شناسهٔ خبر: 66934921 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

شهید آل‌هاشم مصداق یک امام جمعه تراز انقلاب بود

سیدمحمد هاشمی با بیان اینکه شهید آیت‌الله آل‌هاشم مصداق یک امام جمعه تراز انقلاب بود، گفت: حضور وی به‌عنوان امام جمعه مغتنم و معتبر شهر به کسوت امامت جمعه اعتبار بخشید.

صاحب‌خبر -

سیدمحمد هاشمی، قائم‌مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شامگاه ۹ خردادماه در سوگواره «رسم خدمت» که در راستای عرض ارادت اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه به شهدای خدمت در تبریز برگزار شد، اظهار کرد: تصور نبود تک به تک شهدای عزیز خدمت برای ما بسیار سخت و سنگین است. این مصیبت ملی برای مردم تبریز، داغ سنگین‌تری دارد گویا این شهر با از دست دادن شهید آیت‌الله آل‌هاشم، داغ یتیمی به خود دیده است.

وی افزود: دلم پر می‌کشید تا در سفرم به تبریز و یا تهران، شهید آیت‌الله آل‌هاشم را دقایقی ببینیم و با هم گفت‌وگو کنیم. آخرین بار در دیدار کارگزاران با رهبر معظم انقلاب بود که ایشان را دیدم که مثل همیشه با روی گشاده و نگاه دوست‌داشتنی گرم صحبت شدند.

هاشمی ادامه داد: این شهید عزیز، مصداق یک امام جمعه تراز انقلاب بود و حضورش به‌عنوان امام جمعه مغتنم و معتبر شهر به کسوت امامت جمعه اعتبار بخشید. روحیه‌مدارای ایشان بر مدار حق و رفتار متمایز و ممتازی از ایشان جلوه می‌داد. حاج آقا به رسم شهادت از این دنیا رفت، اما اگر به رسم معمول هم می‌رفت باز شهید بود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص شهید مالک رحمتی نیز گفت: این شهید در چند ماه گوی سبقت خدمت به مردم را از تمامی هم‌ترازان و هم‌صنف‌های خود در سراسر کشور ربوده و به یک نماد و تراز تبدیل شده بود که همه از او اسم می‌بردند.

هاشمی افزود: او با یک تجربه ملی و داشتن ذهنی جوان و خلاق و با برنامه وارد شهر شد و وقت را تلف نکرد و گام به گام در مسیر مدیریت و دلبری از مردم حرکت کرد. هنوز هم برای من جای تعجب داشت که یک پست در فضای مجازی یکی از رسانه‌های بیگانه و معاند درباره این شهید بیش از شش هزار و ۵۰۰ پیام مثبت دریافت کرده بود. پیام‌هایی از مردم عادی این استان که نتوانستند از عقل و انصاف دور شوند و به نیکی از او یاد کردند.

وی همچنین درباره شهید موسوی اظهار کرد: ما رفاقت ۱۵ ساله داشتیم. او فردی بسیار دوست‌داشتنی بود که حتی در فیلم‌هایی که به تازگی از این شهید خدمت منتشر می‌شود، می‌توان مشاهده کرد. شهید موسوی، آماده شهادت و فداکاری بود و یک نمونه پاسدار واقعی که این‌چنین خود را به غافله شهدا رساند.

قائم‌مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره شهید امیرعبداللهیان نیز گفت: او مرد میدان دیپلماسی و نه صرفاً میز دیپلماسی بود. یاور و عزیز و حامی کودکان مظلوم غزه بود. اولین صحنه‌ای که از این شهید در دنیا برزخی می‌بینم، خیل عظیم شهدای فلسطینی است که به استقبال او می‌روند. او با اندیشه دیپلماسی، عزت و اقتدار اسلامی و برخاسته از گفتمان مقاومت در میز مذاکره می‌نشست و کارهایی کرد که بسیاری با هزاران ادعا نکردند.

وی ادامه داد: شهید آیت‌الله رئیسی بی‌ادعا، بی‌ریا و عاشق مردم بود و حفظ کرامت مردمی مسئله نخست برای ایشان بود. شهادت می‌دهم که هیچ وقت مصلحت کشور و احکام الهی را پای مباحث مصلحتی رأی‌آوری و امثال آن ذبح نکرد. مماشات و مصلحت‌های منافقانه نداشت. ما واقعاً بزرگترین و اصلی‌ترین حامی خود در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه را از دست دادیم.

نظر شما