شناسهٔ خبر: 66936769 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نسبت به سه سال گذشته؛

کانون‌های بیماری‌های دامی خوزستان ۶۱ درصد کاهش یافته است

اهواز-ایرنا- مدیرکل دامپزشکی خوزستان با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در این استان در حوزه دامپزشکی گفت: طی سه سال خدمت دولت سیزدهم، تعداد کانون‌های بیماری‌های دامی خوزستان ۶۱ درصد نسبت به سه سال قبل از آن کاهش یافته است.

صاحب‌خبر -

ناصر عسکری‌فرد روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا عملکرد دامپزشکی خوزستان در دولت سیزدهم را تشریح کرد و گفت: ۸۶ اردوی جهادی خدمات دامپزشکی در مناطق محروم و صعب‌العبور در طول سه ساله فعالیت دولت سیزدهم در خوزستان انجام شده این در حالی است که در سه سال قبل از آن هیچ اردوی جهادی خدمات دامپزشکی انجام نشده است.

وی اظهارکرد: تعداد ۲ میلیون و ۴۵۹ هزار و ۶۲۱ خدمت در اردوهای جهادی دامپزشکی دز استان خوزستان در دولت سیزدهم ارائه شده در حالی که در سه ساله قبل از آن هیچ خدماتی ارائه نشده است.

مدیر کل دامپزشکی خوزستان به کاهش چشمگیر کانون‌های بیماری‌های دامی در این استان طی سه سال اخیر اشاره و بیان کرد: طی سه ساله دولت سیزدهم، تعداد کانون‌های بیماری‌های دامی خوزستان ۲۹۵ مورد بوده در حالی که این میزان در سه سال قبل از آن ۷۵۵ مورد بوده و اکنون ۶۱ درصد کاهش یافته است.

کانون‌های بیماری‌های دامی خوزستان ۶۱ درصد کاهش یافته است
عسکری‌فرد خاطرنشان کرد: زمان بررسی و ترخیص نهاده‌های دامی وارداتی در بندر امام خمینی(ره) در دولت سیزدهم پنج روز بوده که نسبت به سه سال قبل از آن ۶۷ درصد کاهش یافته است.


مدیرکل دامپزشکی خوزستان ادامه داد: ۱۳ واحد دارویی و درمانی دامپزشکی در مناطق و شهرستان‌های محروم استان راه‌اندازی شده که نسبت به سه سال قبل از آن با افزایش ۳۳ درصدی همراه بوده است.

وی گفت: ۴۳میلیون و ۴۵۳ هزارو ۵۶۸ نوبت سر واکسیناسیون رایگان دام در سه سال خدمت دولت سیزدهم در خوزستان انجام شده که هفت درصدی نسبت به سه سال قبل از آن افزایش یافته است.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان اظهار کرد: بازدید میدانی برای پایش و بررسی بیماری‌های دامی در خوزستان در مدت سه سال خدمت دولت سیزدهم ۶۴ درصد نسبت به سه سال قبل از آن افزایش یافته است.

عسکری‌فرد تصریح کرد: پنج میلیون و ۸۷۷ هزار و ۴۴۸ نوبت سر سمپاشی رایگان دام نیز در این مدت در خوزستان انجام شده که با افزایش ۲۸۴ درصدی نسبت به سه سال قبل از آن همراه بوده است.

وی افزایش ۷۹ درصدی سمپاشی رایگان جایگاه دام، افزایش ۳۹ درصدی واکسیناسیون طیور صنعتی و افزایش ۶۰ درصدی واکسیناسیون رایگان طیور بومی نسبت به سه سال قبل از آن را از دیگر اقدامات دولت سیزدهم عنوان کرد.

وی تاکید کرد: آلودگی استان خوزستان به بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سه سال خدمت دولت سیزدهم حذف شد.

عسکری‌فرد خاطرنشان کرد: افزایش ۱۷ درصدی بازدید میدانی برای پایش و بررسی بیماری‌های طیور، افزایش ۱۰ درصدی جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری، افزایش ۱۰۲ درصدی نمونه‌برداری برای پایش و بررسی بیماری‌های آبزیان، افزایش ۵۸درصدی صادرات فرآورده‌های دامی و شیلاتی، افزایش ۲۹ درصدی صدور انواع پروانه‌های تولیدی مرتبط با دامپزشکی در جهت اشتغالزایی نسبت به سه سال قبل از آن را از دیگر اقدامات دولت سیزدهم اعلام کرد.

نظر شما