شناسهٔ خبر: 66936665 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی در مراسم بزرگداشت شهدای خدمت در پردیس سینمایی «بازار شهر»:

روحیه انتقادپذیری آیت‌الله رئیسی ستودنی بود/ پاداش شهدای خدمت جز شهادت نبود

حجت‌الاسلام والمسلیمن رفیعی انتقادپذیری را یکی از ویژگی‌های مهم رئیس جمهور شهید عنوان کرد و گفت: یک‌بار به ایشان گفتم من نمی‌گویم شما صددرصد در کار خود موفق هستید اما صددرصد تلاش می‌کنید.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت رئیس جمهور شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و شهدای خدمت با حضور اهالی فرهنگ و هنر، فعالان اقتصادی و اقشار مختلف جامعه در پردیس سینمایی مجتمع تجاری بازار شهر قم برگزار شد. 

در این مراسم که با تلاوت آیات قرآن کریم، پخش کلیپی از تصاویر شهدای خدمت و تلاش‌های رئیس جمهور محبوب و مردمی و مداحی حاج حسن شالبافان همراه بود، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ناصر رفیعی از خطبای برجسته کشور به ایراد سخن پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی در سخنان خود با بیان اینکه شهادت بهترین نوع مرگ‌ است، اظهار کرد: شهادت به دو قسم جهاد در میدان جنگ و خدمت در راه خدا و مردم است.

چرا مرگ آیت‌الله رئیسی شهادت است؟ 

وی به آیات ۱۰۰ سوره نساء و ۵۸ سوره حج اشاره کرد و گفت: خداوند در این آیات تصریح بر این دارد که مرگ در راه خدا و خدمت به مردم شهادت است و رئیس جمهور و همراهان ایشان نیز در راه خدمت به ملت به شهادت رسیدند.

این استاد حوزه علمیه یکی از ویژگی‌های مهم رئیس جمهور شهید را تلاش برای مردم عنوان کرد و گفت: شهید آیت‌الله رئیسی چه در زمانی که قوه قضائیه حضور داشت، چه در زمانی که تولیت آستان قدس رضوی شد و چه زمانی که به ریاست جمهوری رسید، روحیه مردمی داشت و برای مردم تلاش کرد.

شهید رئیسی تعطیلی نداشت

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی افزود: بر اساس روایات بهترين مردم كسى است كه به حال مردم سودمند باشد؛ شهید رئیسی پنجشنبه و جمعه و تعطیلی نداشت و همواره برای مردم در صحنه‌ها حاضر بود و خداوند نیز او را دوست داشت که به عزت برد.

وی در ادامه از ایمان به خدا و خدمت به مردم به عنوان افضل اعمال یاد کرد و گفت: همان‌گونه که امیرالمؤمنین در میان مردم حضور داشت، شهید آیت‌الله رئیسی نیز خودش در مردم بود و بارها محافظان ایشان گلایه می‌کردند که چرا بی‌محابا به میان مردم می‌رود.

شهید رئیسی به دوره دوم رئیس جمهوری فکر نمی‌کرد

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی افزود: یک بار بنده به شهید آیت‌الله رئیسی عرض کردم شما خیلی بی‌باکی می‌کنید که به دل جمعیت می‌روید، ایشان به بنده گفت من به دوره دوم ریاست جمهوری فکر نمی‌کنم.

حجت‌الاسلام والمسلیمن رفیعی، انتقادپذیری را یکی از ویژگی‌های مهم رئیس جمهور شهید عنوان کرد و گفت: یک‌بار به ایشان گفتم من نمی‌گویم شما صددرصد در کار خود موفق هستید اما صددرصد تلاش می‌کنید؛ مردم هم همین را می‌گویند که اگر رئیس جمهور در بعضی مسائل نتوانسته کاری کند، به این معنا نیست که تلاش نکرده باشد.

وی افزود: بنده در حرم حضرت معصومه(س) نسبت به گرانی‌ها و کاهش ارزش پولی ملی انتقاد کردم و وظیفه خودم می‌دانم دغدغه‌های مردم را بیان کنم، یکی دو روز بعد وزیر اقتصاد تماس گرفت و گفت رئیس جمهور تأکید کردند من تلفنی و حضوری درباره مشکلات اقتصادی به شما توضیح بدهم، حالا بنده نمی‌خواهم بگویم که از توضیحات وزیر قانع شدم اما می‌خواهم بگویم رئیس جمهور برای انتقاد یک منبری نیز ارزش قائل بود.

این استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه رئیس جمهور شهید حتی به جزئیات اهمیت می‌داد، اضافه کرد: شب قبل از سفر اخیر رئیس جمهوری به قم نیز وزیر ارتباطات به دستور آیت‌الله رئیسی بدون هیچ گونه اطلاع قبلی از ساعت ۹ تا ۱۱ شب به منزل ما آمد و درباره تلاش‌ها و دستاوردهای دولت در عرصه ارتباطات و پرتاب ماهواره‌ها گزارش داد در حالی که بنده به عنوان یک طلبه ساده چنین توقع و انتظاری نداشتم.

مردم‌داری بالاتر از زیارت‌نامه‌خوانی است

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی همچنین به  مردم‌داری شهید آیت‌الله رئیسی اشاره کرد و گفت: دوستان ایشان نقل می‌کردند که شهید رئیسی در زمانی که تولیت آستان قدس رضوی بود، پیگیری کار مردم را بالاتر از زیارت‌نامه‌خوانی می‌دانست و بارها بخاطر اینکه پاسخگوی نیازها و نامه‌ها و خواسته‌های زائران باشد، نمی‌توانست زیارت‌نامه حضرت رضا(ع) را به پایان برساند. 

محبوبیت آیت‌الله آل‌هاشم در تبریز

وی همچنین به اخلاص و محبوبیت شهید آیت‌الله آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه و امام جمعه آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: ایشان چندین بار از بنده برای سخنرانی در مصلای تبریز دعوت کرد و همیشه هم شخصاً تماس می‌گرفت، یک بار بعد از منبر به من گفت سخنرانی بعدی شما در بازار تبریز است و به جای سوار شدن بر خودرو، پیاده به بازار تبریز برویم و جویای احوال بازاری‌ها باشیم.

این استاد حوزه علمیه، یکی از اقدامات به یادماندنی شهید آیت‌الله آل‌هاشم را حذف نرده‌های میان مردم و مسئولان در نماز جمعه عنوان کرد و گفت: چند سال قبل مرحوم آیت‌الله آل‌هاشم برای تماشای بازی استقلال و تراکتور به ورزشگاه رفت تا مبادا توطئه دشمنان نظام برای ایجاد اغتشاش به ثمر بنشیند، موضوعی که مورد تقدیر رهبر انقلاب هم قرار گرفت و همین هم باعث شد تبریز در اغتشاشات سال ۱۳۹۶ آرام بماند.

پاداش شهدای خدمت جز شهادت نبود

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی اضافه کرد: اگرچه بیشتر پیکر شهدای خدمت سوخته بود و قابل شناسایی نبود و با تیمم غسل داده شدند اما آنان به خواست خداوند، عزیز از این دنیا رفتند و پاداش‌شان شهادت در راه خدا و خدمت به مردم بود.

وی در پایان با تأکید بر اینکه انقلاب وابسته به مردم است نه اشخاص، خاطرنشان کرد: فقدان شهدای خدمت برای ما سخت است اما راضی به رضای خدا هستیم و ان‌شاءالله در ادامه مسیر نیز رئیس‌جمهوری مخلص، انقلابی و پر تلاش نصیب ما شود که ادامه‌دهنده راه شهدای خدمت باشد.

خاطرنشان می‌شود مراسم بزرگداشت شهدای خدمت به همت مجتمع تجاری بازار شهر و با مشارکت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و انجمن سینماداران استان برگزار شد.

نظر شما