شناسهٔ خبر: 66935756 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

توسعه بازار فناورانه یزد با اتصال عرضه و تقاضا محقق می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد: فن‌بازار با ایفای نقش واسطه اطلاعاتی و حقوقی، وظیفه نزدیک کردن طرف‌های

صاحب‌خبر -

توسعه بازار فناورانه یزد با اتصال عرضه و تقاضا محقق می‌شود
 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، محمد علی شاه‌حسینی در جلسه شورای راهبری فن بازار منطقه‌ای استان یزد به اهمیت فن‌بازار اشاره و اظهار کرد: شبکه فن بازار منطقه‌ای استان براساس نقشه جامع علمی کشور طراحی شده که بی‌شک در توسعه حوزه پارک علم و فناوری یزد نقش شایان و حائز اهمیتی ایفا خواهد کرد.

 وی ادامه داد: فن‌بازار محلی برای مبادلات فناوری و در واقع یک پایگاه معاملات فناوری است که با ایفای نقش واسطه اطلاعاتی و حقوقی، وظیفه نزدیک کردن طرف‌های "عرضه" و "تقاضا" در حوزه فناوری و محصولات پیشرفته را بر عهده دارد. ️


معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد گفت: فن‌بازار‌ها در سه حوزه اطلاعات فناوری، انتقال فناوری و ترکیبی تقسیم می‌شوند که نقش واسطه‌ای برای رساندن اطلاعات فناوری به عرضه کنندگان، متقاضیان، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران را دارند. ️


شاه‌حسینی تصریح کرد: از مهمترین محور‌های فعالیت فن‌بازار‌ها می‌توان به شناسایی و برقراری ارتباط با شرکت‌های فناور برخوردار از محصول، فناوری و یا خدمت فناورانه، مطالعه بازار، شناسایی مشتریان کلیدی و زنجیره فروش محصولات و خدمات فناورانه، بکارگیری روش‌های موثر بازاریابی و فروش محصولات و خدمات فناورانه، برگزاری رویداد‌های تجاری به منظور معرفی محصولات و توسعه بازار آنها است.


وی تأکید کرد: توجه به خلاء‌هایی که واحد‌های صنعتی، فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان برای فروش محصولات و خدمات خود و همچنین برای مبادله فناوری داشتند از طریق شورای راهبری فن‌بازار و راه‌اندازی دفاتر فن‌بازار انجام می‌شود.


معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد ادامه داد: از دیگر اهداف دفتر فن بازار منطقه‌ای استان یزد کمک به برگزاری دوره‌های آموزشی مربوط به تجاری سازی، احصا نیاز‌های فناورانه و برگزاری همایش‌ها و رویداد‌های ترویجی و ارتقا فرهنگ فعالیت‌های فناورانه و توسعه بازار فناوری در استان است.


شاه‌حسینی ادامه داد: ما در فن‌بازار یزد تلاش می‌کنیم تا بهترین شرکت‌های دانش‌بنیان استان را به فعالان این حوزه معرفی کنیم.


وی درباره برنامه دوم فن‌بازار یزد اظهار کرد: یکی دیگر از برنامه‌های مهم ما، پیگیری حمایت‌های معاونت علمی و فناوری از شرکت‌های دانش‌بنیان است. این معاونت در زمینه‌های مختلفی به شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیلات و حمایت‌هایی ارائه می‌دهد.


در ادامه مدیر فن بازار منطقه‌ای استان یزد به معرفی فن بازار، دستاورد‌های آن در سال ۱۴۰۲ و برنامه عملیاتی ابلاغی توسط شبکه ملی فن بازار در سال ۱۴۰۳ پرداخت.


وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به ظرفیت‌های مناسب استان یزد در حوزه مرتبط با فناوری‌های پیشرفته از جمله الکترونیک، ICT و ...، دفتر فن‌بازار منطقه‌ای بتواند با ایجاد فرصت‌های جدید، زمینه توسعه فناوری و افزایش فعالیت بنگاه‌های اقتصادی و بویژه شرکت‌های فناور این حوزه را فراهم کند.

نظر شما