شناسهٔ خبر: 67351607 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

حجت‌الاسلام شریفی خبر داد:

کنگره ملی غدیر با عنوان «خدا و غدیر» برگزار می‌شود

مدیرمسئول موسسه غدیرستان خبر داد: کنگره ملی غدیر با عنوان «خدا و غدیر» روز 11 تیر در شهر قم برگزار می‌شود و در این کنگره 18 نویسنده برتر در حوزه غدیر به ارائه مقاله خواهند پرداخت.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا شریفی، مدیرمسئول موسسه غدیرستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا ضمن اعلام این خبر گفت: کنگره ملی غدیر با عنوان «خدا و غدیر» همزمان با عید مباهله و ایام بزرگداشت علامه امینی روز دوشنبه، 11 تیر در شهر قم برگزار می‌شود و در این کنگره 18 نویسنده برتر در حوزه غدیر به ارائه مقاله خواهند پرداخت. پیش از این نیز دوره‌های آموزشی در حوزه غدیر از سوی این موسسه در شهرهای مشهد، اصفهان و قم برگزار شده است.

وی افزود: این مراسم از ساعت 8 صبح تا 12 در بنیاد فرهنگی امامت واقع در بلوار سمیه، خیابان شهیدین برگزار می‌شود و علاقه‌مندان جهت شرکت در مراسم تا 8 تیرماه فرصت دارند از طریق سایت غدیرستان ثبت‌نام کنند.

وی طراحی و تدوین سایت «ویکی غدیر» را از دیگر فعالیت‌های مؤسسه غدیرستان برشمرد و افزود: این سایت با پشتوانه دانشنامه غدیر آغاز به کار کرده است که با بارگذاری مقالات و مباحث بیشتر در موضوع غدیر به زودی و در آینده نه چندان دور شاهد یک ذخیره بسیار عالی برای شیعیان و محققان خواهیم بود و در حال حاضر ویکی غدیر با ۱۸ رده و حدود سه هزار مقاله در دسترس مخاطبان قرار دارد.

شریفی در ادامه موضوع تبلیغ به صورت میدانی را از دیگر فعالیت‌های غدیرستان دانست و گفت: در عرصه تبلیغی مبلغان برای برگزاری این ایام به صورت دهه و فرهنگ‌سازی آن تلاش می‌کنند؛ از سویی نیز ما برپایی ایستگاه‌های جشن و اطعام غدیر در خیابان‌ها و بیرون از مساجد و تکایا را دنبال می‌کنیم که طی این سال‌ها قریب به ۴ هزار ایستگاه جشن با قرائت خطبه غدیر در سراسر کشور و با همکاری مؤسسه غدیرستان برپا شده است.

انتهای پیام

نظر شما