۱۴۰۰ به استان گیلان سفر کرده بود با دستور صریح اعلام کرد" هیچ دستگاه دولتی در کشور حق ندارد سواحل دریا را که متعلق به مردم است در اختیار داشته باشد و اشغال کند بنابراین همه باید به میزان قانونی عقب نشینی کنند. "

دستور صریح رئیس جمهور برای باز پس گیری حریم ۶۰ متری حریم سواحل خزر و پیگیری جدی استاندار مازندران سبب شد تا رویای دسترسی آسان و بدون دغدغه مردم به سواحل مازندرانی خزر محقق شود.

۴۸۷ کیلومتر از سواحل دریای خزر در استان مازندران وجود دارد که برابر با ۵۵ درصد از سواحل شمال کشور است.


با اقدامات صورت گرفته اکنون ۹۷ درصد از سواحل مازندران آزادسازی شده است. ۳ درصد باقی مانده مربوط به بنادر است که غیرقابل عقب‌نشینی است.

بحث ساماندهی، سرمایه گذاری در سواحل و ایجاد زیرساخت‌های لازم از موضوعات مهمی است که با دستور رییس جمهور شهید در حال اجراست و باید با جدیت از طرف مدیران استان مازندران پیگیری شود تا مردم هرچه بهتر بتواند از سواحل استفاده بکنند.



بنیامین مرشدی و گزارشی درباره آزادسازی سواحل:

<div id="video-display-embed-code_11169298"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4247876/11169298?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما